1519-31

احمد آزاد
سالهاست که هنرمندان و بسیاری از کسانی که با هنر سر و کار دارند برای ادامه فعالیت های خود به لس آنجلس می آیند و بر تن کارهای ناتمام و حرف های ناگفته – در این سرزمین که آزادی گفتار حق مسلم هر شهروندی است، رخت نو می پوشانند و فعالیت های دوباره در زمینه های مختلف هنری را آغاز می کنند. افرادی که در سرزمین ما صاحب نامند، صاحب سلیقه وذوق فراوان- اما به هر دلیلی از ادامه کار محروم می شوند و چاره را جز ترک دیاری که ریشه در جانشان دارد نمی بینند.
یکی از بانوان سرشناس و چهره های آشنای رادیو تلویزیون در ایران- که 19 سال از عمر را هزینه کرده است- تا بهترین برنامه ها را بر بینندگان و شنوندگان رادیو و تلویزیون تقدیم کند و از شمال تا جنوب و شرق و غرب ایران – با صدای دلنشین و سیمای مهربانش آشنا بوده و خاطره ها دارند- این روزها- در جمع دلسوختگان غربت نشین لس آنجلس است- چون روزی بی دلیل از فعالیت های او هم جلوگیری شد واو که هر روز و هر هفته جامه تازه و رنگین بر تن لحظه های برنامه های زیبای هنری اش می کرد- خود رخت سفر پوشیده و به دیار غربت آمده است. تا شاید در اینجا و در میان غربت نشینان شمعی باشد که محفلشان را گرم و روشن کند و از غربت و تنهایی شاعرانی بگوید و بخواند که در خانه و در میان اهل خانه غریب و تنها مانده اند- او می خواهد – صدای صدها شاعر دلسوخته ای باشد در اینسوی ابها- که با هزار مشکل همچنان چشمه ذوقشان می جوشد با شعر پارسی و دردها و شادیها زمان را به دست تاریخ بسپارند. و بانوی خوش ذوق ما نگذارد، صدای دلنشین و ذوق سرشار و عشق عظیمش به شعر و ادب پارسی را از او بگیرند و مهر سکوت بردهانش بزنند.
این بانوی پرمهر ایرانی – خانم فرشته ملک فرنود است. که این روزها حضورش در شهر باعث شده است دوستداران شعر هر جا دور هم جمع شوند و زیباترین اشعار شاعران داخل و خارج ایران را بخوانند و بشنوند و با نوای موسیقی همراه وهمسفر شوند.

1519-32

شب های شعر فرشته ملک فرنود- حال و هوای دیگری دارد- شمع و گل و شیرینی و چای و قهوه همه در کنار هم در خدمت شعر پارسی- خلوتی می سازند که گویی مرهمی است بر درد غربت و حسی که خود را در خانه می بینند. در خانه دوست. در خانه شعر و ادب و موسیقی. در کنار هم و با شاعرانی که از راه دور با امکانات پیشرفته امروزی بر پرده ای ظاهر می شوند و بر همگان درود می فرستند- زمان و فاصله ها را در هم می شکنند و زیباترین اشعارشان را برای هموطنان ودوستداران شعر می خوانند- و شاعران حاضر در مجلس بر سر شوق می آیند و فضا پر از شعر و شادمانی و مهر می شود- و فرشته ملک فرنود- با دقت و ذوق و سلیقه ای که سالها تجربه را به همراه دارد- زیباترین اشعار روز را با صدایی که گویی – شور و شادی وغم هزاره ها را در خود دارد- می خواند و جلوه ای بی بدیل به فضای شب می بخشد و مجلس را به سماعی عارفانه می برد.
پس از 5 اجراء بی نظیر که به سرعت بر تعداد علاقمندان حضور در این شب شعرها افزوده است این بار- فرشته ملک فرنود- شب مولانا را برگزار می کند. شبی با اشعاری خاص و نوای سازهایی که دگرگونی درون را نوید می دهند- شبی که قرن ها را به هم پیوند می زند و نمایانگر عشقی است که در دل هر انسان صاحبدلی نهفته است و زمان و مکان نمی شناسد و گویای حالی است که مسافر قرن ها بوده و در آن شب به خانه می رسد. خانه دوست، خانه مهر، خانه دوستداران عشر، محفل انس و مهربانی شب شعر فرشته ملک فرنود.

1519-34