1336-23

 

1336-17

1336-18

شب سالگرد سفر ایرج گرگین مهره همیشه ماندنی رادیو تلویزیون 1336-19و شب رونمایی کتاب امید و آزادی اش در دادهال یوسی ال ای با احترام وبحق برگزار شد.
به همت افشین گرگین فرزند و اعظم گرگین همسر ایرج گرگین ویاران شان، بویژه دکتر نیره توحیدی، یکشنبه گذشته در «دادهال» یوسی ال ای، طی مراسم پرشور واحترام آمیزی، از ایرج گرگین چهره برجسته وفراموش نشدنی رادیو و تلویزیون و مطبوعات تجلیل بعمل آمد واز کتاب «امید و آزادی» او سخن رفت.
این کتاب ارزشمند که با یک سی دی دکلمه اشعار با صدای ایرج گرگین همراه است، درواقع مصاحبه ای است که دکتر ماندانا زندیان چهره توانای رسانه ها، با او در زمان 1336-20حیات اش انجام داده است.
کتابی که با همت بیژن خلیلی مدیر شرکت کتاب و یلوپیج ایرانیان، چاپ و منتشر شد و همزمان نشریه فرهنگی ایرانشهر نیز، شماره ویژه ای  به همین مناسبت انتشار داد.
در این شب پرشور، دکتر نیره توحیدی استاد دانشگاه درباره ایرج گرگین سخن گفت و او را بخاطر خدمات فرهنگی و رسانه ای اش ستود، سپس پرویز قریب افشار همکار قدیمی گرگین در تلویزیون ملی ایران سخن گفت و فیلمی از یک برنامه  این چهره ماندنی پخش کرد که با طنز جالبی همراه بود، از اینکه چگونه قریب افشار سه هزارمین برنامه تلویزیونی خود را پشت سر گذاشته بود.
پرویز کاردان پیام ویژه استاد صدرالدین  الهی را خواند، که چون همیشه 1336-21بااحساس ویژه همراه بود.
دکتر رضا بنابی پزشک نامدار از خاطرات خود با ایرج گرگین، دکتر محجوب گفت و در پایان گفت لس آنجلس تحمل آوارگی های ایرج را نداشت.
پخش فیلمی مستند از تصاویر ایرج گرگین و با موسیقی همایون خسروی همراه بود، همه را تحت تاثیر قرار داد.
دکتر نواب پزشک و استاد دانشگاه درباره تاریخ فعالیت های رادیو تلویزیونی ایرج گرگین گفت و اینکه نمی توان از رادیو تلویزیون گفت و از ایرج نگفت.
دکتر مهدی آقازمانی خدمات  و تلاشهای گرگین را ستود و گفت همه این سالن پر از ایرج گرگین است بجای زنده یاد باید بگوئیم زنده باد ایرج گرگین.
بیژن خلیلی مدیر شرکت کتاب از خاطره های خود و از شخصیت ارزشمند ایرج گرگین گفت، و انتشار کتاب و ویژه نامه ایرانشهر در باره او گفت دکتر ماندانا زندیان که با ایرج گرگین گفتگوکرده، کتاب را آماده کرده، از استاد خود حرف زد و او را  استثنایی خواند.
اعظم گرگین همسر ایرج گرگین با احساس خاص از او سخن گفت، از دوران زندگی با او، از فعالیت هایش، از شخصیت  معتبر و افتخاراتش و از اینکه  بعد از یکسال هنوز جای او را خالی 1336-22می بیند.
افشین گرگین با صدای پرقدرت و دلنشین خود که از پدری چون ایرج گرگین به ارث برده، با احساس ویژه، با یک بررسی کوتاه و موثر از پدر ارجمند خود گفت و از همه آنها که در برگزاری مراسم سالگرد وانتشار کتاب اش یاری رسانده اند سپاسگزاری کرد.
نکته جالب اینکه جمشید گرگین برادر ایرج، از ایران پرواز کرده و به لس آنجلس آمده بود تا در این مراسم حضور داشته باشد. بسیاری از چهره های فرهنگی و هنری، دانشگاهی در این شب پراز احترام و عشق، حضور داشتند و احترام خود را نسبت به یک پیشگام و ماندنی رسانه ها بخصوص رادیو تلویزیون نشان دادند.