1707-37

داروهای جدید امریکا و چین برای مقابله با کرونا

1707-38

موسسه ملی سلامت بهداشت امریکا اعلام کرد تست جدیدی را از طریق داروی ساخت کمپانی گیلیاد به روی یک بیمار مبتلا به کرونا آغاز کردند.
این بیمار که جزو 39 امریکایی کروز پرینسس است که هفته ها در ژاپن تحت قرنطینه بود واینک به امریکا تحویل داده شده است.
از سویی کمپانی مودرنا Moderna، واکسن تجربی خود را در 40 روز آینده به آزمایش می گذارد در شرایطی که کنگره از کاخ سفید خواسته بودجه اضطراری 5/2 میلیارد دلاری را برای مبارزه با این ویروس و ویروس ایولا سرعت بخشد چین نیز یک واکسن خوراکی را به روی بیماران مبتلا آزمایش کرده ولی هنوز نتیجه این تست ها اعلام نشده و احتمالا تا 2 تا 3ماه طول می کشد.

عربستان مراسم حج عمره و احتمالا مراسم
اصلی حج را در آستانه تعلیق قرار داد

1707-39

حاکمان عربستان سعودی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا به این کشور، مراسم حج معروف به حج عمره را که امکان حضور حجاج را هم به مسجد البنی درمدینه میدهد کنسل کردند.
بدنبال گسترش بیماران مبتلا به ویروس کرونا درکشورهای حاشیه خلیج فارس، که بیشترشان با ایران در ارتباط بودند، عربستان با این دستور، بیشترین هدف اش ایرانیان علاقمند به حج عمره است، در ضمن تنها دوماه به شروع مناسک حج تمتع و هجوم میلیونها زائر به مکه مانده است و به روایتی امسال سفرحجاج ایرانی به مکه درآستانه تعلیق قرار دارد. البته عربستان از بالاترین درآمد سالانه خود بهمین سادگی نمی گذرد چرا که ازعواقب آن واهمه دارد.

چت های گروهی واتس آپ درگوگل دیده میشود

1707-40

براساس یک گزارش جدید وب سایت VICEهرکس به گوگل دسترسی دارد می تواند با یک جستجوی ساده، به چت های گروهی یا خصوصی واتس آپ بپیوندد و با این حرکت، حریم خصوصی کاربران درخطر جدی قرار گرفته است.
اگر گوگل لینک های دعوت را ایندکس کرده باشد، به همه امکان میدهد تا به چت های گروهی و خصوصی واتس آپ بدون اجازه دسترسی یابد.
از دیدگاه وب سایت AndroidAuthority.com، ممکن است مشکل خود واتس آپ باشد بطوری که توسعه دهندگان اپلیکیشن و وب، با نوشتن یک خط کد در گوگل بگویند که اطلاعات را ایندکس نکند و شاید واتس آپ موفق به این اقدام نشده است.

اولین لیگ ملی فوتبال زنان درعربستان

1707-41

عربستان سعودی، برای نخستین بارلیگ ملی جوانان زنان عربستان را برگزار میکند. هدف از برگزاری این مسابقات با 100هزارپوند جایزه، حضور زنان در ورزش و پاسخ به فعالان حقوق زنان است.
قبلا ممنوعیت حضور زنان عربستان در ورزشگاه ها، از حدود 2 سال پیش لغو شده و زنان وارد استادیوم های ورزشی شدند.
این بارعربستان بودجه کلانی نیز برای این پروژه ورزشی درنظر گرفته است. این اقدامات بعد از آزادی رانندگی زنان در عربستان و حق سفربدون اجازه همسر وخانواده، قدم بزرگ دیگری بود.
مقامات ورزشی عربستان از هم اکنون تدارک مسابقات مختلفی را در داخل عربستان و کشورهای همسایه دیده اند.

یک یهودی با ادعای ایرانی بودن
ازهولوکاست جان بدربرد

1707-42

فیلم جدیدی براساس یک ماجرای واقعی بنام «درس های فارسی» Persian Lessons اینروزها در فستیوال برلین مورد بحث است. این فیلم محصول مشترک روسیه، وبلاروس و آلمان است که در آن به زبانهای آلمانی، فرانسوی، انگلیسی، ایتالیایی و زبان عجیب وغریبی که فارسی خوانده میشود به گوش میرسد. فیلم را وادیم براسن یک کارگردان اوکراین تبار کانادایی که بسیارعلاقمند فرهنگ و تاریخ ایران است کارگردانی کرده درحالیکه قبلا از او فیلم «خانه ای بروی شن ومه» را با شرکت شهره آغداشلو و بن کینگزلی دیده ایم.
این فیلم که با ماجرای غم انگیزی آغاز میشود، ماجرای یک جوان یهودی اهل بلژیک است بنام ژیل که در سال 1942 توسط نازیها دستگیر و به اردوگاه و کوره های آدم سوزی منتقل میشود و درهمان روزهای نخست همه همراهان او اعدام میشوند واو در لحظه تیرباران با یک ترفند جان خود را نجات میدهد. او ادعا می کند که یهودی نیست، بلکه فرزند یک خانواده ایرانی مقیم بلژیک و نام اش «رضا» است ولی دردسرهای او از همان لحظه آغاز میشود و رئیس آشپزخانه اردوگاه تمایل خود را برای سفر به ایران، البته بعد از جنگ اعلام می کند واز رضا (ژیل) میخواهد به او فارسی بیامورد درحالیکه خود ژیل حتی یک کلمه هم فارسی نمی داند و ناگهان زبان تازه ای می آفریند و البته قبلا همه کلمات را به ذهن می سپارد که اشتباهی نکند و با همین زبان اختراعی با آن سرآشپز مکالمه می کند و همین به فیلم لحظات هیجان انگیزی می بخشد.

این عطر روسی بوی وحشت میدهد!

1707-43

فشن دیزاینرها وعطرسازان درمسکو، اخیرا عطری ساخته اند که بوی وحشت میدهد!
تعجب نکنید، هدف جلوگیری از افتتاح یک فروشگاه بزرگ عطر در یک ساختمان قدیمی است که در درون آن زمان استالین، هزاران نفراز مخالفان سیاسی حکومت شوروی را اعدام کردند. سازندگان این عطر میگویند که این عطر بوی همان دادگاهی را در ذهن تداعی می کند درواقع هدف این گروه، راندن فروشگاه عطراز ساختمان وآماده کردن برای یک موزه تاریخی است.