mix1274-1

ستارگان مشهور ليگ بسكتبال آمريكا NBA‌ 
با قراردادهاي بزرگ و پولساز در خارج روبرو شدند

در ادامه ي تعطيلي ليگ بسكتبال NBA بسياري از ستاره‌هاي بين المللي اين ليگ به كشورهاي خود بازگشته‌اند و همچنين تعداد زيادي از بازيكنان آمريكائي الا‌صل ليگ NBA با ليگهاي خارج ازmix1274-2 آمريكا قرارداد امضا كرده‌اند و تا باز شدن NBA در تيمهاي جديد خود بازي خواهند كرد.
موضوع جالب اينجا است كه قرارداد اكثر آنها در ليگهاي خارجي بيشتر از قراردادي است كه با آنها در NBA امضا شده بود. اين مساله قطعاً باعث ضربه خوردن به ليگ NBA خواهد شد، زيرا بسياري از اين بازيكنها ديگر تمايلي براي بازگشتن به NBA نخواهند داشت.
در ادامه به بررسي برخي از ستاره‌هاي NBA و تيمهاي جديد آنها مي‌پردازيم.
يكي از اولين بازيكناني كه خيلي زود تيم جديد خود را پيدا كرد گارد تيم
New Jersey درون ويليامز بود كه با تيم بشيكتاش تركيه قرارداد امضا كرد و دليل كار خود را اينگونه بيان كرد”من نمي‌توانم از توپ، زمـيـن و بـازي بـسـكتبال دور باشم” اينmix1274-3 سوپراستار باشگاه نتس بزرگترين بازيكن تاريخ  NBA شناخته شد كه با يك تيم خارج از ليگ  NBAقرارداد امضا كرده است.
از ديگر بازيكنان نامدار بسكتبال NBA مي‌توان به كنيون مارتين و جي.ار.اسميت دو همتيمي در  Denver Nuggets اشاره كرد كه هر كدام با قراردي بيش از 2.5 ميليون دلا‌ر به تيمهاي چيني و ليگ CBA اين كشور پيوسته‌اند.
در مـيان بازيكنهاي بين المللي بسكتبال  NBA مي‌توان به گارد راس توانمند تيم  San Antonio توني پاركر اشاره كرد كه به تيم  ASVEL در فرانسه پيوست. پاركر يكي از سهامداران بزرگ اين باشگاه محسوب مي‌شود. در اين ليست مي‌توان نام گارد برزيلي تيم  Toronto Raptors باربوسا اشاره كرد كه به تيم فلا‌مينگو برزيل پيوست. رودي فرناندز كه به تازگي به
Dallas Mavericks منتقل شده بود، در زمان تعطيلي ليگ به تيم Real Madrid اسپانيا پيوست. از ديگر بازيكنان مطرح اروپائي مي‌توان از دانيلو گاليناري فوروارد تيم Denver Nuggets ياد كرد كه به تيم  Olympia Milano ايتاليا ملحق شده است.mix1274-4
از بازيكنان آسيائي اين ليگ مي‌توان به حامد حدادي بازيكن ارزنده ي تيم ملي ايران و باشگاه ممفيس اشاره كرد، حامد در زمان تعطيلي ليگ  NBA به تيم ملي حفاري اهواز پيوسته است و هم اكنون با اين تيم در جايگاه 6 ليگ ايران قرار دارند.
در حال حاضر 65 نفر از بازيكنان NBA به ليگهاي خارجي پيوسته‌اند و در صورتي كه اين تعطيلي ادامه پيدا كند، پيش بيني مي‌شود بيش از 100 بازيكن ديگر نيز به ليگهاي مختلف جهان خواهند پيوست.