1350-36

اسی نیک نژاد کارگردان ایرانی که در طی بیست و چند سال گذشته در امریکا فعالیت داشت و برای شبکه های تلویزیونی، بعنوان تهیه کننده و نویسنده و کارگردان فعالیت می کرد، اینروزها در ایران فیلم «لاله» رامی سازد.
نیک نژاد چند سالی بود در پی ساختن این فیلم بود که قصه زندگی اولین قهرمان زن اتومبیلرانی در ایران است وقتی بودجه فیلم از سوی مقامات سینمایی در ایران تعیین و تصویب شد، ابتدا علیرضا رفیق دوست بعنوان فیلمبردار انتخاب شد، ولی درست در آستانه شروع فیلمبرداری،علیرضا زرین دست از ادامه کار دست کشید و محمدیان مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در این باره گفت چون زرین دست تقاضای افزایش 25درصد دیگر برای دستمزد خودکرده بود این همکاری قطع شد ولی بدلیل ضرر و زیان وارده، ما درصدد شکایت از او هستیم.
بلافاصله با تورج منصوری برای فیلمبرداری لاله قرارداد بسته شد و مقدمات کار فراهم گردید. در این میان یکی از ستارگان زن نقش اول سینما برای بازی در نقش لاله صدیق تقاضای دستمزد 500 میلیون تومانی کرد که مورد موافقت قرار نگرفت، نکته مهم اینکه، از شرایط اصلی بازیگر زن فیلم، تسلط به زبان انگلیسی است.
گروه سازندگان فیلم حمایت 6 میلیارد تومانی احمدی نژاد ومشایی را تکذیب کردند و گفتند همه امکانات مالی فیلم آماده است. در این میان گروهی به مخالفت بااسی نیک نژاد پرداخته و او را متهم به ساختن  فیلم های پورنو در امریکا کرده اند، که البته تا این لحظه، چنین فیلم هایی پیدا نشده است.

1350-37