1681-10

1681-19

چهارشنبه شب بیست و هشتم ماه اگست 2019 برابرششم ماه شهریور سازمان هنری فرهنگی امریکایی (The Art of Elysium، میهمانی گفتگو، موزیک و شام به خاطر تقدیراز هنرمند نامدار ایرانی استاد زیبانگار علی بزرگمهر که آثار هنری وی در بیش از بیست کشور جهان سرای ایرانیان وغیرایرانیان علاقمند به هنر را زینت بخشیده ترتیب داده شده بود که در آن جمعی از برجسته ترین هنرمندان ایرانی و امریکایی شرکت داشتند.

1681-11

سازمان The Art of Elysium سازمانی است که چندین سال پیش بوسیله خانم جنیفرهودل یک بانوی هنردوست و فرهیخته امریکایی تشکیل شده و از هدفهای برجسته اش، برنامه های هنری، موسیقی، تاتر و غیره برای کودکانی است که در بیمارستان بستری هستند و این برای روحیه کودکان بسیار مهم است و همچنین برنامه های برای معرفی و گفتگو با هنرمندان برجسته ونمایش آثارشان که مورد توجه جهانیان از ملیتهای مختلف قرارگرفته تشکیل میدهد. این سازمان پیش از این برای شخصیتهای مهمی ازکشورهای اروپائی – امریکایی و آسیایی در رده های مختلف هنری این میهمانیها و گفتگوها را انجام داده بود و این نخستین بار بود که دراین مراسم از یک هنرمند برجسته ایرانی تجلیل میشد، در این مراسم علاوه بر حضور شخصیتهای هنری ارزنده- شهرناز بزرگمهر، دختراستاد که تحصیلات تاریخ هنر خود را در فلورانس – پاریس و امریکا انجام داده و تهیه کننده فیلم هم هست و هم دکتر انوشیروان بزرگمهر وهمسر هنرمند فریده بزرگمهر که همگی همواره پشتیبان پدر هنرمند هستند شرکت داشتند.

1681-12

مراسم ابتدا با کوکتل متنوع وسرد مشروبهای گوارا از جمله رز ایرانی شروع شد، پس از آن با سخنرانی و معرفی استاد بزرگمهر از جانب خانم جنیفرهودل و سپاس از اینکه ایشان هنرش را در راه معرفی فرهنگ ایران بکار می برد آغاز شد و سپس اعظم علی، هنرمند وآوازه خوان مشهور ایرانی، بین المللی  به همراهی موزیک رابین ترکمان قطعاتی گوشنواز با آوای دلنشین اش برای شرکت کنندگان خواند که بسیار مورد توجه قرار گرفت. سپس برنامه شام بسیار گوناگون و با طعم خاص ایرانی شمالی از جانب رستوران کاج در شمال کالیفرنیا که بوسیله چند جوان ایرانی مبتکر تشکیل شده انجام گرفت (Konaaj.com) ناگفته نماند خانم ندا نوبری که از علاقمندان به هنر هست و کلکسیون ارزنده ای از آثاراستاد دارد، کلیه مخارج آوردن غذاها از شمال کالیفرنیا وهزینه حمل و هواپیما و هتل برای گردانندگان رستوران کاج را با گشاده دستی پرداخته بود. در آخرین وهله گفتگوی خانم جنیفر هوول با استاد انجام گرفت و استاد ضمن گفتگو از خاطرات و گذشته خود وخانواده وعشق و زندگی شب خاطره انگیزی برای شرکت کنندگان فراهم ساخت- مراسم پرسش و پاسخ بود و هنرمند به پرسش های حضار پاسخ داد. در این مراسم یک اثر هنری استاد بزرگمهر بصورت لیتوگراف به تعداد معدودی به چاپ رسیده بودکه به شرکت کنندگان عرضه شد و بهای همه آنها به تشکیلات The Art of Elysium پیشکش شد. این مراسم ارزنده تا پاسی از شب ادامه داشت و با شور و شوق و لذت بی پایان و با خاطره ای خوش برای میهمانان به پایان رسید. با آرزوی اینکه این سازمانهای هنردوستانانه و انسان شناسانه روزبروز بیشتر شوند و همه را به مهر و دوستی بین افراد مختلف از کشورهای جهان فرا خوانند و هم با آرزوی کسانی که همواره کوشش میکنند نام و آوازه ایران را به بلندی پیشین در گیتی به پراکنند در این راه پرفراز و نشیب پیروز باشند. تصاویر آن شب به یاد ماندنی را هلن رضوان هنرمند عکاس نقش زده است.

1681-13

1681-14

1681-15

1681-16

1681-17

1681-18