1674-3

امیرمجاهد در مرکز مراقبت های ویژه

1674-4

…شنیدیم امیرمجاهد برادر فرزان دلجو اینروزها در یک مرکز مراقبت های ویژه بسرمی برد.
«امیرمجاهد» که به اتفاق فرزان دلجو در ایران ابتدا به نوشتن کتاب هایی پرداخته و سپس چند فیلم نوشته و تهیه وکارگردانی کردند، بعد از انقلاب ایران را ترک گفتند وبه امریکا آمدند و بعد از یک دوره دو ساله، تلویزیون جنبش ایران را راه انداختند که حدود 20 سال از کانال 18 لس آنجلس پخش می شد. بدنبال کسالت امیر، دو برادر مسیردیگری را دنبال کردند و امیر بعد از عمل جراحی، از فعالیت های تلویزیونی دست کشید و حتی تهیه یک فیلم سینمایی را نیز نیمه تمام گذاشت.
نکته جالب اینکه با وجود نقش امیرمجاهد در شهرت خیلی از هنرمندان، در دوره بیماری و نقاهت، کمترکسی سراغ او را گرفت.

گلشیفته بارها تهدید شده است

1674-5

… شنیدیم از روزی که گلشیفته فراهانی ترک ایران را کرده و به بازی در فیلمهای امریکایی و اروپایی پرداخت بدلیل جسارت هایش بارها مورد تهدید قرارگرفته است.
آخرین تهدید جدی از سوی گروه داعش بوده که گلشیفته در فیلم «دختران خورشید Girls Of The Sun » به کارگردانی ایو هوسون نقش یک دختر یزدی را دارد که با گروهی از زنان به جنگ با داعش می پردازند و از خود شجاعت فراوانی نشان میدهند. داعش از طریق عوامل خود برای گلشیفته پیام داده بود ولی این ستاره شجاع ایرانی بدون توجه با زن ستیزان می جنگد.

زینت خطیبی در دوره نقاهت

1674-6

…شنیدیم زینت خطیبی ستاره پیشکسوت سینما و تلویزیون و تئاتر، که درواقع از اولین ستارگان تاریخ سینمای ایران و از شجاع ترین آنها بحساب می آید، اینروزها بعد از یک دوره بیماری، دوره نقاهت را می گذراند.
زینت خطیبی که بعد از انقلاب در امریکا در نمایشات همسر هنرمند خود پرویز خطیبی بازی میکرد، بعد از رفتن او، حاضر به ادامه فعالیت نشد و شنیدیم که به نوشتن خاطرات خود مشغول است که مسلما فیرزوه خطیبی نویسنده وگزارشگر معروف آنرا ویراستاری و ارائه میدهد.
زینت خطیبی در 96 سالگی، خوشبختانه هنوز هشیار است و هنوز درجریان رویدادهای روز و اندیشه پایان کتاب خود است.

فیلمی که آغاز نشد

1674-7

…شنیدیم حدود بیست و چند سال پیش قبل از سفر سعید اسدی کارگردان صاحب نام به ایران، دیدارهایی میان او و رضا بدیعی از چهره های ماندگار هالیوود صورت گرفت و ایندو قرار بود یک فیلم سینمایی مشترک با هم بسازند و حتی صحبت ساختن حادثه سقوط ارباس در خلیج فارس شد، ولی با سفر اسدی به ایران و ساختن فیلم های پرفروش و سریال های پرطرفدار چون : آوازقو، خیابان 24، فرود در غربت، عشق گمشده، نیلا زنده است، درآنجا ماندگار شد و در این مدت رضا بدیعی هم بدنبال عارضه قلبی درگذشت. در این سالها با وجود تلاش سعید اسدی ساخت فیلم ارباس ممکن نشد و هیچ کمی به او برای تهیه فیلم نشد، تا عاقبت او ایران را ترک گفت واینروزها در لس آنجلس در اندیشه فعالیت تازه است.
عکس از: مرتضی فرزانه