1545-33

ریتا جهان فروز با «سمفونی عشق»
به لـس آنجلـس باز می گـردد

1545-34

1545-35

از: فیروزه خطیبی

“بنیاد نجات قلب کودک” یک نهاد پزشکی بین المللی و حقوق بشری است که روز یکشنبه 29 ژانویه 2017 کنسرتی را بنام “سمفونی عشق” با شرکت “ریتا جهان فروز” ترتیب داده است که در آن علاوه براین خواننده سرشناس ایرانی – اسرائیلی، ملیسا منچستر، خواننده برنده جایزه گرمی،”امیلی بر” اعجوبه موسیقی پاپ و گلچینی از دیگر هنرمندان و ستارگان موسیقی جهانی نیزشرکت خواهند داشت.
“نجات قلب کودک”بنیاد فعالی است که درحوزه جراحی قلب به کودکان فقیر درکشورهای درحال توسعه در سراسر جهان کمک می کند و این بار با برگزاری کنسرتی با حضور ستارگان بین المللی که درصدر آن خواننده ایرانی تبار “ریتا” قرار دارد برنامه پرشوری را در مرکز هنری نورتریج در لس آنجلس واقع در 18111 خیابان نورداف در راس ساعت 7:30 ترتیب داده است.

بازگشت ریتا به لس آنجلس
ریتا جهان فروز، خواننده ایرانی تبار اسرائیلی، که بخاطر اجرای برنامه های پرشور و احساس برانگیزش از معروفیتی جهانی برخوردار است، پس از آخرین کنسرت موفق خود در رویس هال یو سی ال ای، یک بار دیگر درلس آنجلس حضور می یابد تا برای دوستداران خود در این کنسرت ویژه ی کمک به کودکان بیمار قلبی شرکت کند. ریتا از اینکه این فرصت را از طریق یک بنیاد نیکوکارانه فعال بدست آورده خوشحال است و امیدواراست تا بتواند به بهانه این برنامه هنری کم نظیر با دوستداران خود در این شهر دیداری تازه کند: “این شب فرصتی است برای من و فرصتی برای دیگر افراد بشردوست و علاقمند به حمایت از کودکان بیمارقلبی و بی بضاعت در شهرلس آنجلس تا آن ها هم بتوانند ضمن تماشای یک برنامه پربار اما سرگرم کننده درجمع آوری اعانه برای این خدمات انساندوستانه شرکت کنند.”
در این کنسرت «ملیسا منچستر» خواننده معروف آمریکایی که او نیز به همراه “ارکستر سمفونی یهودی لس آنجلس” به رهبری پایه گذار این ارکستر، نورین گرین، دست به اجرای برنامه خواهد زد و امیلی بر 15 ساله پرجوش و خروش ریتا را همراهی خواهند کرد.

1545-36

امیلی بر، پیانیست، آهنگساز و ترانه سرای جوانی است که از هم اکنون در سراسر جهان به عنوان نابغه ای با استعدادی کم نظیر شناخته شده است. در این برنامه هم چنین گروه رقص “کشت حائیم” با اجرای رقص های مدرن اسرائیلی و نیز قطعاتی از رقص های فولکلوریک یهودی، “لیل کولت” خواننده نوجوان را همراهی می کنند.
درکنار این آنسامبل (جمع هنرمندان) با روح بین المللی متشکل از هنرمندان آمریکایی و اسرائیلی، علی پاریس – هنرمند فلسطینی مراکشی تبار هم گلچینی از ترانه های خود را برای حاضران اجرا خواهد کرد. علی پاریس، نوازنده قانون، یک ساز 76 سیمی است که به قرن 14 میلادی برمی گردد و امروزه تنها چند نفر درسطح جهان آن را می نوازند. مجری و گرداننده این برنامه هنری کم نظیرو باشکوه هم، “موران آتیاس” بازیگرسرشناس اسرائیلی خواهد بود که در آمریکا بخاطر بازی در سریال “تایرنت” شناخته می شود.
محبوبیت جهانی خواننده نیکوکار ایرانی تبار
“ریتا جهان فروز” یکی از چهره های اصلی کنسرت “سمفونی عشق” یکی از محبوب ترین و معروفترین ستارگان موسیقی پاپ اسرائیل درسطح بین المللی بشمار می رود که همواره از طرفداران کمک به سازمان های نیکوکاری بوده است. این خواننده سرشناس که بیش از یک میلیون سی دی او به فروش رسیده و ده ها جایزه موسیقی را از آن خود ساخته است، بیشتر بخاطر صدای کم نظیرش شناخته می شود. او بارها با هنرمندان بزرگ دیگری چون “آندریا بوچلی”، “اریک کلاپتون” و “بک” به اجرای برنامه پرداخته است. او هم چنین بارها با ارکسترسمفونی اسرائیل به رهبری “زوبین مهتا” برنامه اجرا کرده است. در کنسرت باشکوه “سمفونی عشق” ریتا ترانه های ایرانی، اسرائیلی و ترانه هایی هم به زبان انگلیسی خواهد خواند.

