1541-96

علی نظری خواننده محبوب و مردمی، به دنبال یک دوره طولانی بیماری در سن 81 سالگی در لس آنجلس درگذشت.
علی نظری به جرات یکی از با شخصیت ترین خوانندگان مردمی بود که میان همه طبقات مردم محبوب بود، خواننده ای آگاه که اهل کتاب و مطالعه بود، زیبا می سرود و زیبا و با احساس میخواند.
«نظری» با آهنگ «برمزار مادر» به شهرت رسید و بعد با سوگند و سنگ صبور پایگاه مردمی خود را مستحکم کرد و در طی سالهای آثاری را خواند که در ایران میلیونها فروش رفت و به همین جهت اولین خواننده مردمی بود که به سازمان رادیو تلویزیون راه یافت و راه را برای دیگر خوانندگان مردمی و کوچه بازاری باز کرد.
آهنگهای محبوب او: مادر، نماز، قسم و دختر دردانه من، تاپ تاپ و نازی نازی، سوگند، سنگ صبور، چشم آبی، خوشگله، آثاری بود که بیش از 20 خواننده معروف و غیر معروف در طی 35 سال گذشته آنها را بازخوانی کردند.
علی نظری خود زیباترین ترانه ها را سرود که هم خود خواند و هم دیگر خوانندگان اجرا کردند از جمله: سنگ صبور، برمزار مادر.
علی نظری در سه دهه اخیر در لس آنجلس در کنار همسر وفادارش و همچنین تنها دخترش کاملیا زندگی می کرد، اهل هیاهو نبود، در پی درآمد و ثروت نبود، شاید خیلی ها ندانند که او بی سروصدا، در عروسی چندین زوج دانشجو که توان مالی نداشتند شرکت کرده و برایشان خواند.
علی نظری در طی سالهای اخیر به خیلی از خوانندگان جوان کمک کرد و راهنمای خوبی برای آنها بود. هیچگاه ادعائی نداشت ولی پر از دانش موسیقی و شعر بود، عاشق ایران و تاریخ سرزمین خود بود تنها آرزویش بازگشت به ایران و اجرای کنسرت برای مردمی بود که توانایی مالی ندارند.
علی نظری با آهنگها و ترانه هایش همیشه می ماند.
تسلیت صمیمانه ای داریم برای همسر مهربان و دختر تحصیلکرده اش.

 1541-98

1541-99

1541-100

 1541-101

1541-102