1670-9

1670-3

1670-4

رامش از نادر هنرمندانی است که با وجود عدم فعالیت مداوم در طی 4 دهه اخیر، همچنان مورد توجه و علاقه و کنجکاوی میلیونها ایرانی در سراسر جهان است. نکته جالب اینکه بسیاری از نوجوانان و جوانان که فقط آهنگهای او را شنیده و فیلم ها و موزیک ویدیوهای او را دیده اند، او را دنبال می کنند و برایش وب سایت و فیس بوک های مختلف ساخته اند.
خود رامش در گفتگوهایی طی سالها گفته است: من در واقع بدلیل ارتباط شبانه روزی ام با دوستداران وفادار و مهربان خود، از صحنه موزیک دور نیستم، بارها پیش آمده بروی سوشیال میدیا با برخی نوجوانان و جوانان، آهنگهایم را همصدا خوانده ام و پر از انرژی شده ام. به جرات در طی این سالها بیش از 800 تا هزار ترانه و آهنگ از داخل ایران دریافت کردم. بیش از صدها هزار نامه، پیام دریافت کردم و با خود می گویم چه سعادتی بالاتر از این که از همه نسل ها، به صدای من گوش میدهند، در سیل پایان ناپذیر خوانندگان جوان در داخل وخارج، همچنان مرا دنبال می کنند و آهنگهایم را می خوانند.
شاید در طی سالها درخارج با ضربه هایی روبرو شدم، با نامرادی هایی مواجه شدم، ولی همزمان مهر بی پایان مردم مرا آرام کرده است، خوشبختانه من درکارنامه ام در خارج چند آلبوم دارم، آثاری که به دل مردم نشسته، کنسرت هایی برگزار کردم، روی صحنه هایی در امریکا واروپا و استرالیا حضور یافتم، ولی برای 4 دهه کافی نبود. وقتی می بینم قدیمی ترین ترانه هایی را که خوانده ام چون «اسمریارم» را جوانان کرد روی خط سوشیال میدیا برایم می خوانند، وقتی فیلم هایی بدستم میرسد که در عروسی ها و جشن ها، ترانه هایم را همصدا می خوانند و یا آهنگ قدیمی «موندم از بودنت» تنظیم منوچهر چشم آذر را از زبان خوانندگان نوجوان می شنوم انرژی می گیرم و روزی که رودخونه ها را خواندم و برای همیشه ماندنی شد، خیلی جوان بودم و می بینم این آهنگ ساخته صادق نوجوکی، همچنان در ردیف پرطرفدارترین آهنگهای ایرانی روی سایت ها می آید یادآوری خاطرات گذشته و اجرای آهنگهای دو صدایی با عارف، منوچهر، فریدون فرخزاد برایم دلنشین است، درخارج امکان این را پیدا کردم، بعد از سالها دوری از صحنه آلبوم جهان سوم به دوستداران خود هدیه کنم و با داریوش و فرامرز اصلانی آلبوم «معشوق» را که بسیار مورد توجه و اقبال قرار گرفت ارائه کنم.

1670-5

1670-6

1670-7

رامش بارها گفته نخواندن مداوم من نوعی اعتراض است، اعتراض به صدای قدغن زنان هنرمند در ایران، زنانی که درواقع فریاد اعتراض خود را در ترانه هایشان به گوش میرسانند حتی از زیرزمین ها، از ناکجا آبادها.
هنرمندان و دوستان، دوستداران رامش اخیرا با پیام های خود از این هنرمند محبوب سالها می خواهند تا دوباره آغاز کند، دوباره ترانه و آهنگهایی بخواند چون صدای طلایی او همچنان دلنشین و زیباست، رامش هنوز در صدایش قدرت و احساس دیده میشود.
اینروزها حتی نوجوانان در داخل و درسراسر جهان، از رامش می خواهند باز هم صدای زیبای خود را در گوش ها جاری کند، دوباره «اسمریارم» «معشوق» و «رودخونه ها»ی دیگری بخواند. رامش هم قول داده دوباره به صحنه برگردد.

1670-8