1356-8

1356-3

«شهلا درریز» طراح سرشناس بین المللی می گوید من با طراحی و پوشاندن لباس از سروده های رومی بر تن سوپراستاری چون ناتالی کول و دیدن کراوات ها و شال گردن های طرح رومی بر تن زنان و مردان جوان در سراسر جهان، احساس می کنم ماموریت بزرگ خود را برای شناساندن رومی از طریق تخصص و هنر خود و معرفی فرهنگ و ادب ایران به شیوه خود، به انجام رسانده ام.
همین چندی پیش وقتی «ناتالی کول» خواننده محبوب جهانی بروی صحنه 13هزارنفره خود در دبی و بعد دیگر کشورها با لباس رومی  طراحی شده توسط شهلا درریز بروی صحنه آمد و با افتخار از شهلا درریز و الکساندر درریز دو فشن دیزاینر از دو نسل سخن گفت،  مدتها همه حاضرین هورا کشیدند و با تکرار کلمات و جملات روی لباس، کف زدند، و حتی ایرانیان حاضر در سالن از شوق و از افتخار اشک ریختند، و به شهلا درریز و الکساندر درریز که به سهم خود نام ایران و ایرانی را این چنین در صحنه های بین المللی به درخشش در می آورند درود فرستادند.

1356-4

شهلا درریز در تازه ترین مصاحبه خود با مجله جوانان می گوید از سالها پیش که من طرح زیبای رومی را با اشعار و کلمات فارسی که از عشق وعرفان و زیبایی و آشتی سخن می گفت ارائه دادم، هنوز در باور کسی نمی گنجید که روزی این طرح ها در صحنه های جهانی بدرخشد، وقتی یک لباس طراح شده از اشعار رومی را بر تن یک ستاره ایرانی کردم و او روی صحنه گفت میدانم که روزی این طرح های شهلا درریز جهانی میشود، بعضی از اطرافیان جلوی چشمان من زدند زیر خنده و این عقیده و نظر را به تمسخر گرفتند،که دلم در آن لحظه شکست، ولی خود می دانستم چه راهی را میروم و چه سرنوشتی انتظار این طرح ها را می کشد.

1356-5

آن شب که ناتالی کول با سرافرازی در صحنه کنسرت 13هزاز نفره خود، از این طرح ها سخن گفت و ادامه داد که من باخوشحالی این طرح ها را بر تن می کنم و سپس در برابر آن همه جمعیت از جلال الدین رومی گفت و از تاریخ و فرهنگ هنر ایران گفت، من پاداش خود را گرفتم من احساس کردم که ماموریت بزرگ خود را در مورد این حرکت فرهنگی به انجام رسانده ام و به آن گروه اندک اندیش فهماندم که در پشت این طرح ها، چه عشق و چه افتخاری خوابیده است.
من در طی سالهای اخیر به هر نقطه دنیا رفتم، دیدم که طرح های مرا، دیگران از کوچک و بزرگ بنام خود، به بازار ارائه داده اند، میلیونها به جیب زده اند، ولی من خوشحال هستم که در نهایت طرح های من بصورت کراوات، دستمال گردن،پیراهن، برتن صدها هزار جوان،چه دختر و پسر دیده میشود. اینها ثمره و میوه زحمات سالهای دراز من بوده که گرچه از آن کپی شده و بدون اجازه، دست به دست می گردد به جیب خیلی ها پول سرازیر می کند، ولی در نهایت همان ثمره زحمات من است.

1356-7

ماجرای ناتالی کول چگونه آغاز شد

اولین بار من و الکساندر، در یک هتل، در یک جلسه شام با ناتالی آشنا شدیم، او را دعوت کردیم به مزون من بیاید، او با میل پذیرفت و روزی که به مزون آمد، روز تولدش بود، الکساندر برایش کیک و شمع، تدارکی دیده بود، که سبب سورپرایز ناتالی شد بعد لباس ها را دید و گفت من درباره رومی بسیار کتاب خوانده، مطالعه و تحقیق کرده ام و می خواهم هر چه زودتر این طرح را بپوشم.
ناتالی از طرح های من بر تن سوپراستارهایی، که آخرین آنها برتن کریستین استوارت و مادرش جولی (Twilight) در فستیوال کن و ونیز رفت، آگاهی داشت، و در ضمن از چند طراح بین المللی دیگر چون روبرتو کاوالی و کارولینا، دلخور بود، چون لباس هایی که برای او طراحی کرده بودند، بر تن دیگران در مراسم هالیوود دیده بود، و به همین دلیل دلش طرح های تازه می خواست. طرح های مستقل می خواست، می خواست قالب بشکند، من همزمان لباس زیبایی با همین طرح بر تن دوست دختر دیوید هاسلهاف کرده بودم، که مورد بحث رسانه ها بود. با خواسته ناتالی، من طرح تازه رومی را آماده کردم و همه نوشته ها را بر پیراهن او سنگدوزی کردم و سرانجام لباس آماده شد و ناتالی آنرا با شوق و هیجان پرو کرد و آنرا با خود به کنسرت بزرگ دبی و خاورمیانه و خاوردور برد.
خودش می گوید وقتی با لباس رومی در صحنه کنسرت 13 هزار نفره خود در دبی ظاهر شدم، هیاهویی صحنه را پر کرد، همه حاضرین دچار شگفتی و در ضمن کنجکاوی  شده بودند. همه زیر لب عشق عشق می گفتند، همه دوربین ها روی لباس من بود.از فردا همه مجلات عربی زبان و انگلیسی زبان منطقه و رادیو تلویزیون ها، از این لباس نوشتند و گفتند و نشان دادند. این قشنگ ترین تجربه برای من بود، ناتالی واقعا خوشحال بود.
ناتالی در بازگشت سفارش کت و شلواری از طرح رومی داد و همزمان با الکساندر برای کنسرت بزرگ خود در ماه آگوست در هالیوود بال حرف زد، ناتالی شیفته طرح ها و اخلاق الکساندر شده بود، در همان جلسه الکساندر چند طرح برای ناتالی روی کاغذ نقاشی کرد و از میان آنها ناتالی دو تا ازطرحها را خیلی پسندید و سفارش داد تا در آن کنسرت به تن کند. براستی ناتالی در حال قالب شکنی است او بدنبال تازه هاست، بدنبال یک دگرگونی بزرگ است و میخواهد نه تنها لباس های طراحی رومی را بلکه لباس های طراحی شده توسط الکساندررا در ردکارپت ها و مراسم ویژه و جشنواره ها را به تن کند و من و الکساندر بسیار خوشحالیم، نه تنها فقط بخاطر طرح هایمان بلکه بخاطر نام ایرانی که در این صحنه ها توسط یک سوپراستاری چون ناتالی کول ارائه می شود.
باور کنید بعد از سالها، احساس می کنم، خستگی از تنم در رفته، به نتیجه آن همه سال زحمت و تلاش رسیده ام، براستی یک هنرمندچه می خواهد؟ به ثمر رسیدن کارهایش و مطرح شدن نام سرزمین اش.