1563-00

فاجعه انفجار یک بمب در کنسرت بزرگ
آریانا گرانده در منچستر، دنیا را تکان داد

فاجعه انفجار مهیب خودکشی انفجاری یک نوجوان لیبی تبار در استادیوم منچستر آرنا در انگلستان، 22 کشته و 59 زخمی داشت. عامل انفجار در آن شب، در این حادثه کشته شد. حادثه چنان انگلستان را تکان داد، که انتخابات 8 جون به آینده موکول شد. انفجار در بیرون استادیوم رخ داد و بسیاری بدنبال فرار و هجوم مردم زیر دست و پا مجروح شدند.
پلیس بریتانیا اعلام کرده است که سلمان عبیدی، ۲۲ ساله، مظنون اصلی حمله بوده است. والدین سلمان عبیدی پناهندگانی بودند که در دهه ۹۰ میلادی از لیبی به بریتانیا آمدند. یک مرد ۲۳ ساله نیز به ظن نقش داشتن در بمب‌گذاری منچستر بازداشت شده است.
این سالن با گنجایش 18 تا 20 هزار نفر، در شب کنسرت پر از جمعیت در سنین 8 تا 30 ساله بود. آریانا گرانده خواننده معروف امریکایی به دوستداران خود که بیشترشان زیر 18 سال بودند، پیام داد دلم از این حادثه شکست. در اولین فاصله گروه داعش مسئولیت آنرا عهده دار شد.
عصر سه‌شنبه مراسم یادبودی برای قربانیان در منچستر برگزار شد که هزاران نفر در آن شرکت کردند. شخصیت‌های سیاسی بریتانیا، از جمله امبر راد وزیر کشور و جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، در این مراسم حضور داشتند.

1563-000

1563-0000

1563-00000