1700-54

6 نفر از برندگان مدال المپیاد ایران
در سقوط هواپیما جان از کف دادند

1700-55

درمیان قربانیان هواپیمای اکراینی، 6 تن از فارغ التحصیلان برجسته مدارس سمپاد و دارندگان مدال المپیاد ایران راهی کانادا دیده میشوند از جمله:
آرش ضرابی دارنده مدال نقره المپیاد کامپیوتر سال 1390، فراز فلسفی فارغ التحصیل علامه حلی، محمد صالحه فارغ التحصیل علامه دارنده مدال نقره المپیاد 1382، محمد مهدی الیاسی دارنده مدال نقره فیزیک سال 1388. الناز نبئی فارغ التحصیل برجسته دانشگاه شریف و دانشجوی دکترای مدیریت دانشگاه آلبرتای کانادا، مهندس پونه گرجی فارغ التحصیل سال 1391 فرزانگان در رشته کامپیوتر به همراه همسرش.

کمک های نقدی برای قربانیان آتش سوزی استرالیا

1700-56

بعد از اهدای کمک های نیم میلیون دلاری نیکول کیدمن، کریس همسورث و التون جان با اهدای یک میلیون دلار و بیش از 14 هنرمند جهانی به نسبت های مختلف 50 تا 15 هزاردلاری و سرانجام عریان شدن یک مدل امریکایی و جمع آوری یک میلیون دلار. استانداردهای کمک نیز شکست و به اشکال مختلف رخ نمود.
کالین وارد 20 ساله، خود شخصا اعلام کرد با عکس های عریان خود از سراسر جهان یک میلیون دلار جمع آوری کرد و اگر لازم باشد بازهم عریان میشود تا مبلغ بیشتری تهیه کند.

پرنس هری و مگان
از کادر رسمی دربار انگلیس خارج میشوند

1700-57

ماجرای ترک خاندان سلطنتی انگلیس از سوی پرنس هری و مگان مارکل، اینروزها یکی از داغ ترین خبر رسانه های جهانی است.
این زوج خبرساز، این هفته اعلام داشتند ما از کادر رسمی خانواده سلطنتی جدا شده و در کانادا زندگی دیگری را آغاز می کنیم. این تصمیم بدنبال یک سری درگیری داخلی در دربار انگلستان و عقاید ضد و نقیض میان این زوج و خاندان سلطنتی و مقررات و قوانین خاص آن گرفته شده و از ماهها قبل مگان در مصاحبه ها و درد دل هایش به اینکه نمی تواند با این سیستم کنار بیاید اشاره کرده بود و از همان نخست نیز با برخی قوانین از جمله روز شکار مخالفت کرده بود.
ایندو می خواهند حتی از نظرمالی و تامین هزینه های زندگی خود شخصا اقدام کنند ولی همچنان از ملکه حمایت می کنند در این میان ملکه با چنین تصمیمی موافقت ندارد ولی هنوز عقیده دارد که ایندو در اولین قدم های این تصمیم عجیب هستند و باید صبر کنیم تا به مرور ماجرا روشن تر شود و امکان ابراز عقیده باشد.
در پی اعلام شاهزاده هری، نوه ملکه بریتانیا، و همسرش مگان مارکل، مبنی بر کناره‌گیری از جایگاه خود به عنوان اعضای ارشد خانواده سلطنتی، ملکه بریتانیا با اعضای خانواده سلطنتی در کاخ ساندرینگهام دیدار کرده است. موضوع بحث آنان جزییات نقش آتی هری و مگان است که با عنوان دوک و دوشس ساسکس مشهورند.
بعد از این دیدار ملکه الیزابت دوم گفت که خانواده سلطنتی “بحث های سازنده‌ای” درباره آینده این زوج داشته‌اند. ملکه در بیانیه ای افزود که هری و مگان نمی‌خواهند متکی به منابع مالی عمومی باشند بنابر این آنها بر سر یک دوره انتقالی توافق کرده‌اند که طی آن، بخشی از زمان خود را در بریتانیا و بخشی دیگر را در کانادا بگذرانند.