1445-4

1445-5

شهلا سرشار خواننده پرطرفدار موسیقی فولکلور و سنتی، اینروزها سرافراز از کانادا به لس آنجلس بازگشته است، چرا که بدریافت یکی از ارزشمندترین تقدیرنامه از دست شهردار انتاریو نائل آمده است.
«شهلا سرشار» دراین باره می گوید چندی پیش از سوی بنیاد فرهنگی حافظ در شهر تورنتو دعوت به اجرای یک برنامه ویژه شدم، از 4 روز قبل راهی شدم، تا با ارکستر معروف وهنرمندان خوب «جامه دران» تمرینات را شروع کنیم، برنامه در 30 ژانویه در یکی از بزرگترین و معروف ترین سالن های تورنتور Richmond Hill Center For The Performing Arts اجرا شد. برنامه ای که برای 2 قسمت تنظیم شده بود، در بخش اول، که از ساعت 8ونیم با سرود ای ایران شروع شد و همه حاضرین بپا خاسته و سرود را دستجمعی خواندند، من در دستگاه شور، ترانه خواندم که یکی از ترانه ها «قسم» بود وآهنگهای محلی از همه قوم های ایرانی.

1445-6

در بخش دوم، حاضرین در بیات ترک آوازی را که من با زنده یاد مرتضی خان نی داود، در سالهای دور اجرا کرده بودم طلب کردند که آنرا با بازسازی جدید اجرا کردم که شوری بپا شد، بعد آهنگ محبوب «کوی بلاکشان» مرضیه را خواندم، سپس آهنگ قناری از ساخته های محمد حیدری را اجرا کردم و ترانه های خاطره انگیز دیگر را… و در پایان بنا به خواسته حاضرین در سالن، ترانه محلی واسونگ شیرازی را خواندم که شیرازی ها را به هیجان وشور آورد.
اجرای برنامه بعهده خانم کتایون سلمان زاد بود که اشعاری را با زیبایی دکلمه کرد که بسیار احساس برانگیز بود.
اعضای ارکستر بسیار توانای «جامه دران» شامل: تار: مهدی یوسفیان، باربد: سردار محمدجانی، ویلن: پویاحصیری، دف: سیاوش کاوه، تنبک: نیما حجتی، سنتور: حمیدرضا شفایی، زیباترین اجرا را داشتند و من سپاسگزار این تیم جوان هنرمند هستم.

1445-8

شهردار بروی صحنه آمد
بعد از پایان برنامه، که با تشویق و بپاخاستن حاضرین همراه بود، مسئولان بنیاد فرهنگی حافظ از دکتر رضا مریدی شهردار ایرانی اونتاریو دعوت کردند بروی صحنه بیاید و رضا مریدی از این شب پرشور و اجرای آهنگهای فولکلور و سنتی توسط ارکستر جامه دران و خواننده محبوب شهلا سرشار گفت و اینکه این شب برایش خاطره انگیز و زیبا بود. و سپاس بخاطر این شب با شکوه که بنیاد فرهنگی حافظ و هنرمندان عزیز حاضر در صحنه ساختند.
رضا مدیری سپس تقدیرنامه ای را از سوی شهرداری اونتاریو بخاطر 30 سال فعالیت هنری وخدمت به موزیک فولکلور و سنتی ایران به شهلا سرشار اهدا کرد و بنیاد فرهنگی حافظ نیز تقدیرنامه دیگری به شهلا سرشار تقدیم نمود و بقولی شبی پر ازخاطره برای این هنرمند خوب بوجود آوردند.
در برپایی این شب، حمیدرضا شفیعی و همسرش فلورا، امین شکری و سیروس مهرپور نقش داشتند و از هیچ چیزی دریغ نکرده بودند.
شهلا می گوید من ازدیدن ایرانیان تورنتو که ازسنین نوجوان، جوان، میانسال و بزرگسال آمده بودند، آنهم در سرمای زیرصفر به شوق آمده بودم، در میان جمعیت، کانادایی ها، از جمله افسران پلیس حضور داشتند.
من ازتلاش صمیمانه حمیدرضا و فلورا شفیعی این زوج سرافراز ایرانی،از پذیرایی هایشان، از تنظیم برنامه ها سپاس دارم، از لباس محلی زیبایی که فی رزان طراحی و تهیه کرده بود تشکر می کنم، از تلاش و لطف بهترین دوستم سوسن نجفی برای تاج قشنگ جهت موهایم نهایت ممنونم، از اصغر کی جی و کارلا، از بیزینس من های معتبر تورنتو بخاطر مهمان نوازی شان سپاسگزارم ، ازدوست نازنینم مهوش دالتون و همسرش، که به اتفاق دوستان خود ازنیویورک پرواز کرده و به تورنتو آمده بودند که مرا تشویق وحمایت کنند تشکر صمیمانه دارم.
من درواقع تنها برای اجرای کنسرت به تورنتو نرفتم، من رفتم تا بعد ازمدتها، بدنبال حوادث گوناگون و فراز ونشیب هایم طی دو سال گذشته، با تشویق مردم، با این همه برنامه ها، جان تازه ای بگیرم و با انرژی به لس آنجلس بازگردم و بخودم بگویم که هنوز بسیاری قدر هنر وهنرمند را می شناسند.

1445-9

1445-10