1337-1

1337-6

1337-7

اینروزها 6 بازیکن جوان ایرانی در بسکتبال امریکا یا حضور دارند یا در آستانه ورود به آن هستند.
در این جمع حامد حدادی در ممفیس، فربد فرمان در دانشگاه هاوایی 1337-3پاسیفیک، بهرام  فیروزگری در دانشگاه رایس و اینک نیک کاظمی و سورن دربوقوسیان در یوسی ال ای و ارسلان کاظمی در اورگان،  نام آوران ایرانی صحنه بسکتبال امریکا هستند.
«نیک کاظمی» از پدر ومادر ایرانی، متولد اورنج کانتی، بعد از حضور در بسکتبال ایرانیان بدلیل آسیب دیدگی پایش، یک دوره معالجه و تمرین سخت را پشت سر گذاشته و سرانجام به کالج رفت و با تیم بکستبال به تمرین پرداخت، خود را قوی کرد، یکسال زحمت کشید تا سرانجام با مربیان مختلف ارتباط برقرار کرده و او را برای یوسی ال ای فراخواندند و اینک اینروزها راه آینده خود را یافته است.
نیک در این مدت مرتب مورد سئوال بود 1337-4که آیا ارسلان کاظمی را می شناسد، او که هیچ بستگی با ارسلان نداشت روی اینترنت او را دنبال کرد و عاقبت او را پیدا کرده و بعنوان دو دوست درکنار هم ایستادند.
«ارسلان کاظمی» که درایران بدنیا آمده، در تیم نوجوانان بسکتبال ایران بازی کرده، وقتی به امریکا آمد 3 سال در دانشگاه رایس هیوستن بازی کرد سال آخر دانشگاه خود را به اورگان فینال راه برد و برای تیم دانشگاه وارد میدان شد.
ارسلان از 19 سالگی برای تیم ملی بسکتبال ایران بازی کرده، اینک شانس بزرگ او در راه است و امسال به احتمال زیاد وارد NBA میشود.
ارسلان با دوست خویش 1337-5سورن دربوغوسیان از ایران همبازی بود،هر دو در تیم بسکتبال نوجوانان بازی میکردند و او بودکه سورن را هم تشویق کرد به راه خود ادامه بدهند.
سورن دربوغوسیان: یکسال بعد از ارسلان به امریکا آمد میان دو دانشگاه یوسی ال ایو یو اس سی، سرانجام بازی در تیم یو سی ال ای را ترجیح داد.
19 ژانویه در تاریخ بسکتبال ایرانیان در خارج ، روز پرشوری بود، چون هر سه بازیکن  در لس آنجلس در آستانه ورود به بازی بودند که نیک بدلیل آسیب دیدگی پایش و سورن به دلیل تجربه کم، نتوانستند در بازی شرکت کنند، ولی ارسلان کاظمی با تیم اورگان به میدان رفت و با 12 امتیاز سبب پیروزی این تیم شد و همه راه ها را هموار نمود.
این سه بازیکن جوان و خوش آتیه، نه تنها پشت هم ایستاده اند بلکه از راهنمایی های حامد حدادی بازیکن حرفه ای تیم ممفیس برخوردارند و مسلما با بهره از تجربیات او می توانند آینده درخشانی برای خود بسازند.

عکسها از علی بیگدلی
(CloseUp2.com)