درباره “بنیاد نجات قلب کودک”
سازمان “نجات قلب کودک” در مرکز پزشکی “ولفسون” در اسرائیل با هدف پیشبرد کیفیت کمک به کودکان دچاربیماری های قلبی درکشورهایی با امکانات پزشکی محدود و حتی غیرممکن احداث شده است. “بنیاد نجات قلب کودک” بهترین امکانات پزشکی موجود در جهان را بدون در نظرگرفتن مسائل نژادی، جنسیتی، مذهبی و یا ترجیحات فرهنگی، حتی امکانات مالی، بطور رایگان در اختیارهمه کودکان نیازمند قرار می دهد.
بیش از 4500 کودک مبتلا به بیماری های قلبی در بیش از 50 کشور دنیا توسط پزشکان “سازمان نجات قلب کودک” در مرکز “ولفسون” از مرگ حتمی نجات پیدا کرده اند. این بنیاد نیکوکاری متشکل از پزشکان و دیگرکارکنان حرفه ای رشته پزشکی است که بطور داوطلبانه وقت و دانش خود را وقف کمک به کودکانی می کنند که بخاطر بیماری های قلبی مادرزادی در کشور زادگاهشان کوچکترین شانسی برای نجات و ادامه حیات ندارند.
هزاران تن از این بیماران کمک های درمانی خود را در اماکنی که توسط پزشکان “سازمان نجات قلب کودک” اداره می شود در محل زندگی خود و یا در محل “ولفسون مدیکال سنتر” در اسرائیل دریافت می کنند.

1545-37

1545-38

1545-39

“بنیاد نجات قلب کودک” نهادی است برای نجات جان کودکان و فرصتی است تا افراد علاقمند به بهبود شرایط زیست نوع بشر بتوانند دراین امر خیر نقش موثری داشته باشند. این یک پروژه بشر دوستانه در سطح بین المللی است که در اسرائیل پایه گذاری شده و هدف آن پیشبرد کیفیت رسیدگی به وضعیت کودکان بیمار قلبی درکشورهای درحال توسعه و ایجاد مراکزی در این کشورهاست که بتوانند اینگونه خدمات را مستقیما و درمحل زندگی این کودکان نیازمند به آن ها ارائه کنند. “نجات قلب کودک” تا امروزبه شرایط وخیم هزاران کودک در کشورهای آفریقایی، آمریکای جنوبی، آسیا و خاورمیانه رسیدگی کرده است. بسیاری از این کودکان از ساکنان کشورهای جنگ زده و تخریب شده ای چون عراق، هائیتی، سریلانکا و فلسطین هستند و کلیه هزینه های درمانی این کودکان توسط “بنیاد نجات قلب کودک” پرداخت می شود. از لحظه ای که کودک بیمار به این بنیاد رجوع می کند تا زمانی که کاملا بهبود می یابد، تحت مراقبت و حمایت مالی بنیاد قرار می گیرد. حتی اگر این مراقبت مادام العمر باشد.
دست اندرکاران بنیاد نجات قلب کودک معتقدند هر کودکی در هر نقطه جهان حق و ارزش استفاده از بهترین متدهای درمانی موجود را دارد. به همین منظور هم این بنیاد غیرانتفاعی علاوه برانجام عمل های پیچیده قلبی در مرکزویژه “ولفسون مدیکال سنتر” در “هولون” اسرائیل، بخش وسیعی از این سازمان بهداشتی را به تعلیم و تربیت پزشکان و پرستاران از کشورهای درحال توسعه اختصاص داده است. این بنیاد هم چنین از طریق ایجاد کلینیک های رسیدگی به شرایط بیماران قلبی دردوران پیش از جراحی، به کار رهبری نهادهای پزشکی وابسته درکشورهای درحال توسعه اشتغال دارد. تنها در سال 2011 بیش از 250 کودک بیمار قلبی توسط پزشکان ولفسون در این مراکز پزشکی از مرگ حتمی نجات یافته اند. تا کنون هزاران کودک در بیش از 44 کشورجهان توانسته اند از خدمات این مراکز درکشورهای گوناگون استفاده کنند.
هدف نهایی “بنیاد نجات قلب کودک” ایجاد امکاناتی است که بتواند بطورمستقل خدمات رایگان خود را در محل زندگی این بیماران قلبی در اختیار آن ها قرار دهد. به همین جهت نیز مرکز پزشکی ولفسون از شروع فعالیت تا امروز میزبان پزشکان و پرستارانی از کشورهای مختلف جهان از جمله چین، کنگو، مولدوآ، نیجریه، فلسطین، رومانی، روسیه، تانزانیا و ویتنام بوده است.

