1737-21

آزاده شریعت، داستان نویس 40 ساله
براثرکرونا، جان ازکف داد

1737-22

آزاده دراینستاگرام خود می نویسد:
روزی که تصمیم گرفتم از احوالات کرونایی ام اینجا بنویسم، فکر می کردم قرار است درآخرین یادداشت بنویسم «و اینگونه موفق شدم کرونا را درخانه تجربه کنم و پشت سربگذارم. اما من و زندگی شوخی های زیاد و گاه تندی باهم داریم که ظرفیتش از توان خیلی ها خارج است چند روز پیش نشانه های پیشرفت بیماری بیشتر شد و من با افت اکسیژن خون مواجه شدم، قرارشد اسکن ریه انجام بدهم تا پیشرفت بیماری دقیق تر مشخص شود. من توی همان حال حواسم بود که رنگ لباس هایم با هم هارمونی داشته باشد و رژ لب همیشه قرمزم را بزنم که کرونا را هوا برندارد که زمینم زده، دو سال است درگیر یک بیماری ریوی بنام ساراکوئیدوز هستم کرونا بیماری هوشمندی است بین تمام اعضای تنم ریه را به عنوان میزبان انتخاب کرده و خوش هم نشسته است بدنبال تخت خالی خیلی گشتم تا پیدا شد، بستری شدم ولی از صبح حالم وخیم تر شد ودرهمان حال خفگی نفس چشمم افتاد به پنجره و بازیگوشی آفتاب و سایه لغزان برگ ها روی بستر پرده.
ای آفتاب روشن و ای سایه همای
ما را نگاهی ازتو تمام است اگر کنی
آزاده اینگونه رفت

ساسان کمالی درفیس بوک خود از تولد پسرش کیوان می نویسد
تولد کیوان و سورپرایز ستار

1737-24

از زبان ساسان می شنویم، همه سالهای دوراز ایران، که دخترم کاملیا نوجوانی بود، وقتی از او پرسیدم دلت می خواهد در روز تولدت چه کسی بیاید، گفت ستار! من نمی دانستم که او ستار را می شناسد ولی من تصمیم گرفتم به ستار زنگ بزنم و او را به جشن تولد دخترم دعوت کنم و ستار با مهربانی پذیرفت و درست درلحظه بریدن کیک تولد کاملیا وارد رستوران شد، کاملیا بمن اشاره کرد که بابا! ستار هم اینجاست امشب! گفتم دخترم برای تولد تو آمده است…. و چه لحظه قشنگی بود.
حالا چند دهه ازآن خاطره می گذرد، هفته قبل پسرم کیوان که دوراز لس آنجلس زندگی میکند، تولدش بود. قرار شامی گذاشتیم با او و خواهرش کاملیا دریک رستوران والبته من برای اینکه سورپرایزدیگری برای دو نازنینم تدارک ببینم و خاطره دیگری بسازم، به ستار زنگ زدم و ماجرا را گفتم، ستارعزیز هم چون همیشه با مهرفراوان خودش را سرساعت رساند. قشنگ ترین لحظات و سورپرایز را برای کیوان وکاملیا بعد از سالها ساخت.

این بانوی زیبا نوه چه کسی است؟

1737-27

درفیس بوک روانشناس آشنایمان هاله اقراری می خوانیم:
در این پیام درواقع دکتر اقراری، یک تست گذاشته تا ازچهره این خانم زیبا، ریشه هایش را پیدا کنیم و درآن آمده: آیا میدانید که این بانوی زیبا نوه چه شخصی است؟
خوشبختانه جواب شما هم درهمان پیام آمده است:
این بانو، فوزیه جهانبانی، دختر شهناز پهلوی و خسرو جهانبانی، نوه محمد رضاشاه است.

خاطره های ناصر صبوری خواننده نامدار درفیس بوک
خاطره دوران طلایی با سه چهره محبوب

1737-28

سلی، نلی و زنده یاد فریدون فرخزاد در برنامه شما و رادیو روزهای جمعه، که روزهای سه شنبه صبح در استودیوهای قدیمی رادیو ایران درمیدان ارک تهران ضبط می شد و فرخزاد با دیگرچهره های معروف چون گوگوش، نوذری و تابش به اجرای برنامه می پرداختند.
تصویری که به حداقل 46سال پیش تعلق دارد.

درفیس بوک دیوید گرشونی می بینیم
فاحشه را خدا فاحشه نکرد

1737-29

فاحشه را خدا فاحشه نکرد. آنان که درشهرنان قسمت می کنند اورا لنگ نان گذاشته اند، تا هر زمان که لنگ هم آغوشی ماندند او را به قیمت نان بخرند.
صادق هدایت

درسوشیال میدیای آرنولد خواندیم:
آرنولد تن به تعویض دریچه آئورت داد

1737-30

آرنولد شواردزنیگر 73ساله بعد از یک عمل حساس روی تعویض دریچه آئورت قلب خود این هفته جلوی دوربین ها ظاهر شد و گفت این عمل با موفقیت انجام شد و او را نجات داده است.
ازقرار درسال 2018 هم بدلیل این نقص مادرزادی اش تن به یک عمل تعویض آئورت داد که عمل کاملی نبود ولی این بار درمجهزترین بیمارستان کلیولند عمل انجام شد و آرنولد چند روز بعد در خیابان های این شهر قدم میزد.

درسوشیال میدیای رابرت ردفورد خواندیم
درگذشت جمزردفورد فرزند بزرگ رابرت ردفورد

1737-31

هفته قبل جمزردفورد پسر58ساله رابرت ردفورد درگذشت.
«جمز» درست 30 سال از بیماری کبد رنج برد، ولی در تمام این سالها مقاومت کرد و بدنبال راه های معالجه به همه دنیا سفر کرد ودرست زمان پیوند کبد متاسفانه بدلیل بیماری دیگری ازدست رفت.
جمز یک مستندساز برجسته بود که درطی سالهای گذشته چند مستند درباره اهدای اعضای بدن و نجات انسانهای دیگر ساخته و درضمن از فعالان محیط زیست بود و دراین زمینه هم دو مستند ساخت و درطی سالها جوایزی نیز بخاطر فیلم های مستند خود دریافت داشت.

اخترتاجردرسوشیال میدیای خود
به مهندس امینی سام می پردازد

1737-32

اخترتاجرهمکار عزیزمجله جوانان که دوستدارتاریخ و فرهنگ سرزمین مان است در سوشیال میدیای خود از یک چهره سرشناس وعاشق ایران، از مهندس امینی سام نام میبرد و بدلیل احترام به این شخصیت برجسته، برسرمزارش رفته است.
برمزار مهندس امینی سام که متولد 1931 و پروازش در2019 است نوشته:
جهان یادگاراست و ما رفتنی
به گیتی نماند مردمی…
براستی مهندس امینی سام، یک انسان استثنایی بود، او با خلق مجسمه هایی از کوروش کبیر ولوحه حقوق بشر و اهدای آنها به بسیاری از مراکز فرهنگی و تاریخی امریکایی و ایرانی، کوشید تا یکی از طلایی ترین دوره های تاریخ سرزمین مان را برخ بکشد و درطول زندگیش هرشب در محافل دانشگاهی و علمی و تاریخی به سخنرانی درباره تاریخ کهن ایران پرداخت و درصدد برپایی مجسمه کورش در میادین بزرگ امریکا بود که متاسفانه اجل مهلت اش نداد. روانش شاد…