1712-7

بلاتکلیفی 3 هزارنفردرترکیه

1712-8

بیش از 3هزارنفرایرانی، در ترکیه انتظار می کشند یا به ایران برگردند، یا راهی امریکا، اروپا و کانادا بشوند.
این 3 هزارنفرجدا از پناهندگان و آوارگان ایرانی است که از چند سال پیش و اخیرا در صف بلاتکیف ها قرار دارند.
این 3 هزارنفرصاحب گرین کارت و بقولی کارت اقامت قانونی در اروپا وکانادا و امریکا هستند. ولی امکان سفر ندارند، مسئله کرونا، مسئله قوانین جدید مهاجرتی و ممنوعیت ها و محدودیت های تازه، این عده را میان زمین و هوا نگهداشته و نه راه بازگشت به ایران را دارند و نه راه عبور از مرز به سوی اروپا و امریکا را دارند چون کرونا بزرگترین مانع است، ضمن اینکه خیلی ها دستمایه هایشان تمام شده است.

دادگاه های خانگی بجای دادگستری

1712-9

سودابه که شوهرش به بهانه کمک به مردم نیازمند، هرشب با چند ساک پر از غذا و وسایل ضروری خانه را ترک می کرد، درخانه معشوقه 16 ساله اش غافلگیرشد و به دادگاه خانگی پناه برد.
دادگاه های خانگی اخیرا بجای دادسراها که بیشترشان تعطیل است بکار افتاده و ظاهرا ریش سفیدان محلی، به شکایت مردم جواب میدهند.
با شکایت سودابه و مچ گیری از اسی شوهرش، او را به دادگاه خانگی کشاندند واسی مدعی شد چون فرزانه 16ساله بی سرپرست و بی پناه با مادر بیمارش زندگی می کرد، من به کمک اش رفتم درحالیکه هیچ رابطه ای هم با او ندارم.
بعد از گفتگو با فرزانه و مادرش معلوم شد فرزانه 4ماهه حامله است واسی ناچار شد تا تولد فرزند فرزانه همه هزینه های زندگی او را بپردازد و در طی حداقل 3ماه آینده هم هیچگاه خانه خود را ترک نکند!

200هزاربیننده برای برنامه لایو تتلو

1712-10

درامواج ترس و دلهره کرونا، عده ای پای سوشیال میدیا میخکوب شده و برای خوانندگان دوراز استاندارد، رکورد برجای می گذارند.
ازجمله در روز و شب های اخیر، درایران نیمه تعطیل، بسیاری بروی اینستاگرام، برای برنامه لایو تتلو خواننده جنجال آفرین و ساشا صبحانی و دنیا جهانبخت یک رکورد 200 هزارنفری برجای گذاشته اند و این خبر ازعدم دسترسی نسل جوان به اینترتیمنت روز و محدودیت های مذهبی و فشارهای همه جانبه است.

گنگ 4 نفره 5 میلیارد سرقت کردند

1712-11

بدنبال شکایت یک مسافربه پلیس تهران، که مدعی شده سوار بر یک اتومبیل گذری شده وناگهان 4سرنشین آن به او حمله کرده و همه اندوخته و تلفن واشیاء قیمتی اش را دزیده و در یک محله خلوت رها کردند، دست بکار شدند، ولی دوربین های محلی، نشان داد پلاک اتومبیل نیز سرقتی است، دومین و سومین حادثه در نقاط مختلف ازجمله میدان آزادی رخ داد و یکبار که اتومبیل شان دچار اشکال فنی میشود و دوربین های محلی، چهره یکی از آنها را مشخص می کند و با دستگیری حامد درخانه اش در ملارد، همه گنگ 4نفره دستگیر میشوند ضمن اینکه حامد 25 ساله را رهبر گنگ خود معرفی می کنند و اینکه تا امروز 5 میلیارد تومان سرقت کرده اند.
گنگ 4نفره به مامورین گفتند قصد داشتند پولدار شده و زندگی مرفهی برای خود تدارک ببینند.