1545-40

لوگوی ساده اما چشمگیر بنیاد نجات قلب کودک توسط دختربچه 4 ساله ای از کشور “مولدوا” در آفریقا کشیده شد. کودکی که با بیماری قلبی مادرزادی درشرایط نزدیک به مرگ به مرکز بهبودی بنیاد آورده شد و پزشکان توانستند بموقع جان او را نجات بدهند. این دختر بچه گفته بود: “خواب دیدم بالای تختخوابم رنگ های زیادی در حرکت اند و یکدفعه دستی بطرف من آمد و یک قلب تازه به من داد و ناگهان من توانستم بدوم و برقصم.”

اهدای جایزه به سرپرستار چایا موسری
یکی از رویدادهای دیگری که در این برنامه به آن پرداخته خواهد شد، اهدای مدال افتخار و قدردانی به “چایا موسری” رئیس پرستارهای مرکز جراحی قلب کودکان و بزرگسالان “مرکز پزشکی ولفسون” خواهد بود. مرکز”ولفسون” در اسرائیل تا امروز هزاران بیمار قلبی را از مرگ حتمی نجات داده است. در این برنامه از خانم “موسری” بخاطربیش از 30 سال خدمت و از خود گذشتگی در راه بهبود بیماران قلبی قدردانی خواهد شد. او یکی ازاعضای ارشد تیم پزشکی است که درسفرهای گوناگون درمانی به چین، رومانی، ایتوپی، رواندا، تانزانیا و مولدوا پیشگام بوده است. او درضمن یکی از نخستین پرستارانی بوده است که درکنار پایه گذار “بنیاد نجات قلب کودک” – دکتر آمی کوهن فقید- به عنوان داوطلب به کار مشغول شده است.

تهیه بلیت های کنسرت ریتا جهان فروز و “سمفونی عشق”
بهای بلیت های کنسرت 45 تا 150 دلار است. کلیه عواید بدست آمده از فروش بلیت های این کنسرت به “سازمان نجات قلب کودک” تعلق خواهد گرفت و از آن برای ساختمان مرکز قلب تازه ای بنام “نخستین مرکز تخصصی بیماری های قلبی کودکان درخاورمیانه” در کنار مرکز پزشکی و بیمارستان کودکان “ولفسون” در اسرائیل استفاده خواهد شد.

لطفا برای دریافت بلیت های کنسرت “سمفونی عشق” به وبسایت و شماره تلفن زیر رجوع کنید. یا با حضور در “ولی پرفورمینگ آرتز سنتر” از گیشه فروش، بلیت های این برنامه را تهیه کنید.

symphonyoftheheartla.com,
or call 818-677-3000.
Tickets can also be purchased in person at the Valley Performing Arts Center box office, by fax at 818-677-3076, or by mail.