1712-21

خبرهای خوشی هم در راه است

درحالیکه گروهی از دانشمندان دراروپا، اسرائیل، امریکا، کانادا و استرالیا، نوید کنترل ویروس کرونا را تا پایان ماه می میدهند، آخرین خبرها حاکی است که مبتلایان به کرونا از مرز یک میلیون و 200هزارنفرگذشته ولی آمارمرگ ومیر هنوز به 150 هزارنفر نرسیده است.
آمار مبتلایان قبل ازمحدودیت های اخیرو درخانه ماندنها، طی یک ماه در مارچ دو برابر شد ولی اینک نشان از کاهش قربانیان میدهند.
امریکا بالای نیم میلیون بیمار و 24000 قربانی، اسپانیا 180 هزاربیمار و 18000 قربانی، ایتالیا 170هزار قربانی و ایران طبق آمار دولت 75 هزار مبتلا و 5000 قربانی داشته است.
درطی یک ماه گذشته مرکز کرونا، یعنی چین کمترین مبتلا و قربانی را داشته است.

پلیس راننده را از دریاچه نجات داد

1712-22

1712-23

زنی که با اتومبیل خود به درون دریاچه پراز یخ و ستچسترکانتی سقوط کرده بود، توسط پلیس نجات یافت.
حادثه روز سه شنبه ساعت 30/9 صبح رخ داد و پلیس نیویورک با تلفن 911، درجریان قرار گرفته و افسر پلیس جف اسلوتروف، به درون آب پریده و با بخشی از پنجره اتومبیل از پنجره را گشود و با کمک کاپیتان لوچیانوزن راننده را که درمرحله حساسی بود، بیرون کشیدند.
راننده که به شدت ترسیده بود و می لرزید، به ساحل منتقل شد و با آمبولانس به بیمارستان فرستاده شد تا بعد معلوم شود چرا این حادثه پیش آمده است.

بیشاپ جان برسرلجبازی گذاشت

1712-24

بیشاپ جرالد گالن، اسقف کلیسای ویرجینیا، که حاضرنبود قانون فاصله میان حاضرین را رعایت کند، هفته قبل براثر مبتلا به کوید 19 جان باخت.
با وجود هشدارهای قبلی درمورد تجمع مردم درکلیسا، بیشاپ کلی در سخنرانی خود رو به مردم گفت خداوند بزرگتر از اینهاست که یک ویروس بتواند ما را از هم جدا کند واو هیچ ترسی از مرگ ندارد.
بدنبال آن بود که دختر بیشاپ ابتلای پدرش را به کوید-19 خبرداد و قبل از آنکه بتوان کاری برای او کرد جان از کف داد.

تصویری تازه ازکرونا ویروس

1712-25

این تصویر، نمای تازه ای از فاجعه کرونا را نشان میدهد، اعضای خانواده با ماسک های محافظ شیمیایی که هشداری برای جلوگیری از سرایت این ویروس است.
«شین کلمینسن» عکاس معروف عروسی ها وقتی دید همه مراسم عروسی ها کنسل شده به فکرافتاد با تهیه عکس هایی، این روزهای فراموش نشدنی را به تصویربکشد و ابتدا به سراغ خانواده خود رفت گرچه فاصله ها حفظ نشده ولی ماسک ها کامل است.

مرد 81ساله ازکرونا نجات یافت

1712-26

1712-27

یک مرد 81ساله ساکن اورنج کانتی، بعد از گذر از مراحل درمانی کرونا وایروس از بیمارستان مرخص شد و روانه یک مرکز مراقبت های ویژه شد.
ویکتور گومز درشرایط نه چندان مناسبی به میشن هاسپیتال انتقال یافت و 9 روز تمام زیردستگاه ویژه تنفسی قرار گرفته و دو هفته نیز در بخش ICUبستری شد. کارکنان بیمارستان امید زیادی به بهبودی ویکتور نداشتند ولی او با همه قدرت از خود استقامت نشان داد. ویکتور در طی 3هفته حق دیدار با کسی را ندارد. ولی بعد از آن به اتفاق همسرش روانه خانه میشود.

دستورجدید به کمپانی های بیمه اتومبیل

1712-28

کمیته ویژه بیمه کالیفرنیا به کمپانی های بیمه دستور داد پرداختی Premiums ماه های مارچ و اپریل را به مشتریان خود باز گردانند چرا که حکم درخانه ماندن ادامه دارد و احتمالا به ماه می می انجامد. درواقع بخاطر فاجعه کرونا، رانندگان به نقاط دور رانندگی نمی کنند و بهمین جهت کمپانی های بیمه ملزم به پائین آوردن پرداختی بیمه و یا بازگرداندن پرداختی ها هستند.
بعضی کمپانی ها داوطلبانه اقدام به برگرداندن این مبالغ کرده اند که شامل کمپانی هایAllstate/State Farm/American Family میشود.
پلیس راه لس آنجلس اعلام کرد ترافیک به مفهوم سابق وجود ندارد ولی گروهی بدلیل سرعت زیاد و رانندگی خارج از کنترل حادثه می آفرینند.

گردباد میسی سی پی 11قربانی داشت

1712-29

1712-30

قهرمانان انساندوست ازیک بنیادغیرانتفاعی، اقدام به تهیه ماسک های مخصوص کرونا، کرده و آنها را به هوم لس ها هدیه میدهند.
این گروه حدود 17 هزارماسک صورت، به شلترها، بنیادهای اجتماعی و مرکز پخش غذا برای هوم لس ها پخش کردند.
این بنیاد 10سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده و به تهیه کوله پشتی های ویژه محصلین مدرسه می پرداخت و اینک برای هوم لس ها و بعضی بیمارستان ها ازجمله سنت جوزف مدیکال سنتر بربنک برای دکترها و پرستاران حدود 700 ماسک هدیه داد.

اقدام شبکه  ABC

1712-32

اقدام شبکه ABC، دراجرای یک برنامه بزرگ با نام One World: To Gather at Home در 18 اپریل توجه جهان را جلب کرد.
برنامه 2ساعته ای که با هنرها و موزیک، ورزش و با حضور چهره های معروف جیمی کیمیل، جمی مالن، استفن کولبرت و لیدی گاگا آغاز شد و سپس سوپراستارهای بزرگ چون سلین دیان، تیلرسویفت، الیستیاکیز، جنیفرلوپز، متیو مک کاناهی، اوپرا وینفری، شان مندز، میلا کایلر، اشر، ویکتوریا بکهم، الن دی جنرس و سپس دهها چهره نامدار دیگر به آنها پیوستند تا به جمع آوری کمک جهت مبارزه با کرونا وایروس بپردازند.