1661-28

1661-29

1661-30

شب با شکوه قدردانی از پیشکسوتان و فوتبالیست های نامدار و تشویق فوتبالیست های جوان، هفته قبل در گلندل شهر ورزش و فرهنگ وهنر در Millennium Banquet Hall برگزار شد. شبی که باشگاه ورزشی و فرهنگی هرازدان HRAZDAN ترتیب داده بود. شبی که درواقع بزرگداشت اولین نسلی بود که درعرصه فوتبال درخشیدند و اینگونه یادشان زنده شد نامدارانی چون ویگن کوائیان، روبیک قازاریان، هویک حاتمیان، ایشغان ست و آقایان ساکو اسماعیلی، رافیک مارکوسی، هروس یقیایان، شبی که هنرمندان ایرانی ارمنی چون هویک هنرمند هزارچهره به اجرای برنامه ای استثنایی پرداخت وخواننده مورد علاقه ارامنه تیکران اساطوریان بهترین ترانه هایش را خواند.
آرشاویر ملکی به حاضرین خوش آمد گفت و شب را شب فوتبال نامید.
درباره این شب بیادماندنی با رازمیک ایوازیان وهویک حاتمیان و درکنارشان ادوارد میناسیان گفتگو کردیم که هویک همه اطلاعات را از سالهای دور در ذهن خود داشت چرا که خود او و رازمیک از مردان میدان فوتبال بودند.
برایمان گفتند که باشگاه ورزشی هرازدان در سال 1957 باهمت توان کوچاریان و هراند هواسانیان در مجیدیه تهران تاسیس شد و به روایتی فوتبال حرفه ای و باشگاهی از همان سالها آغاز شد ضمن اینکه در این باشگاه بسکتبال، والیبال و دو و میدانی هم تعلیم داده می شد و مسابقاتی برگزار می گردید.
آنروزها قهرمانانی چون وازگن صفریان، آندرانیک تیموریان، زاون عنبرچیان، سامسون پطروسیان و سرژیک تیموریان به تیم ملی راه یافتند. این قهرمانان و نمایندگان فوتبال در مجیدیه، همسایه و دوست و رفیق و همبازی بودند و همین ها افتخار فوتبال ایران شدند. آن نسل افتخارآفرین در طی سالها پرچم ایران را در میادین به اهتراز در آوردند. وآن تیم اول به مرور چهره نشان داد، ابتدا در میان 120 تیم، دوم شد، که همه نوجوان و جوان بودند، بعد از دو سال تیم نوجوانان نیز به مقام دوم دست یافت دراوج درخشش تیم، در سال 1366، 5 عضو تیم به سربازی رفتند، ولی همان ها هم در ارتش، در تیم عقاب قهرمان تهران شدند بعد از سربازی سال 1988 باز هم بچه ها در تیم دسته دوم به تیم دسته یک تهران راه یافتند.
از همان نسل و نسل بعدی، 4 قهرمان ارمنی دیگرعضو باشگاه، در تیم ملی و المپیک بازی کردند آنروزها حبیبی مربی تیم ملی فوتبال بود قهرمانان آن دوره: روبرت مارکوسی، اندرانیک تیموریان، سامسون پطروسیان، سرژیک تیموریان، سروژ ابراهیمی و وازگن جعفریان بودند.
به دنبال کوچ بچه های قدیمی و جدید فوتبال به امریکا، در 14 فوریه 2013، باشگاه و انجمن ورزشی و فرهنگی هرازدان را پایه گذاشتیم، با اولین تیم فوتبال شروع کردیم، در کنار آن به خدمات اجتماعی و خیریه پرداختیم به یاری افراد و خانواده های بی بضاعت و بیمار رفتیم به دانشجویان کم درآمد کمک می کردیم، به بیمارستان کودکان لس آنجلس هدایای مالی دادیم، به موزه ارمنین امریکن یاری رساندیم و در اصل ورزش بخصوص فوتبال بهانه ای و دلیلی شد برای امور خیریه و انسانی، که هدف اصلی همه ما بود.
در همین باشگاه تیم فوتبال بالای 40 سال ما همه ساله در تورنمنت شرکت می کند در طی 12 دوره مسابقات ما 10 دوره قهرمان بودیم و 2 دوره نایب قهرمان بودیم.
برای آینده باشگاه تدارک وسیعی دیده ایم، در تدارک مدرسه فوتبال با کمک مربیان برجسته قدیمی، تمرینات مرتب، با حضور 40نفر در هفته، برگزاری مسابقات مختلف تیم پیش کسوتان و تیم نرمال از 20 تا 35 و 40 ساله هستیم ، ما همه ساله گردهمایی داریم.
در شب بزرگداشت پیش کسوتان چهره های معروف شهر ساسان کمالی، مهدی ذکایی، محمد بیاتی، دیوید داویدی و مسافری از ایران دکترمحمدرضا زادمهر و بسیاری از چهره های قدیمی فوتبال و در مجموع چهره های محبوب ورزشی و اجتماعی حضور داشتند.
هیئت مدیره باشگاه شامل چهره های محبوب و صاحب نام:
ساکو مارکوسی، رازمیک ایوازیان، آرمن ایوازیان، وازگن هامبارچیان، گویک میرزاخانبان، ماسیس بارسقیان، سونیا ابراهیمی هستند.
دیدن چهره های قدیمی و آشنا، رضایت و شادی برصورت شان، خبر از اقدام بجای باشگاه هرازدان می داد و اینکه با همت آنها، بسیاری ازخاطره ها زنده شد و بسیاری از نامداران نیروی تازه ای گرفتند و نسل جوان به آینده خود امیدوارتر شد.

1661-31

1661-32

1661-33

1661-34