1440-37

شهرام کاشانی در رادیو جوانان
Javanan Radio
و مجله جوانان درباره ماجرای کنسرت کلن سخن می گوید
من ضمن عذرخواهی از مردمی که آن شب به کنسرت آمده بودند، عامل آن حادثه را هم معرفی می کنم

در طی دو سه هفته گذشته درباره کنسرت کلن، بروی سایت ها، فیس بوک، رادیو تلویزیون ها، بسیار گفته و نوشته اند، که بروایتی همه یک طرفه بوده است. دراین گزارشات همه نوع اتهام به شهرام کاشانی خواننده جوان چسبانده اند و شیوه اجرای برنامه و ناتوانی در ایستادن روی صحنه را به هر نوعی که خواسته اند تعبیر کرده اند ولی مجله جوانان و جوانان رادیو چون همیشه واقعیت ها را از زبان قهرمانان واقعی این رویدادها منعکس می کند، همانگونه که خبری و شایعه ای درباره مرگ هنرمندی روی سایت ها و فیس بوک ها می آید، بلافاصله سیل ایمیل ها و تلفن ها و فیس بوک ها بسوی جوانان سرازیر میشود تا واقعیت را بشنوند.

این هفته ضمن پخش مصاحبه هایی از شهرام کاشانی از سویی و شهرام شهرابی و فرهاد زمانی درباره هیاهوی لاس وگاس از سوی دیگر در جوانان رادیو، بسیاری را آگاه ساختیم. همین جمعه 16 ژانویه هم ساعت 10 تا 11 صبح گفتگو با شهرام کاشانی و ساعت 2 تا 3 گفتگو با شهرام شهرابی و فرهاد زمانی از جوانان رادیو پخش میشود.

و اما شهرام کاشانی چه گفت

شهرام گفت دلم شکست از این همه بی انصافی و ظلم و قضاوت های غیرعادلانه، با خودم گفتم چرا معدودی برای منافع خود، زندگی و اعتبار وآینده دیگران را زیر پا می گذارند؟ و من همیشه چون دیگر هنرمندان خواسته ام حرفم را در پایگاه اصلی هنرمندان مجله و رادیو جوانان بازگو کنم. ماجرای کنسرت کلن از این قرار بود که من بعد از سالها دوری از صحنه کنسرت های اروپا، دلم تنگ دیدن هموطنانم شده بود، طبق قراردادی که داشتیم من وهمکارانم چند کنسرت در طی دو هفته در اروپا برگزار کردیم، که همه کنسرت ها با موفقیت روبرو شد، مردم مهر و لطف خود را نشان دادند، بهترین ارکستر را داشتیم، همصدایی با مردم در نهایت زیبایی بود.

1440-38

آخرین کنسرت درکلن، همانطور که من پیش بینی کرده بودم بدلیل همزمانی شب سال نو، با استقبال بالا روبرو نشد، ولی من با وجود سرماخوردگی شدید خودم را به محل کنسرت رساندم، ولی قبل از آنکه روی صحنه بروم، تقاضا کردم کمی کنیاک درون چای داغ بمن بدهند تا صدایم گرم و صاف شود. من همانطور که قبلا در رادیو و مجله جوانان توضیح دادم، اعتیاد به مشروب را ترک کردم و در طی یکی دو سال اخیر شاید به مناسبت هایی، هر چند گاه یکبار، لبی تر کنم، ولی دیگر برای حفظ سلامت خودم بدنبال مشروب نبوده ونیستم، شخصی بمن یک لیوان کوچک کنیاک و چای داغ داد، من بلافاصله بعد از خوردن آن احساس کردم خواب آلوده شده ام، دلم می خواست همانجا پشت صحنه می خوابیدم، فهمیدم که چیزی درون آن ریخته اند، به احتمال زیاد قرص خواب آور بود، همین بکلی توان مرا گرفته بود. بدلیل تقاضای مردم روی صحنه رفتم، ولی کاملا می فهمیدم که توان ایستادن ندارم، قدرت خواندن ندارم، بشدت خوابم می آید. همه آنها که کنسرت های قبلی مرا دیده بودند، خوب می دانستند که من با چه انرژی و حرکتی روی صحنه میروم و با آنها همصدا می خوانم، ولی آن شب من اصلا توان ایستادن نداشتم، من از مردمی که به آنجا آمده بودند شرمنده شدم، از همکاران برنامه گذار شرمنده شدم چون همه آنها انتظار یک شب خاطره انگیز را داشتند، من همانجا هم با همان حال از خیلی ها عذرخواهی کردم واینک از طریق مجله جوانان و رادیو جوانان از همه آنها عذر می خواهم مطمئن باشید دستی در کار بود. که من نتوانم آن شب برنامه اجرا کنم، متاسفانه فهمیدم یکی ازعوامل محلی در این کار دست داشت، که کار ناجوانمردانه ای بود.
من در طی دو سال اخیر در دهه کنسرت شرکت کردم و من در کارنامه خود در طی 23 سال، هزاران کنسرت دادم، هیچگاه با چنین رویدادی روبرو نبودم و بهمین جهت من همین روزها عامل اصلی این ماجرا را معرفی خواهم کرد و به هموطنان عزیزم در کلن قول میدهم که برایشان یک کنسرت مجانی برگزارکنم تا جبران آن شب بشود.