مرگ 3دخترجوان ویک زن بخاطرمصرف الکل

1712-12

مامورین کلانتری 115 تهران خبرازمرگ دختری بنام مهرنوش دادند، که براثر مصرف الکل، به شدت مسموم شده و جان سپرده درحالیکه او قصد داشته از ابتلا به کرونا جلوگیری کند.
همزمان یک زن 29ساله نیز بهمین دلیل درسعادت آباد تهران، در یک پارتی مشروب نوشیده وجان برسرآن گذاشت. سومین قربانی الهام یک دختر 19ساله بود که بخاطر شیوع کرونا و توصیه دوستان خود در یک خانه ویلایی درهشتگرد رفت تا درجشن تولد خودش شرکت کند ولی با نوشیدن ودکای قلابی در بیمارستان جان باخت.
چهارمین قربانی شهین 40ساله بود که در یک پارتی در باغی در شهریار با نوشیدن الکل جهت مبارزه با کرونا در بیمارستان با زندگی وداع گفت.

اینروزها مردم داخل ایران چه می گویند؟
چه می خواهند؟ با چه مشکلاتی روبرو هستند؟

1712-13

با گروهی از هموطنان داخل چه از طریق تلفن و چه ایمیل و واتساپ گفتگو کردیم، دیدگاههایشان خواندنی است و پراز نکته های مهم.
ژاله 35 ساله: کرونا در ایران خوبی هایی هم داشته، باورتان میشود طرح ترافیک دیگر وجود ندارد، همه می توانند هر ساعتی هرجا که دلشان میخواهد رانندگی کنند و کسی هم جلودارشان نیست در ضمن مسئله گرانی بنزین هم حل شد! پمپ بنزین ها، بنزین را ارزان می فروشند.
محمود 41ساله: پارتی های زیرزمینی اینروزها رونق دارد و بساط مشروب بخصوص ودکا و عرق کشمش داغ است. باورکنید من هرجا میروم، برای مصونیت از کرونا، بجای چای و شربت، ودکا، ویسکی و عرق کشمش اعلا تعارف می کنند، بگذریم که نوع قلابی آن کشتار می کند ولی نوع واقعی اش غصه ها را کم می کند و رابطه ها را نزدیک!
شایان 22 ساله: تعجب نکنید اگر بعد از هفت هشت ماه دیگر، کل دختر و زن حامله! روانه بیمارستان ها شوند، چون دسترسی به قرص ضد حاملگی و وسایل جلوگیری وجود ندارد، از سویی جوانها و میانسالها، درخانه دربسته، در ویلاهای شمال، در ساختمان های سر به فلک کشیده، که اجازه خروج ندارند راهی بجز رابطه ندارند، حرف مرا شوخی نگیرید، در آینده نزدیک معلوم میشود.
زانیار 31ساله: کرونا در ایران کشتار می کند، ولی بیماریهای ریه و تنفسی کاهش یافته، هوای تهران و شهرهای بزرگ تمیزتر شده می توان پنجره ها را باز کرد و نفس کشید. ولی کرونا در ایران مرز نمی شناسد، همه جا کمین کرده است. وسایل ایمنی، بهداشتی و پزشکی و درمانی نایاب است خدا به بیماران رحم کند.
کتایون 29 ساله: شما که درخارج هستید اگر امکان دارد برای ما ماسک و دستکش و دارو بفرستید اگر به سازمانهای جهانی کمک به بیماران دسترسی دارید، آنها را خبرکنید که مردم داخل براثرعدم امکانات درمانی جان میدهند اگر دلتان برای عزیزانتان می تپد برایشان داروهای مسکن بفرستید.
معصومه 51 ساله: در هیچ نقطه دنیا، پزشکان و پرستاران وکادر درمانی چون ایران، فداکار و از جان گذشته نیستند باورکنید این افراد مرزهای انسانیت را شکستند، این عده انسان فداکار تاریخ سرزمین مان را تغییر دادند، این فداکاران، حتی یک لحظه از جان خود و به فردای خود نمی اندیشند.