1695-39

1695-41

جدیدترین فیلم مری آپیک (رکسانا) در فستیوال انارطلایی در تورنتو با اقبال پرشوری روبرو شد.
این فیلم را مری آپیک تهیه کرده و الهه معصومی آنرا کارگردانی نموده است. این فیلم در نوع خود ویژگی هایی دارند و دو متخصص فیلم های انیمیشن از روسیه، بروی شخصیت های فیلم به سبک نقاشی های مونه، نقاشی کرده اند و در آن صدای مری آپیک و پرویزصیاد را می شنوید.
فیلم سوژه ای تکان دهنده درباره فحشا و صیغه درایران دارد قصه واقعی دختری است که بعد از سالها از اروپا به ایران و به مشهد میرود، تا در مورد فحشا و صیغه در این شهرمذهبی تحقیق کند، ولی مامورین او را دستگیرکرده و به زندان می اندازند. درجریان بازجویی ها، بازجو عاشق این دختر میشود و مسیر فیلم را بکلی دگرگون می کند.
فیلم در دو ورژن فارسی و انگلیسی است و مری دربخش ا نگلیسی آن سخن گفته است. فیلم از همان آغاز ماجرای تاثیرگذار و تکان دهننده ای دارد و در فستیوال تورنتو بیش از هر فیلمی از سوی منتقدان و روزنامه نگاران ومردم مورد توجه قرار گرفت و سرانجام بهترین فیلم تماشاگران شد.
در همین مسیر فیلم روانه 22 فستیوال جهانی میشود و شبکه های تلویزیون برای پخش آن قدم پیش گذاشته اند.
مری آپیک می گوید من همیشه بروی زنان سرزمین خود تکیه داشتم، کوشیدم صدای زنان ستمدیده ایرانی را به گوش جهانیان برسانم. چه در صحنه تیاتر و چه تلویزیون و چه سینما، از فیلم فرستاده، چک پوینت گرفته تا زیرپوشش حجاب، که همه و همه درد و فریاد زن ایرانی را با خود داشتند.
فیلم «رکسانا» یک فیلم کاملا متفاوت با سوژه ای که دیدن آن برای مردم این سوی دنیا شوک آوراست.

1695-40