1324-32

 

طرفداران ریتا و روزشماری کنسرت «رویس هال»

«ریتا جهانفروز» معروف ترین ستاره ایرانی تبار موسیقی پاپ و بین المللی اسرائیل به زودی برای اجرای کنسرت «شادمانه ها»  که روز پنجشنبه اول نوامبر در «رویس هال» دانشگاه لس آنجلس اجرا می شود عازم شهر فرشتگان خواهد شد.
لس آنجلس و طرفداران موسیقی شاد ایرانی، عبری و «جیپسی» و دوستداران ارکسترهای بزرگ با نوازندگان بین المللی نیز بی صبرانه در انتظار ورود این مدونای صحنه موسیقی بین المللی و موسیقی پاپ اسرائیل هستند.
کنسرت «شادمانه ها» یک رویداد هنری و فرهنگی است که برای معرفی تازه ترین آلبوم «ریتا جهانفروز» به زبان فارسی و به منظورهمبستگی و گردهم آیی مردم از هرملیت، قومیت، نژاد و باورمذهبی  درکنار هم  و زیر یک سقف برگزار می شود. 1324-30
درعین حال «ریتا» تمامی عواید حاصله از این کنسرت بزرگ را به منظور کمک به مردم بی بضاعت ،به فدراسیون یهودیان ایرانی شهر لس آنجلس اختصاص داده است.
در روزهای کوتاه اقامت ریتا در لس آنجلس، او با بسیاری از  چهره های معروف هنری ایرانی ملاقات هایی خواهد داشت و از نزدیک با  دست اندرکاران موسیقی و رسانه های این شهر آشنا خواهد شد. در برنامه های مختلف رادیو و تلویزیونی به عنوان میهمان چهره های سرشناسی چون علیرضا میبدی و ساسان کمالی حضور خواهد یافت و با اعضای فدراسیون یهودیان ایرانی – برگزار کنندگان این کنسرت  هم ملاقات می کند تا هرچه بیشتر با ایرانی های این شهر و طرفداران بیشمارش آشنا شود.
بسیاری از شرکت کنندگان درکنسرت «ریتا» هم مشتاق حضور درمراسم فرش قرمز این کنسرت و آشنایی از نزدیک با این خواننده معروف ایرانی تبار اسرائیل هستند.
یکی از دوستان و دوستداران صدای ریتا، «اندی» خواننده معروف صحنه موسیقی بین المللی است که از 1324-31سال ها پیش با کارهای این خواننده جذاب و دوستداشتنی اسرائیلی آشناست. اندی که در حال حاضر برای اجرای چند برنامه در دوبی به سر می برد اما امیدوارست تا روز اجرای کنسرت «ریتا» در «رویس هال» حضور پیدا کند،  از طریق مدیر برنامه هایش پیامی مبنی بر حمایت خود از «کنسرت همبستگی ریتا» و عوامل صلح جویانه آن ارسال کرده است.
«ریتا» که در هشت سالگی به همراه خانواده اش از ایران به اسرائیل مهاجرت کرده است از کودکی با شنیدن صدای مادرش که ترانه های قدیمی ایرانی را درگوشه و کنار خانه زمزمه می کرد با ریشه های کهن آن دیار رابطه عمیقی پیدا کرده است.  او در  14 سالگی به آموختن موسیقی کلاسیک، اپرا و فنون  بازیگری پرداخت و پس ازبرنده شدن جایزه بهترین خواننده مسابقات «یوروویژن» درطول 25 سال گذشته یکی از موفق ترین و محبوب ترین ستارگان صحنه موسیقی شادی آورو پاپ  اسرائیل بوده است. موسیقی که این بار به قول خود او« مردم معمولی اسرائیل و ایران را به هم نزدیک تر کرده است.»
کنسرت های «ریتا»، خواننده ای که به نام سفیر صلح و دوستی نیز شناخته می شود، درطول مدت تورهای جهانی اوهمواره از پرفروش ترین رویدادهای هنری است  و شرکت کنندگان در این کنسرت ها با آغاز برنامه و شروع اجراهای پرشور و حال این خواننده محبوب، ترانه های عبری و فارسی پرتحرک بی اختیاردرجای خود به رقص و پایکوبی می پردازند.