1734-10

سالگرد پرواز فریدون فروغی

1734-11

۱۳ مهرماه سالروز درگذشت فریدون فروغی یکی از نوادر تاریخ موسیقی و ترانه‌ی پاپ است که طرفداران او در فیسبوک و اینستاگرام از او بسیار یاد کرده اند. او در قطعه شعری می گوید:
بگویید بر گورم بنویسند:
زندگی را دوست داشت؛
ولی آن را نشناخت 
مهربان بود؛ ولی مهر نورزید
طبیعت را دوست داشت؛ ولی از آن لذت نبرد 
در آبگیر قلبش، جنب و جوشی بود؛ ولی کسی بدان راه نیافت
در زندگی احساس تنهایی می‌نمود؛ ولی هرگز دل به کسی نداد
و خلاصه بنویسید:
زنده بودن را برای زندگی دوست داشت
نه زندگی را برای زنده بودن…
فریدون فروغی

کامبیزضرغام در فیس بوک خود نوشته:
بزودی حکومت اسلامی در نروژ برقرار خواهد شد

1734-12

میشود یک قرن به این تصویر زل زد! دوستان این تصویر را با دقت ببینید! می دونم شوکه خواهید شد! شفافیت و صداقت با مردم همین است! این تصویری از سایت «صندوق نفت» در نروژ است. رقم موجود در صندوق را آن بالا به صورت بردر در برابر همه به طور شفاف قرارداده و در پائین آن نوشته است: « برای شما و برای نسل های آینده» موجودی صندوق نفت نروژ، همین امروز قریب 9 تریلیارد کرون یا یک تریلیارد دلار امریکاست. رقمی شگفت آور برای کشوری با جمعیت 5 میلیون واندی! جالب اینجاست که بدانید نروژ یکی از بی دین ترین کشورهای دنیا است اما کاری که دولت نروژ می کند در هیچ کجای دیگر دنیا نظیر ندارد.

سعید حبشی در فیسبوک از وحدت نوشت
خاطرات شیرین با وحدت

1734-13

متأسفانه وحدت تهیه کننده، کارگردان و بازیگر که ایرانیان خاطرات شیرینی از هنرنمایی های او دارند امروز به دنبال بیماری در گذشت و به همسرش که سال‌ها در کنار هم زندگی شیرینی داشتند پیوست. من از او خاطرات شیرینی دارم و هرگاه که به دیدار فرزندش سعید به لس آنجلس می آمد این خاطرات را ورق می زدیم. این افتخار را دارم که او در دو فیلمنامه من «نقص فنی»و «شوهر جونم عاشق شده» نقش آفرینی کرد که خود تهیه کننده و کارگردان آن ها بود. او در زندگی خانوادگی و فعالیت های اجتماعی مردی با وفا و مسئول و خیر بود و همواره در حل مشکلات همکاران و هر کس که به او مراجعه می کرد پیش قدم می شد. یادش گرامی باد و روحش شاد که همیشه برای شادی مردم می کوشید.

در فیس بوک پوری هشیارنژاد می خوانیم
موفقیت یک جوان ایرانی در فرانسه

1734-14

زرتشت بختیاری مقدم یک جوان ایرانی است که اخیرا شهردار شهر «نویی سورمرن» در فرانسه شده. جالب است بدانید که زرتشت 30ساله، حقوق دان واصالتا اهل لاهیجان است. شنیدن این خبر، غرور وسرفرازی را برای هر ایرانی در سراسرجهان بر می انگیزد.

آذرفخر ستاره نامدار سینما و تئاتردرفیس بوک خود می نویسد
بدرودآقای جوانمرد عزیزم…
بدرود خالق بازی بازیگران صحنه تئاتر…

1734-15

نمی خواهم باور کنم رفتن شما را آقای جوانمرد عزیز. مگر میتوانم فراموش کنم زحمتتان را؟ گاهی روزی هشت ساعت تمرین، خسته نمیشدید. باید از من ربابه می ساختید تا در سگی در خرمن جا به باور مردم بنشينم. چگونه ربابه با چنگ و دندان کپه کوچک محصول گندمش را به هیچکس نخواهد داد. بگذارتعزیه خوان از دو طفلان مسلم بگوید. ربابه اشک میریزد برایشان ولی برای پسگیری گندمش با خرمن کوب دنبالش میکند. چشمهایم بعد از تمرین به دهان شما بود. کمی رضایت…. و اما لهجه دهاتی میخواستید که شبیه لهجه هیچ دهات ایران نبود،همان که آقای نصیریان میدانست و بعد فريادشما:
آذر لهجه!
ادامه دادم. شاید یک ربع بود که میگفتم نوبت نصیریان بود که جوابم را بدهد. ناگهان صدای خنده بلندتان سالن تمرين را پر كرد: چرا ترسیدی؟
– از ترس اينكه نا اميد شويد و نقش را از من بگيريد!
معلم، آموزگار عزيزم، دستم را گرفتيد و پله پله بالا برديد. من آماده بودم. پوست و استخوان و نفسى مرا بس بود. فقط آن باشم كه تماشاگرم آنچه را كه بايد در ذهن خود نگهدارد. بتواند از پلى كه بوسيله من تأتر ساخته شده دريابد.
بدرود، خالق بازى بازيگران صحنه تأتر، بدرود، آقاى جوانمرد عزيزم.

ماه محبوب درفیس بوک خود از پزشک نابغه میگوید
به قلبی که می تپد ایست نمیدهیم

1734-16

آیا ایشان را می شناسید؟خوب به این چهره دقت کنید. این مردی که می بینید تا امروز جان بیش از 13هزار ایرانی را نجات داده! واقعا جای تحسین ندارد؟! پروفسور فریدون سبزی رکورددارعمل جراحی قلب باز در جهان است و به او لقب پنجه طلایی ایران را دادند.

اصغرفرهادی درصفحه اینستا گرام خود
از عباس جوانمرد نوشت

1734-17

عباس جوانمرد آموزگار بزرگ زندگی من یکسال پس از آخرین دیدارمان چشم ازجهان فروبست.
27سال پیش، آغاز آشنایی من و پریسا با چنین مرد زلال و سخاوتمندی بود که آرام آرام چشم های مان را به افق هایی دورترگشود بسیاراز او آموختم بیش از هرآموزگاری در این جهان.
نه فقط درهنر«تئاتر» مهم تراز آن در «نگاه به انسان».
درابتدای زندگی مشترک مان، پدرانه درکنارمان بود و بودنش باعث دلگرمی.
یاد عزیزش همیشه با من وخانواده ام خواهد ماند.

عباس حجت پناه در فیسبوک می نویسد:
زادروز سهراب سپهری

1734-18

بمناسبت تولد سهراب سپهری در 15 مهر 1307،  عکسی که در سال 1351 در قریه عباس آباد بالا از او گرفتم.