1638-18

«فرزان دلجو» مکتب ساز سینمای جوان ایران،
همچنان در ایران مورد توجه فیلمسازان است!
فراخوانی در ایران
برای بازیگری شبیه «فرزان دلجو»
فیلم «شب غریبان» بازسازی می شود

این روزها در میان خبرهای ریز و درشت سینمایی درون کشور، بحث حضور مجدد «فرزان دلجو» فیلمساز و بازیگر، در پهنه سینمای امروز ایران است.
«فرزان» در نوجوانی با ساختن پنج فیلم سینمایی به عنوان نویسنده- کارگردان و بازیگر در عالم هنر، خیلی سریع به شهرت و محبوبیت رسید تا جائی که حتی آخرین فیلمش «بوی گندم» در روزهای آخرین انقلاب و دراوج آتش زدن سینماها، با استقبال عمومی روبرو گردید.
«فرزان دلجو» در نخستین روزهای بهمن ماه 57 ترک وطن کرد و درخارج از کشور با براه انداختن یکی از نخستین تلویزیونهای ایرانی، ارتباط خود را با هموطنانش در گوشه و کنار جهان برقرار نگاه داشت وامروز نیز با تلویزیون متفاوت «ToDay» بر روی شبکه های اجتماعی مخاطبان بسیاری را جلب و جذب کرده است.

1638-19

اما جالب اینکه آثار سینمایی او در طول سالها نه تنها تاریخ مصرف پیدا نکرده بلکه همچنان به طرق گوناگون به چشم نسل و نسل های جدید نشست و از محبوبیتش کاسته نشد و امروز با توجه به این مسئله، فیلمسازان بسیاری در درون کشور، بفکر بازسازی کارهای سینمایی «فرزان دلجو» افتاده اند و جدیدترین آن «مهرشاد کارخانی» کارگردان معروف ایرانی ست که به خبرگزاری ها اعلام داشته مقدمات تهیه فیلم شب غریبان از روی فیلم «فرزان دلجو» آماده شده است و تنها مسئله انتخاب نقش اول و چهره ای شبیه «فرزان» است تا پس از یک فراخوان فیلم مذکور را که در سال 1355 با شرکت فرزان دلجو- گوگوش- شهرام شب پره و زنده یاد آرمان ساخته شده بود، در زمستان امسال جلوی دوربین ببرند.
قابل ذکر است که خود «فرزان» نیز پس از سالها دورخیز! مقدمات ساخت یک فیلم پرسروصدا را آماده ساخته است تا در سال جدید میلادی فیلمبرداری آن را آغاز کند. درباره جزئیات، سوژه و بازیگران این فیلم در هفته های آینده گفتگویی با او خواهیم داشت.

1638-20