1428-60

دوم و چهارم اکتبر،
دو شب به یاد ماندنی با حضور داریوش در فرانکفورت و هامبورگ

1428-61

• پنجشنبه دوم اکتبر در فرانکفورت و شنبه چهارم اکتبر در هامبورگ کنسرتهای «داریوش» در این دو شهر آلمان تبدیل شد به شبهایی خاطره انگیز و به یاد ماندنی برای هموطنان گرامی.
 به راستی هم اسطوره موزیک وهمکاران هنرمندش وهم برنامه گذاران دراین دو شهر «علی سلطانی» در فرانکفورت و پوریا شمشادیان، در هامبورگ سنگ تمام گذاشتند و برنامه های با شکوهی را تقدیم هموطنان خود نمودند. در فرانکفورت بیش از گنجایش سالن دو هزارو پانصد نفره و همچنین در هامبورگ هم همانطور بیش از دو هزار و دویست نفر هم بیش ازگنجایش سالن به تماشای برنامه پرداختند  و در هر دو شهر از چند روز قبل از اجرای برنامه کلیه بلیت های ورودی سولدات گردیده بود و بهمین مناسبت عده زیادی نتوانستند به دیدن  برنامه مورد علاقه خود بروند در اینجا باید  از «رامین زمانی» که مسئولیت اجرای صدا را بعهده داشت و با توانایی فراوان از عهده اجرای آن در آمد یاد شود و کارش را ستود. علی سلطانی و پوریا شمشادیان بطور مشترک در تدارک اجرای برنامه های تازه ای در فرانکفورت و هامبورگ هستندکه در شماره های آینده جوانان  به اطلاع خواهیم رساند.

کارگردان پرستوهای عاشق
در آلمان درگذشت

• فریدون ریاحی یکی از کارگردانان قدیمی سینمای ایران  که سالها بود همراه خانواده اش در آلمان شهر هانور زندگی می کرد، دو هفته پیش درگذشت، او بعنوان مشاور کارگردان با بسیاری از محصولات سازمان سینمایی پاناسیت همکاری داشته است و خود چند فیلم منجمله «پرستوهای عاشق» را با شرکت لیلا فروهر و وفا کارگردانی نموده بود.
این مصیبت را به خانواده های محترم ریاحی، قدکچیان و ژورک تسلیت می گوئیم.

کریسمس ابی و گوگوش در کلن هستند

1428-62

• شنبه بیست دسامبر بمناسبت فرا رسیدن ایام کریسمس برنامه مشترک ابی و گوگوش در کلن آلمان به اجرا در می آید که با آنکه هنوز دو ماه به اجرای این برنامه وقت باقی است بیشتر بلیت های سالن ده هزار نفره آن به فروش رسیده است وپیش بینی میگردد تا قبل از اجرای برنامه سولدات شود. جواد اخوان برنامه گذار قدیمی و خوش نام آلمان باهمکاری یار دیرینه خود اجرای این برنامه با شکوه را بعهده دارند.

چهاردهم اکتبر سالگرد درگذشت سیمون

• چهاردهم اکتبر مصادف بود با اولین سالگرد درگذشت «سیمون» عکاس قدیمی که سال گذشته در چنین روزی در هامبورگ درگذشت. سیمون در سالهای نخستین سینمای ایران بعنوان عکاس در چند فیلم با مرحوم دکتر اسماعیل کوشان همکاری داشته است و طی سی و پنج سال گذشته که درهامبورگ زندگی می کرد ازکلیه مراسم کنسرتها و جشن های ایرانیان بعنوان عکاس حضور داشته است و عکسهای فراوانی از هنرمندان گرفته بود و در آرشیو خود داشت.
یادش گرامی.

برنامه های محمدرضا شجریان در اروپا

1428-63

• کنسرت محمدرضا شجریان در هامبورگ که شنبه هجدهم اکتبر در سالن «ائودی ماکس»  این شهر اجرا گردید بخوبی برگذار شد و تماشاگران فراوانی  به تماشای آن رفته بودند و از صدای دلنشین شجریان و هنرمندان گروه موزیک او لذت فراوان بردند.
تور دو ماهه که از اواسط سپتامبر تا نوامبر ادامه دارد از ایران به اروپا آمده و از تمام برنامه های او که تاکنون  به اجرا در آمده بخوبی استقبال شده است.

29 نوامبر معین در بن آلمان برنامه دارد

1428-64

• شنبه بیست و نهم نوامبر «معین» که از هنرمندان پرطرفدار ما ایرانیان میباشد در شهر بن آلمان به روی صحنه میرود که مسئولیت اجرای برنامه را «وحید شمشادیان» بعهده دارد. وحید که خودش در کار سینماست و مدیریت یکی از سینماهای شهر کلن را انجام می دهد، گهگاه مبادرت به نمایش فیلمهای جدید ایرانی می نماید و تاکنون چند کنسرت منجمله اکبر گلپایگانی و همچنین معین را دو سال قبل در مونیخ بعهده داشته است و بخوبی از عهده اجرای آنها برآمده بود.