1483-31

1483-27

ساختمانی با شکوه- فرش قرمز- سالن مجلل و نورانی- گروه استقبال کننده با روبانهای سلطنتی آبی رنگ- گروه عکاسان و فیلمبرداران در مقابل پوستر بزرگ کانون بوکس و انجمن ارامنه ایران در هنگام ورود، همگی نشان از آغاز برگزاری یک شب استثنائی و با شکوه و با نظم و ترتیب و مدیریت بی نظیر که ارامنه عزیز ما برای قدردانی از ورزشکاران پیش کسوت خود ترتیب داده بودند را میداد. راهروهای تزئین شده با پوسترهای بزرگ تقدیرشوندگان و تجمع چهره های ورزشی و قهرمانانی که با روبانهای زیبای آبی مشخص شده بودند، همچنین حضور مسئولان رسانه ها و چهره های خبری و ورزشی تلویزیونهای ارمنی و فارسی زبان توجه همگان را جلب کرده بود.

1483-28

این مراسم مجلل که با حضور اعضای انجمن شهر گلندل و چهره های معروف ورزشی رشته های مختلف و اعضای خانواده های قهرمانان تشکیل شده بود با خوشامدگویی زیبای خانم اوا ساهاکیان به زبانهای ارمنی و انگلیسی آغاز و سپس توسط آقای داریوش ذهاب برنامه ساز وگوینده ورزشی تلویزیونهای فارسی زبان ادامه پیدا کرد. یکایک قهرمانان پس از خوانده شدن بیوگرافی خود به زبانهای انگلیسی و فارسی به تریبون مخصوص دعوت شده و نشان قدردانی و بزرگداشت خود را از آقایان دکتر آرسن دانیلیان رئیس هیئت امنای انجمن ارامنه و واهیک مارکاریان دریافت و جهت سخنرانی و تشکر به تریبون مخصوص دعوت میشدند. دراین شب از آقایان آلفرد هاوان (قهرمان دو و میدانی ونگارنده کتاب نفیس قهرمانان ارامنه ایران) میشا پطروسیان (فوتبال) باگراد عیساییان (کشتی) روبن عاشقی (جودو)، ادیک بادالیان (شمشیربازی) باغدیک عابدیان (فوتبال) ماسیس آوانسیان(کشتی) ایشخان آراکلیان (کشتی فرنگی) زاریک میناسیان (بکس) مایک پیروزیان (خادم اجتماعی) یورکابت ملک (بوکس) و سیمون پطروسیان (قهرمان دوچرخه سواری و رئیس فدراسیون دوچرخه سواری آسیا و نایب رئیس اسبق فدراسیون فدراسیون جهانی دوچرخه سواری ) تجلیل بعمل آمد و هرکدام به نوبه خود طی سخنانی از مدعوین – برگزارکنندگان- مربیان و اعضای خانواده خود تشکر نمودند.

1483-29

بی مناسبت نیست که از سخنان دو تن از بزرگان ورزش که در آن شب به نحو احسن دلیل برگزاری چنین شبها و نتایج آنرا توضیح دادند یاد کرد. سیمون پطروسیان طی سخنانی که به سه زبان ایراد کرد نخست به انگلیسی و با طنز شیرینی برگزاری این شب را با مراسم اسکار مقایسه نموده واظهارداشت با توجه به شکوه این مراسم و فرش قرمز و بانوان بسیار آراسته وسوپراستار در این سالن قشنگ، من برای لحظه ای به اشتباه فکر کردم دارم جایزه اسکار دریافت میکنم و از آکادمی تشکر کردم. سپس با زبان ارمنی از اعضای برگزارکننده و مدیریت انجمن ارامنه تشکر نمود. اضافه کرد کانونی که بنام کانون بکس 25 سال پیش تشکیل شده بود با زحمات آقای واهیک مارکاریان حالا تبدیل به دفتر مشترک تمامی ورزشهای ایرانی در خارج از کشور شده است و سپس به زبان فارسی از مدعوین و اربابان جراید و رسانه های گروهی تشکر کرده و اضافه کرد که دو قشر اجتماعی هستند که در هر جامعه ای بیشتر از بقیه اقشار مورد توجه قرار می گیرند ورزشکاران و هنرمندان و به همین نسبت نیز پس از پایان دوران درخشش و اوج فعالیتهایشان بزودی به فراموشی سپرده میشوند و این باعث افسردگی آنان شده و خود را بناگهان فراموش شده احساس می کنند، ولی برگزاری اینگونه شبهای بزرگداشت که با حضور دوستان، آشنایان فرزندان و حتی نوه هایشان انجام می گیرد باعث خوشحالی و غرور آنها و تشویق و ترغیب نسل جوان می گردد چرا که می بینند اجتماع زحمات وخدمات بزرگانشان را ارج می نهند. و پس از سخنان پطروسیان که بسیار مورد توجه وتشویق حضار قرار گرفت آقای یورکا بت ملک نیز که از چهره های بسیار قابل احترام جامعه آشوری، نه تنها بعنوان یک قهرمان بوکس بلکه بعنوان یک انسان به تمام معنا و متواضع و دوست داشتنی طی سخنان بسیار شیرینی پس از نقل یک خاطره جالب از کلیه کسانی که او را یاری داده بودند و تشکر از زحمات همسران قهرمانان ورزش به بزرگی یاد کرده و آنان را به شیرزنان تشبیه نمودند.
مراسم با پذیرایی بسیار مجلل و صرف شام وموزیک زنده تا پاسی از نیمه شب ادامه پیدا کرد.
مجله جوانان به یکایک قهرمانان مذکور برگزاری چنین مراسمی را به دوست قدیمی جوانان آقای واهیک مارکاریان و مدیریت انجمن ارامنه ایران صمیمانه تبریک می گوید.

1483-30