a1727-16

a1727-3

a1727-4

عکس روی جلد و داخل از دانیل کاویانی
———————–
شهره خواننده محبوب مردم، که اینروزها با موزیک ویدیوی جدیدش (مدلی نوستالژی) در سوشیال میدیا هیاهویی راه انداخته و در 10 ماه 2 میلیون 900 بازدید داشته و مورد استقبال قرارگرفته، چند سالی است ترکیه را مرکز فعالیت های خود کرده ولی همچنان برای اجرای برنامه به سراسرجهان سفر می کند. سالی چند بار به امریکا می آید، کنسرت هایش برپاست و چون همیشه همه وجودش پراز عشق و کمک و دوستی است.

شهره هیچگاه از مد وفشن روز دور نمیماند دوستدارانش اورا شیکپوش وآلامد میشناسند. شیوه خواندن اش باب سلیقه نوجوان، جوان، میانسال و مسن است. موزیک ویدیوهایش در مسیر خوانندکان بین المللی است، رقبایش از انرژی پایان ناپذیرش در صحنه حیرت می کنند بیریا وصمیمیی پایگاه تازه ای در ترکیه بنیان گذاشته، راه را برای همکاران خود گشوده بچه های ابران چه دوستداران اش وچه همکاران جدیدش اورا لوطی صفت می خوانند، بچه ها وهمکاران اینجا اورا خالص وبا معرفت میدانند، خودش میگوید در روزگار بی رفیقی من ا زپیشکسوتان آموختم رفیق روزهای سخت باشم. 
میگوید من هر جای دنیا بروم بیکار نمی مانم ولی در ترکیه بوی ایران بوی خانواده بوی کودکی ونوجوانی ام را به مشام میکشم احساس میکنم سر بر پای مادر گذاشته ام واو با نوارش موهایم مرا به خواب میسپارد. می گوید با عشق مردم زنده ام، چه آن عزیزانی که درامریکا و اروپا و دیگر نقاط جهان هستند و چه مردم بیریا و پرازصفا و مهری که از ایران می آیند.

این دوران کرونایی، بهترین فرصت برای من بود تا با گروهی از آهنگسازان و ترانه سرایان و تنظیم کنندگان داخل ایران همکاری تازه ای را شروع کنم. درمیان شان نابغه های موسیقی دیده میشود. کارهایشان متفاوت و روز است موزیک ویدیوهایی که با کمک همین هنرمندان می سازم، از مرز معمول وتکرار گذشته و پر از تازگی و احساس جوانهای پر از هنر و استعداد است.
از روزی که من پایگاه هنری و بقولی فعالیت هایم را در ترکیه گذاشتم، درسال حداقل 20 تا 25 برنامه بروی کشتی مجلل و معروف سودا تور به صورت کاملاً VIP دارم که حداقل 800 تا 1000 نفردرآن جای می گیرند، در همین کشتی معروفترین خوانندگان مقیم آمریکا در این جا برنامه اجرا کرده اند، بهترین تشویق کننده ها را داریم، از نسل جوان و نوجوان و خانواده ها که با هم به دیدن این کنسرت ها می آیند، تشویق شان، مهرشان، حمایت شان بیریا و بی شائبه است. هنرمند را روی صحنه پراز انرژی می کنند. البته یادتان باشد من از برنامه هایم درامریکا وکانادا واروپا نیزخاطره های قشنگی دارم، ایرانیان درهر منطقه ای مهر و لطف خاص خود را دارند. من با آنها در طی 30 سال نفس کشیدم، همصدا با آنها خواندم. از آنها آموختم، اینکه به راستی چه ترانه ها و چه آهنگهایی بخوانم. مردم در امریکا و اروپا از موسیقی شناخت تازه ای بدست آوردند، مردم به مرور مبدل به داوران موسیقی شدند، بقول یکی دو تا از همکارانم اگر شورای شعر و موسیقی درخارج نبود، خود مردم با تجربه 40 ساله خود، بهترین داوری ها را کردند و راه آینده هنرمندان را نشان شان دادند.

