1557-11

1557-3

1557-4

1557-5

1557-6

بابک پسر زنده یاد جهان خواننده سرشناس، اینک یک آلبوم از آخرین آهنگها و ترانه های او را بنام «سکوت» روانه بازار کرده است، آلبومی که با 11 شعر و آهنگ بسیار دلنشین همراه است و در اولین روزهای پخش بروی سوشیال میدیا با استقبال پرشور دوستداران موسیقی روبرو شده است.
«بابک» می گوید 10 اپریل سال 2010 که ما جهان را ازدست دادیم، در هیچ شرایطی خبر از این گنجینه ها نداشتیم اینکه شعر و آهنگهایی از جهان برجای مانده و کمتر کسی از آنها با خبر است، به مرور از استودیوهای مختلف در ایران و امریکا به ما خبر رسید که دهها آهنگ و ترانه نیمه تمام در دست آنهاست و در یکی دو سال آخر عمر، جهان مرتب به ایران میرفت و این مجموعه ها را تدارک می دید.
وقتی بخاطر می آوریم سال 2003 را که زلزله بم پیش آمد، جهان به اتفاق مادرم برای اجرای کنسرت هایی به آلمان و دبی رفته بودند و جهان یک شب قبل از اجرای کنسرت اش در دبی در جریان زلزله قرار گرفت و بدون توجه به اینکه در سفر به ایران ممکن است با دردسرهایی روبرو شود، راهی شدند، در مسیر خود با خرید تعداد زیادی پتو و وسائل اولیه، دارو و غذاهای آماده شده از قبل، خود را به بم رساندند آنروزها در بم هتل و رستورانی نبود، جهان و مادرم به میان مردم رفتند و بسیاری از مردم و مامورین با حیرت با آنها روبرو شدند، ولی اقدام احساسی، انسانی و مردمی آنها چنان تحت تاثیرشان قرار داد، که حتی در خیلی جاها به استقبال شان آمدند از جمله مردی که خانواده خود را در زلزله از دست داده بود، شب و روز خود را با جهان زیر چادرها می گذراند و به یاری مردم میرفتند و شب و روز وخستگی نمی شناختند، بطوری که جهان و مادرم گاه از شدت خستگی و بی غذایی نیمه بیهوش زیر چادرها از حال میرفتند و جهان هرچه اندوخته با خود داشت برای تهیه مایحتاج مردم خرج کرد و منتی هم برکسی نگذاشت.
این سفر و این رویداد، جهان را بکلی منقلب کرد، او در بازگشت مرتب در حال خلق آثار تازه بود و اینکه بخشی از درآمد خود را برای همان خانواده های آواره و زلزله زده می فرستاد، بکلی شیوه خواندن جهان تغییر کرد، او هدف های بزرگتری را دنبال می کرد.
در طی 7 سال باقیمانده عمرش همه اطرافیان شاهد بودند، که جهان به هر بهانه ای راهی ایران می شد، آرزو داشت در سرزمین خود به اجرای برنامه بپردازد و همه عواید آنرا به مردم نیازمند اختصاص دهد ولی متاسفانه با وجود اصرار و پیگیری، به این آرزو نرسید ولی بعدها ما تلفن های بسیاری از ایران داشتیم که چگونه جهان در جریان زلزله زیر چادرها، در گوشه وکنار آن شهر ویران، در پس خرابه ها، برای همان آدمهای رنجدیده آواز خوانده، با آنها هم صدا شده و همیشه می گفت آن هم صدایی های بی صدا، بزرگترین کنسرت های من در زندگی به حساب می آید.
جهان یک مهندس آرشیتکت بود، در زمینه های مختلف هنر، توانایی داشت و آنها را بکار می گرفت و ادعایی هم نمی کرد. آلبوم های او یکی پس از دیگری موفق و پولساز بودند، از اولین آهنگها و ترانه ها و مجموعه هایی چون: از دست عشق، طلوع فردا، خبر تازه، پرنده و پرواز، سرگذشت، به یاد بزرگان شهر عشق، لحظه های عاشقی، که همکاری با برجسته ترین آهنگسازان و ترانه سرایان و تنظیم کنندگان را شامل می شد. در این میان بیاد بزرگان که بازخوانی آثار جاودانه ها بود، چنان میان مردم گل کرد که حتی اساتید موسیقی او را ستودند و آلبوم «لحظه های عاشقی» از ماندگارترین آلبوم های او شد، و رکوردی بزرگ برجای گذاشت.

1557-7

1557-8

1557-9

1557-10

یادم هست در آخرین ماه های زندگی، جهان مرتب درحال خلق آثار تازه بود، انگار به او الهام شده بود. چون خستگی را نمی شناخت و در همان هفته های آخر ما برای تهیه موزیک ویدیوهایش به استودیوها و دکورهای مختلف می رفتیم، تا دیرگاه کار می کردیم. شب آخر، جهان پر از انرژی بود، بعد از پایان کار پیشنهاد داد زودتر به خانه برگردیم و دور هم شام بخوریم، ولی به مجرد ورود به خانه، گفت دست هایش درد می کند بعد قلبش، ما بلافاصله آمبولانس خبر کردیم تا او را به بیمارستان برسانیم، ولی دیر بود، او آرام رفته بود و آخرین نگاهش پر از عشق بود، پر از مهربانی بود، ولی انگار ته چشمانش نگران مادرم بود میان آنها عشق عمیقی وجود داشت، عشقی که حتی سبب شد، بعد از رفتن جهان، مادرم تقاضا کند آرامگاه ابدی او را کنار جهان همان با سنگ و با شعری عاشقانه از جهان آماده کنند.
بعد از این رویداد تلخ بود، که ناگهان از هر سویی، از جانب همکارانش، از استودیوها زنگ زدند و گفتند جهان دهها شعر و آهنگ ناتمام دارد درحالیکه جهان در آخرین روزهای زندگیش می خواست یک آلبوم بنام 21 یا همان شماره برنده جک پات به بازار بدهد که اجل مهلت نداد، ولی ما فکر نمی کردیم حدود 50 شعر و آهنگ دیگر از او برجای مانده که بسیاری نیمه کاره است، یعنی جهان بروی آنها خوانده، ولی هنوز تنظیم نشده، هنوز آماده نشده است.
من به دنبال این آثار پنهان شده و نیمه کاره رفتم و همه را در استودیوهای ایران و امریکا پیدا کردم و بعد از چند سال سرانجام اولین مجموعه را با 11 شعر و آهنگ بنام سکوت آماده کردیم که هدیه ای از جانب جهان است. با آهنگها و تنظیم های شاهین خسروآبادی. باور کنید در تمام این مدت من احساس می کردم جهان لحظه به لحظه با من است، به من الهام می داد، هر تصمیمی می گرفتم، بلافاصله در ذهن من خطور می کرد و من آن اندیشه را به انجام می رساندم.

JAHAN MUSIC
WWW.JAHANG.COM