1419-43

1419-44

خانم بیتا دریاباری ازبانوان برجسته جامعه امریکایی ایرانی و یا بهتر است بگویم جامعه بین المللی هستند، و من علاقه خاصی به ایشان وکارهای انساندوستانه شان دارم. به خاطر دارم مادر بزرگم همیشه  می گفت «زندگی بی خدمت خلق معنی چندانی ندارد، اما همه کس این را نمی داند» در زندگی امروز بار خود را به مقصد رساندن کاری است بس دشوار، چه رسد به مقصد رساندن دیگران.
بیتا دریاباری سالهاست که بیشتر اوقات خود را صرف کمک به انسان های نیازمند میکند، او در ضمن کمک های بین المللی اش علاقه زیادی به ادبیات، شعر، فرهنگ و هنر ایرانی دارد.
دانشگاه استانفورد با کمک بیتا دریاباری بودکه توانست از سال 2008 اساتید ادبیات ایرانی را به طور تمام وقت و یا به صورت استاد پیمانی استخدام کند. بنیادهای خیریه خانم دریاباری تنها شامل ادبیات ایرانی، اساتید آن و یا معرفی هنرمندان ایرانی به جامعه امریکایی نمی شوند، بلکه ایشان بنیانگذار موسسه خیریه Unique ZAN در سال 2007 هم هستند.
در سال 2008 بنیاد دریاباری به سازمان خیریه بین المللی وبنیاد Relief International & The Skoll Foundation  می پیوندد تا سرپناهی و مرکزی برای زنان West Bank Territory بنا کنند.
ازدیگر کمک های بیتا، پشتیبانی مالی از بانوان خاورمیانه ای است که علاقمند به تحصیل در رشته های Business &  Law هستند.
آنچه را که شمردم تعداد بسیار کمی از کمک های بزرگی است که این بانوی بزرگوار به جامعه بین المللی می کند.
Pars equity هم یکی دیگر از بنیادهای خیریه است و من افتخار دارم که بالاخره  پس از سالها فرصت دارم تا در کنار این بانوی خیرخواه قدمی مفید بردارم. هوشنگ توزیع و من گرداننده برنامه  سیزدهم سپتامبر خواهیم بود و بیشترین تلاش مان را خواهیم کرد  تا شبی خاطره انگیز میزبان انسان های نیکوکاری باشیم که شادی شان مایه شادی از انسان های محتاج است.

این دومین باری است که من افتخار دارم در یکی از برنامه های «Pars equity» به سرپرستی خانم بیتا دریاباری شرکت داشته باشم.
در درجه اول از اینکه بتوانم عضو کوچکی از سازمانی باشم که به برابری انسانها اهمیت میدهد، احساس خوبی دارم. ضمنا وقتی می بینم یک بانوی ایرانی، این چنین پر تلاش و خستگی ناپذیر، دغدغه ی کمک به هموطنان نیازمند ایرانی دارد، درود میفرستم و برایش بهترین آرزوها را دارم.
و امیدوارم که از بیتا دریاباری و نمونه هایی از این دست، سرمشق بگیرند.
بدون تعارف بگویم که من خانمها و آقایان ثروتمند بسیاری را در جامعه ی ایرانی می شناسم که توانایی برداشتن گامهای سودمندی دارند و می توانند مثمر ثمر واقع شوند و می توانند سرنوشت کودکان بیمار ایرانی و یا دانش آموزان و دانشجویان نابغه ی ایرانی را در سراسر جهان تغییر دهند، اما آیا در این راه تلاش جانانه ای هم میکنند؟!
بهرحال من برای Pars Equity وخانم بیتا دریاباری آرزوی سلامت وقدرت بیشتر می کنم. و همین طور آرزو می کنم که در این راه تنها نماند و بتواند حمایت همه افراد جامعه  را داشته باشد.