a1727-5

a1727-6

حالامن درترکیه، در همین استانبول شلوغ و بقولی چهارراه حوادث خاورمیانه، از مردمی که از داخل می آیند می آموزم، از هنرمندان جوان امروز، تجربه های تازه، سلیقه های جدید و دگرگونی های دوراز انتظار می بینم. من در دوران کرونائی، بیشتر درخانه هستم، سرگرم کار هستم و در ضمن دوستان بسیار محدودی دارم که فقط با آنها رفت و آمد می کنم. اینروزها دروازه های ایران بسته است پروازهایش قطع شده، رفت و آمدی نیست، ولی همه تشنه شروع برنامه های هنری هستند. پیام هایی که من بروی سوشیال میدیا ازمردم می گیرم، احساس می کنم دوره پرشور و حالی در پیش داریم، در سوشیال میدیا من آهنگهای جدیدم را پخش می کنم حتی پخش آهنگهای قدیمی، برایم منبع درآمدی هم شده است گرچه اخیرا اینستاگرام یک میلیونی مرا هک کردند، بلافاصله ازطریق پلیس درخارج و در داخل اقدام کردم، شخص هکر را شناسایی کردند و بزودی معرفی می کنند، حتی عامل آن از من 20 هزاردلار باج خواست! باعث تأسف است دلم می گیرد وقتی می بینم میان این همه هنرمند، چرا به سراغ من آمدند؟ چون از مرز میلیون گذشته بودم؟ بجای تشویق و حمایت چنین برخوردهایی هم داریم.

a1727-7

a1727-8

برای ادامه رسیدگی به این مسئله و قرار و مداربرنامه های جدید در سپتامبر به امریکا می آیم، دلم برای همه تنگ شده بعد از ژانویه امکان سفر نبود، دلم برای دخترم طناز، برای برادرم شهرام و همسر و بچه هایش، برای همه دوستانم، پرویز پرگاری عزیز و گیتای عزیز، تنگ شده، دلم برای مردم خوب و مهربان لس آنجلس و دیگرشهرها تنگ شده که بیش از 45 سال است همه آهنگهای مرا با من خواندند. البته من درترکیه هم تدارک تازه ای دیده ام، با یک خواننده معروف مرد قرار اجرای دو سه آهنگ به زبان فارسی و ترکی و همچنین چند برنامه را گذاشته ام، هنوز برای رو کردن جزئیات آن زود است، بعد از رفع کرونا، این فعالیت ها شروع میشود. یک بازسازی از آهنگهای قدیمی ام دارم، که خیلی ها انتظارش را میکشند. یک آلبوم کامل شامل 12 شعر و آهنگ جدید دارم که امیدوارم قبل از پایان سال به بازار بدهم این آهنگها و ترانه ها را هنرمندان داخل ایران ساخته اند. یادتان باشد که من هیچگاه ترانه سرایان پیشگام، آهنگسازان برجسته با سابقه را فراموش نمی کنم که درساختار کارنامه ما نقش مهمی داشتند و زیباترین آهنگها را به ما سپردند و خاطره ساختند، همه خوانندگان شهرت و اعتبار خود را مدیون آهنگسازان و ترانه سرایان قدیمی هستند که الگوی هنرمندان داخل هم به حساب می آیند. من آهنگها و ترانه های قدیمی را در شکل و شمایل و تنظیم تازه ای به دوستداران مهربانم هدیه می کنم، بروی یوتیوب، روی iTunes، بروی فیس بوک، تلگرام، هرسوشیال میدیایی با مردم درتماس هستم.
آخرین موزیک ویدیو مِدلی نوستالژی در مدت 10 ماه در یوتیوب و آنلاین 2 میلیون و 900 هزار بار بازدید کننده داشته.
بجز این روزها، من دراینجا مرتب روی صحنه میرفتم، راه را برای همکارانم باز کرده ام. هرچه ازدستم برآید برایشان می کنم، همه می دانند که من اهل حسادت و دشمنی نیستم. من درهمین جا فریادرس هنرمندان قدیمی در داخل ایران هستم، درحد توان خود کمک شان می کنم، فریادرس هنرمندان تازه از راه رسیده بسیار مستعد هستم، اینها چهره های درخشان فردای موسیقی ما خواهند بود.
در ضمن من در طی سالهای گذشته یک کمپانی بزرگ Real Estate بنام Destiny را اداره می کنم که بسیار موفق و معتبر است.

***

Youtube.com/c/shohrehsolati
Facebook.com/Sh.Solati
Telegram.me/
shohrehsolatiofficialchannel
Twitter.com/ShohrehSolati

a1727-14