1712-54

اسرائیل

رادیو فردا:  گسترش کرونا و محدودیت قربانی دراسرائیل

1712-55

درشرایطی که اسرائیل قرنطینه برای جلوگیری ازگسترش ویروس کرونا را شدت بخشید، دامنه ابتلا به کرونا در شهرها و محلات مذهبیون محافظه کار مرتب بالا میرود. مقامات اسرائیلی می گویند یک سوم ساکنان شهرمذهبی بنی پراک درشرق تل آویومبتلا به کرونا هستند.
وزیرکشوراسرائیل گفت شرایط ابتلا به کرونا در محلات مذهبی اورشلیم، بیت المقدس، وخیم تر از بنی پراک است و ارتشی ها بیماران را به هتل های کوچک میزبان این بیماران هدایت می کنند.
رسانه های اسرائیلی نوشتند باوجود دستور دولت مبنی بربستن همه کنیسه ها و کنیسه محله زندگی خاخام لیتزمن وزیربهداشت تا جمعه فعال بود چون بیشتر مذهبیون از رادیو و تلویزیون استفاده نمی کنند.
در این میان برگزاری مراسم مذهبی درسرایت این بیماری کمک کرده است.
ضمن اینکه بسیاری به پروازهای مرتب یونایتد بین نیویورک که مرکز کرونا درامریکاست و تل اویو اعتراض دارند.
قابل ذکراست که تلفات کرونا در اسرائیل درپائین ترین درجه است از 9 هزارمبتلا تا این هفته 50 نفرجان باختند.

خاخام ایرانی تباراسرائیل براثرکرونا درگذشت

1712-56

خاخام الیاهو بخشی دورون ارشدترین خاخام ایرانی تبار، بدنبال ابتلا به کرونا درگذشت و بلافاصله رئیس جمهور و نخست وزیردرگذشت او را تسلیت گفتند.
خاخام بخشی 79 ساله از تبارایرانی وپدر ایرانی متولد همدان و مادرسوری، در سالهای 2003-1993 مقام ریشون لیستون که ارشدترین جایگاه روحانیون یهودی محسوب می شود به نمایندگی ازیهودیان شرق تبار به عهده داشت.

مجارستان

مجارستان 17 دانشجوی ایرانی را بخاطرعدم رعایت قرنطینه اخراج کرد

1712-57

مجارستان که مقررات بسیارشدیدی را برای گسترش کرونا دراین کشوروضع کرده بعد از اخراج 3دانشجوی ایرانی به اتهام عدم رعایت قرنطینه، این هفته 14دانشجوی دیگررا هم دیپورت کرد.
40دانشجوی ایرانی برای قرنطینه به بیمارستان بوداپست انتقال یافتند و محل قرنطینه اتاق های 3 تا 6 تخته با کمترین فاصله بود و دریکی از اتاق ها، یکی از دانشجویان تست مثبت داشت و کادردرمانی اعلام کرد فضای جداگانه ندارد وهمین سبب درگیری میان دانشجویان وکادر درمانی شد و بدنبال آن 3 دانشجو به کمپ پناهندگان برگردانده شد و همراه با 14 دانشجوی دیگر به ایران دیپورت شدند.

ایتالیا

اجرای بوچلی درکلیسا را 22میلیون نفر
در سراسر جهان بصورت آنلاین دیدند

1712-58

اندره بوچلی اسطوره اوپرای جهان، درشب عید پاک به کلیسای گوتیک میلان رفته و به اتفاق یک نوازنده ارگ بطور زنده، چند اثرماندگارخود را اجرا کرد. که بروی شبکه های انترنتی و یوتیوب پخش شد و 22 میلیون نفردرسراسرجهان آنرا تماشا کردند.
بوچلی با اجرای آهنگ برکت شگفت انگیز، برای رهاشدن جهان از شرکرونا دعا کرد.

امریکا

استخدام های تازه آمازون
ازمرز 175هزارنفرمی گذرد

1712-59

شرکت آمازون که برای حمل کالاهای خود حدود یک ماه قبل اقدام به استخدام 100هزارنفرکرد این هفته اعلام داشت 75 هزارنفردیگر راهم برای خدمات ارسالی کالابه مشتریان درسراسرامریکا استخدام می کند.
آمازون برای استخدام این عده، یک تیم پزشکی را مامور تست های مخصوص و یک گروه را مامور کنترل سوابق این عده کرده است درحالیکه رکورد استخدام در دوران رکود و فاجعه ای چون کرونا را برای همیشه شکسته است.

امارات

عروسی اینترنتی درامارات متحده عربی

1712-60

طبق قانون جدیدی درامارات متحده عربی، اینک ازدواج به صورت اینترنتی ازسوی وزارت دادگستری و به شیوه ویدیو کنفرانس خواهد بود.
مقامات دولتی اعلام کردند تا پایان مدت قرنطینه همه مراحل شامل ثبت مدارک، شناسایی زن و شوهر، ثبت آزمایش ها بصورت اینترنتی انجام می گیرد وخطبه عقد بصورت ویدیوکنفرانس برگزار میشود.
این شیوه به عشق در دوران کرونا لقب گرفت.
درامارات تا کنون بیش از 3هزارنفر به کرونا مبتلا شده و بیش از 20 نفرجان از کف دادند.