sharhroye_jeld1271.2

 

35‌ سال فعاليت كاباره تهران

شنبه 23‌ نوامبر، در گيبسون امفي تياتر با شكوه برگزار مي‌شود

احمد مسعود مدير خستگي ناپذير كاباره تهران، اينروزها با انرژي فراوان، با روحيه اي شاد، براي برگزاري سي و پنجمين سالگرد فعاليت كاباره تهران از همه ياران قديمي خود بهره مي‌برد، همان ها كه كاباره تهران سكوي پرواز دوباره شان بعد از انقلاب بود.sharhroye_jeld1271.6
احمد مسعود مي‌گويد همه سوپراستارهاي موزيك، با مهر و لطف فراوان، با همان بيريايي هميشگي شان، بمجرد چاپ اولين گزارش در مجله جوانان با من تماس گرفتند، من وقتي صداي پر مهر حميراي عزيز، اين بانوي آواز را شنيدم كه آمادگي خود را اعلام كرد، زماني كه ابي اين صداي پرقدرت موزيك از اسپانيا زنگ زد و گفت من آن شب در گيبسون خواهم بود، وقتي اميد خواننده محبوب مردم، با همان مهرباني و فروتني خاص خود با يك تلفن مرا پراز انرژي كرد وقتي بيژن مرتضوي هنرمند هزار چهره از لندن تماس گرفت، لحظه اي  كه شهرام شب پرده و ستار دو يار قديمي  و هميشه  وفادار كاباره تهران تلفن كردند، من همه خستگي 35‌ ساله از تنم بدر رفت.
تلفن هاي بعدي از سوپراستارهاي ديگر بود، از آنها كه هركدام نام شان براي يك كنسرت كافي است.
من در هفته هاي آينده نام يكايك شان را اعلام مي‌كنم تا همه بدانند كه اين تهران كوچك، يك معيادگاه ايرانيان و هنرمندان چه ياراني دارد؟
خيلي ها سالهاي آغازين كاباره تهران را بياد دارند، آن شب هاي پرخاطره كه مردم از همه سنين بدنبال دوستان و فاميل همكاران خود بودند و كاباره تهران براستي تهران كوچك شده بود. وقتي ابي، شهرام و ستار روي صحنه مي‌خواندند، وقتي جميله مي‌رقصيد، من در چشم يكايك مردم اشك را مي‌ديدم، آنها انگار از تونل زمان عبور كرده و به زادگاه خود رفته بودند ، همه شان با خوانندگان مي‌خواندند و سر تكان ميدادند، برق اشكهايشان سالن را رنگ ميداد

sharhroye_jeld1271.3

كاباره تهران 35‌ سال پيش با چه خوانندگاني،
با چه رويدادهايي آغاز كرد چگونه گام به گام پيش رفت؟

يادم هست حسن شماعي زاده، هوشمند عقيلي كه روي صحنه مي‌آمدند، اصفهاني ها غوغا مي‌كردند، همه ترانه ها را با آنها مي‌خواندند.
كم كم معين با ترانه >يكي را دوست مي‌دارم< از راه رسيد، فرامرز آصف با همان شيوه خاص خود صحنه را لرزاند، شهره با ترانه هاي شاد  در اجراي مدرن و پرهيجان خود، مردم را به سالهاي  قبل از انقلاب برد، شهرام صولتي از راه رسيد كه با چند ترانه محبوب خود، غوغايي بپا كرد، ليلا فروهر از اروپا آمد و قلب دوستداران خود را  تسخير كرد، همينطور ويگن، مهستي، هايده توفان و مارتيك در صحنه ظاهر شدند و عاشقانههايش را خواندند، فتانه و ناهيد آمدند، اندي و كورس اولين ديسكوي ايراني را راه انداخته و هزاران جوان را به رقص كشيدند، داود بهبودي روي صحنه ظاهر شد و با شيوه خود خواند. منصور در صحنه كاباره ظاهر شد، جهان از كانادا آمد، سوزان روشن، با مردم همصدا شد، در زمينه كمدي روي صحنه بعد از قاسم گلي،  مايكل آمد  و  در اين ميان  به لندن رفتم و از داريوش خواننده برجسته  و خسرو پيشكاري دعوت كردم بروي صحنه كاباره تهران بيايند و داريوش صدها نفر را پشت درهاي بسته نگهداشت و در طي سالها هر بار كه از او ياري خواستم مهربانانه آمد و خواند. و بعد بهزاد به آنها اضافه شد.sharhroye_jeld1271.4
كاباره تهران يك رهبر اركستر ارزنده داشت و دارد كه آن هم آهنگساز و تنظيم كننده برجسته منوچهر چشم آذر است كه هيچگاه پشت ما را خالي نگذاشته وبا هر خواننده اي هماهنگ و هم آوا بوده است.
كاباره تهران در اين 35‌ سال، پايگاه پرواز خوانندگان جوان نيز بوده است. بيش از 20‌ خواننده از همين صحنه آغاز نمودند و  بسياري به شهرت فراوان رسيدند و بسياري نيز به جمع آهنگسازان پيوستند. 
وقتي آوازه كاباره تهران به همه ايالات رسيد،  در صدد اجراي كنسرت هايي برآمديم، بمرور در همه ايالات امريكا وحتي كانادا، به اجراي كنسرت هايي با 4‌ تا 6‌ خواننده معروف روز پرداختم كه با استقبال مردم روبرو شد و مي‌ديديم كه آنها بعد از سالها با چه اشتياقي به اين كنسرت ها مي‌آيند و چگونه براي ديدن هنرمندان محبوب خود سرو دست مي‌شكنند.
بدليل تعداد زياد خواننده و هزينه هاي سنگين سفر، هتل و غيره ، من هيچگاه عايدي از اين كنسرت ها نداشتم ولي همين كه هنرمندان زندگي شان تامين مي‌شد و از ديدن مردم انرژي مي‌گرفتند من خوشحال بودم.

يك شب خاطره انگيزsharhroye_jeld1271.5

اينك به بهانه سي وپنجمين سالگرد كاباره تهران، يك شب پر از خاطره در پيش داريم، در اين شب ماندني، محبوب ترين و برجسته ترين هنرمندان روي صحنه مي‌آيند،  خود من از زبان آنها شنيدم بعضي آهنگهاي جديد خود را براي اجراي اين شب آماده كرده اند تا براي نخستين بار براي دوستداران خود بخوانند.
ترتيبي مي‌دهيم تا بخشي از برنامه بطور زنده در سراسر جهان پخش شود و مردمي كه در اين 35‌ سال حتي يكبار به كاباره آمده اند، خاطره هايشان زنده شود.
درباره جزئيات اين شب با شكوه، نام هنرمندان كه به اجراي برنامه مي‌پردازند، اعضاي اركستر، رهبر اركستر، سورپرايزهاي آن شب و مهمانان ويژه آن شب در هفته هاي آينده بيشتر خواهيم گفتsharhroye_jeld1271.8.

.