1709-38

جناب آقای مهدی ذکایی مدیرگرامی مجله جوانان
با احترام دوستی دارم با نام معین عزیزگلشنی، جوان ایرانی، کلیمی. درخانه اش دعوت بودم دیدم نمای ساختمان طرحی برگرفته از تخت جمشید است، مردی هنرمند و با ذوق که عشق به وطن دارد و با ذوق خود نماد یا طراحی که شرح آن تقدیم می شود.
پدر این هنرمند آقای پرویز عزیزگلشنی، باستان شناس بوده که درسال 1384 خورشیدی کتاب «عصاره تاریخ کامل ایران» را تالیف و در لس آنجلس چاپ و منتشر کرده است از آنجا که شما همیشه پشتیبان هنرمندان هستید، آنچه درباره معرفی این هنرمند میهن پرست ممکن است اقدام فرمائید.
با احترام مهدی ذکایی (نوشا)

***

مصاحبه جالبی با آقای معین عزیزگلشنی داشتم. که با علاقه زیادی که به تمدن و تاریخ ایرانمان دارد می کوشد که هویت ایران و ایرانی را برای همگان به صورت طرح جدید توضیح داده و آنرا در اختیار همگان قرار دهد.
آقای گلشنی خود چنین می گوید:
ما مهاجران ایرانی بیشتر از 40 سال است که درخارج از ایران زندگی می کنیم و ذره ای از عشق و علاقه مان از سرزمین اجدادی کاسته نشده است. من بعد از سالها تحقیق در مورد تاریخ و هویت، فرهنگ ایران توانستم طرحی از نماد و سمبل ایران عزیزمان بوجود آورم که در یک نگاه تاریخ فرهنگ و هنر ایران را درآن بوضوح بتوان دید.
نکته بسیار جالب دراین نماد این است که با وجود استفاده از تمامی نمادهای ایرانی هیچ نماد سیاسی در آن مشاهده نمی شود وفقط نمایانگر تاریخ و فرهنگ پرافتخار کشورمان میباشد.
خصوصیات
1- یکی از مهمترین ویژگیهای این نماد و سمبل در این است، که هرکس با هر قومیتی به آن نگاه کند به این موضوع پی می برد که این نماد ایران است. زیرا پرچم یا نماد هرکشوری خلاصه تاریخ آن کشور است واقف هستید که 99درصد امریکا و دگر ملیتها قادر به شناسایی پرچم قدیم و جدید ما و بسیاری از پرچم های ممالک دیگر نیستند.
2- در این طرح نقشه ایران- پایتختهای تهران- دریای خزر و خلیج نیلگون همیشگی فارس نقش بسته است. این وظیفه ما ایرانی ها است که در نگاه داشتن مالکیت ونام خلیج فارس (Persian Gulf) کوشا باشیم.
3- هم چنین از نظرقدمت فرهنگی ها ونمادهای ایران سعی شده تمام نمادهای مهم و قدیم ایران از هخامنشیان تا پهلوی در آن گنجانیده شود.
4- نام تمام شخصیت های بزرگ از کوروش کبیر تا رضاشاه بزرگ، عکس بزرگان و نام تمام سلسله های تاریخی ایران از ایلام تا پهلوی در آن درج شده است.
5- در آن می توان به واحد پول، اقتصاد، صادرات، اولین شرکت هواپیمایی هما و کارهای دستی ایران پی برد.
6- این نماد و سمبل نمایشی از فرهنگ، زبان و ورزشهای زورخانه ای و صنایع دستی، زبان ملی، طرح ترمه و بسیاری از آگاهیهای دیگر مانند بناهای تاریخی، مثل میدان شهیاد و شاعرانی مانند فردوسی که با سرودن شاهنامه پاسدار زبان شیرین فارسی بوده است و حتی نقش گل لاله که گل رسمی ایران بوده و می باشد.
7- در این نماد سمبل می توان لوحه حقوق بشرکورش کبیر که قانون جهانی شده همچنین می توان به نشان اهورامزدا، الفبای زبان ایران و ضرب سکه (دریک) که ساخت داریوش بزرگ است پی برد.
در تمامی این نمادها از واژه های پارسی بهره گرفته شده یورش دشمنان ایران از ترک و تازی و اسکندر و… هرگز نتوانستند، ایران را از نقشه جهانی بزدایند بقول شاعرمعاصرنوشا ذکائی:
با هیچ تندبادی ویران نگردد ایران
من دانم و تو دانی هرگزنمیرد ایران
دلیل دیگری که من این طراحی را انجام دادم در این است که در طول قرن ها که از تاریخ کشور عزیزمان ایران می گذرد، در هر زمانی که سلسله جدیدی برسر کار می آمد، با خود سمبل و نماد جدیدی به همراه می آورد. ما دراین برهه حساس زمانی که در آن می باشیم احتیاج به نماد و طرح و نقشه ای با معنا داریم که نمایانگر تمامی خصوصیات ایرانمان باشد و با یک نگاه بتوان به قدمت، عظمت وهویت ایرانمان پی برد. امید من این است که این طرح بتواند باعث اتحاد هرچه بیشتر ایرانیان باشد. و باز هم تکرار می کنم عظمت ایران را بدون دخالت گروههای سیاسی در این طرح نشان داده ام. و با داشتن مرزهای ایران بزرگمان هستند و هیچ نشانه ای از مذهب و دین درآن نیست و من فکر می کنم هرایرانی با نصب این نقش در محل کارخود و یا استفاده آن دربرنامه های تلویزیونی وآئین ها و جشن های ملی می تواند عظمت ایران و ایرانی را به همگان نشان دهد.
هم میهنان عزیز برای استفاده از طرح دیجیتالی این طرح می توانند مستقیما با من تماس گرفته تا آن را به رایگان دراختیارشان بگذارم. دیگرعزیزانی که می خواهند این طرح را تهیه کنند می توانند از روی وب سایت من Iranflags.com مستقیم وارد لینک آمازون شده و این طرح را خریداری کنند. ازکارهای دیگر من طراحی از لوحه کوروش ونگارش کتاب «ایران» در60 صفحه است که به زودی دراختیارعزیزان قرارخواهد گرفت.
با امید سرافرازی برای همه ایرانیان
معین عزیزگلشنی

[email protected]
WWW.IRANFLAGS.COM

1709-42

1709-41

1709-39