1729-12

1729-13

1729-14

1729-15

«ساحل رزا» Sahel Rosa اینروزها یکی ازچهره های بسیارمحبوب و پرکار درعرصه رادیو تلویزیون و سینمای ژاپن است واگرخود، درباره تبارایرانی خود سخن نگوید، همه او را ژاپنی به حساب می آورند چون لهجه ای کاملا ژاپنی دارد.
ساحل می گوید قصه زندگی من از یک پرورشگاه در ایران در یک برنامه تلویزیونی آغازمیشود که از آرزوی بزرگ خود گفتم اینکه روزی پدر و مادری داشته باشم و زیریک سقف با آنها زندگی کنم.
من الان 34 سال دارم و درست 25 سال است در ژاپن به اتفاق مادرم زندگی می کنم و دراینجا تحصیلاتم را در دانشگاه های معتبر توکیو پایان دادم وچون همه آرزوهایم حضور در فیلم ها و سریال ها بود، مسیر زندگی ام بکلی عوض شد.
ساحل میگوید حدود 10سال پیش کتاب زندگی خود را بنام «ازجنگ تا بازیگری» نوشتم که توسط شبکه تلویزیونی NHK بعنوان مستند تهیه و پخش شدو سبب شهرت گسترده ای برای من شد.

1729-16

بیاد می آورم در6سالگی جلوی دوربین یک تلویزیون درایران از آرزوی پدرومادر داشتن گفتم و چند روز بعد خانم و آقایی به دیدارمن آمدند و مرا به فرزندی پذیرفتند و با آنها به ژاپن آمدم، که بعد از مدتی پدرم ما را از خود راند و من و مادرم آواره خیابان ها شدیم، درآن زمستان سرد با مادر درپارک ها می خوابیدیم و مادرم اگرحتی خود غذایی نمی خورد برای من تهیه می کرد و گاه درسوپرمارکت ها با همان غذاهای Sample خود را سیر می کردیم و من همزمان به مدرسه میرفتم تا سرانجام با کمک دوستی آپارتمان کوچکی اجاره کردیم و مادرم به سختی کار می کرد تا من راحت زندگی کنم و درس بخوانم، من که با دیدن سریال اوشین درایران، رویای دیدار سرزمین اوشین را داشتم، حالا دراینجا بودم و درهمان زمان تحصیل در دبیرستان بعنوان گزارشگر رادیو  Waveفعالیت می کردم و سپس به دانشگاه رفتم و در رشته IT فارغ التحصیل شدم و رشته گویندگی و بازیگری را گذراندم و خیلی زود درچند فیلم تبلیغاتی بازی کردم و کم کم به سینما کشیده شدم و برای ادامه فعالیت هرنقشی را پذیرفتم، وقتی دیدم همه نقش های منفی و تروریستی را به من می سپارند، بدنبال فراگیری کامل زیر وبم زبان و لهجه ژاپنی رفتم. در یک کالج این دوره ها را گذراندم و به مرور نقش های مهمتری بمن سپردند ازجمله نقش دختری ایرانی بنام نعیمه بود که دریک کافه عاشق یک دختر دیگرمیشود و من این نقش را با مهارت بازی کردم سپس نقش های حساسی در دو فیلم: یکی Cold Feet و دیگری بازی درنقش دختری بنام ایسا بود. که فیلم ترسناکی بود که موفق هم شد.

1729-17

1729-18

جالب اینکه کارگردان فیلم Cold Feet رسما بعنوان بهترین کارگردان و فیلم درفستیوال فیلم درمیلان Milan, Lombardy Italian Republic کاندیدای سه جایزه مهم شد و بعد من بعنوان بهترین ستاره اول درفیلم به زبان خارجی برگزیده شدم و یک فیلم تازه دارم بنام Magnetize که درماه اکتبر در سراسر جهان روی پرده می آید.
قراربود امسال درلس آنجلس در یک شوی بزرگ بنام Humanitarian Award شرکت کنم و کاندیدای دریافت این جایزه ارزشمند خدمات انسانی شده بودم که بدلیل کرونا به سال آینده موکول شد و من برای ماه مارچ برای دریافت این جایزه به لس آنجلس دعوت شده ام.

1729-19

همزمان من به امورخیریه وانسانی هم پرداخته ام. دریک پروژه برای بچه هایی که خانه و سرپناهی ندارند، اقدام میکنم، به نقاط مختلف دنیا سفرمیکنم چون خودم درپرورشگاه بزرگ شدم، حال و روزاین بچه ها را درک می کنم، اگر مادرم فلورا نبود، من شاید هیچگاه روی خوشبختی وآرامش را نمی دیدم و به آرزوهایم نمی رسیدم، مادرم یک مترجم فعال، یک انسان فداکار و خوش قلب است که به ایرانیان در زندان های ژاپن کمک می کند و آرزو دارم روزی درآینده در نقاط مختلف دنیا پرورشگاه های مدرن و مجهز برای بچه های بی سرپرست بسازم من با تشویق و راهنمایی مادرم، مرتب درحال پرواز به سوی موفقیت های بزرگ هستم، من قبلا با بزرگترین گزارشگران ژاپن چون ماسالی هوری یور و شبکه NHK همکاری داشتم و در5 سریال معروف ژاپنی بازی کردم و شوهای تازه ای دردست تهیه دارم.
و در واقع من آرام و قرار ندارم. تا مادری چون فلورا دارم، تا دلم برای بچه های بی سرپرست می تپد، از نفس نمی افتم و شبانه روز در حال فعالیت و کوشش هستم.
برای تماس با ساحل رزبا ایمیل زیر تماس بگیرید:

Sahelrosa.jimdofree.com

1729-20