1657-13

1657-6

1657-8

چند دهه است که شهلا درریز، فشن دیزاینر بین المللی برای جامعه ایرانی و برای فرهنگ و هنر ایرانی، افتخارآفریده ولی هنوز بی ادعا و فروتن، با دلبستگی عمیقی که به سرزمین خود دارد، می کوشد تا اشعار بزرگان شعر و ادب ایران را، جلوه های سنتی و پارچه های بی نظیر با نقش های شگفت انگیزشان را به جهان معرفی کند و الگویی برای نسل جدید فشن دیزاینرهای ایرانی باشد.
شهلا درریز درسالهای اخیر به روایتی چون فشن کوئین، با خود یک شوالیه جوان فشن را هم همراه دارد. الکساندر Alexandre Dorriz را که چون مادر، از نبوغ فوق العاده ای در زمینه فشن برخوردار است و شانه به شانه او به صحنه های جهانی راه یافته است و در عین حال او یک عکاس هنرمند، یک کارگردان با ذوق، یک طراح نوگرا در جامعه امریکایی شناخته شده است.
شهلا درریز از سویی و الکساندر درریز از سوی دیگری همه ماهه در یک نقطه دنیا، فشن شوی بزرگی را بر پا می دارند و طرح های شگفت آور خود را بر تن سوپراستارها کرده و درصحنه های بین المللی می درخشند.
شهلا درریزShahla Dorriz در طی سالهای اخیر، طرح های خود را بر تن سرشناس ترین سوپراستارهای جهانی کرده، از ستارگان فیلم ها و سریال هایی چون Bay Watch تا ناتالی کول، فارا فاست، تا هیلری کلینتون و مستر بلک ول و…
طرح های درریز مرزهای سیاسی و هنری و فرهنگی را شکسته است و یکی از آخرین فشن شوهایش با کمک بنیاد فرهنگ چنان عکس العمل و بازتابی در جامعه امریکایی داشت که به بیشتر وب سایت ها و تلویزیون ها کشیده شد.
نکته بسیار مهم در مورد طرح های شهلا درریز اینکه اغلب برندگان اسکار، امی، گرمی و کن… با لباس های او رو صحنه رفته و جوایز خود را دریافت کردند که آخرین آنها حمید سعیدی و گروه اوپیوم مون Opium Moon بود. که یکبار دیگر نام ایران و ایرانی را روی صحنه ها طنین انداخت. بویژه اینکه 4 هنرمند از 4 سرزمین بودند.

1657-11

فشن شوی بزرگ او سوم مارچ در Crown Plaza Hotel رداندوبیچ کالیفرنیا بود و هزاران نفر به تماشا و تحسین زیباترین طرح های شهلا درریز زیریک سقف آورد.
این فشن شو بنام Bollywood ، همه ستارگان هندی و بسیاری از ستارگان امریکایی را گردهم آورده بود و دنیای هنر هند به گفته رسانه های هندی موفق به کشف یک طراح بین المللی بنام شهلا درریز شد که فرهنگ و هنر هندوستان را هم بخوبی می شناسند.
نکته مهمی که اخیرا درخشش شهلا درریز و الکساندر درریز در صحنه های جهانی هنر بدنبال داشت، این بود که اگر ایرانیان کاندیدای جوایز با طرح های زیبای طراحان ایرانی روی صحنه ظاهر شوند چه افتخار بزرگی برای فشن ایرانی ببار می آورند. همانگونه که هندیها، اروپائیان چنین می کنند و این یک وظیفه است، که یک هنرمند ایرانی قبل از آنکه بروی صحنه ها حاضر شود به سراغ فشن دیزاینرهای ایرانی برود و با لباس های زیبای آنها، صحنه ها را به درخشش درآورند.
این اقدام آنها نسل جوان ایرانی در این رشته را متوجه فشن و فشن دیزاینرهای ایرانی میکند، آنها شهامت ارائه طرح های ایرانی را در مراسم بزرگ جهانی و برتن ستارگان ایرانی وغیرایرانی پیدا می کنند و بدنبال تقلید و کپی کردن نمی روند، آنچه که شهلا درریز طی این سالها بدنبال آن بوده است.

1657-9

1657-10

1657-12

شهلا درریز درباره ابتکارات و طرح های شگفت انگیز خود می گوید:
من همیشه پیزلی Paisley یا همان طرح بته جقه های سنتی در طرح هایم استفاده می کنم که البته هر کسی نمیتواند طرح هخامنشی را به تن کند چون باید با کارکتر شخص هماهنگی داشته باشد. پیزلی باخود اسراری دارد. در دل خود تاریخی نهفته دارد و عجیب اینکه باید کارکتر خود را پیدا کند، در پس این نقش و نگارهای سنتی حوادث تاریخ نهفته، رویدادهای عاشقانه و جنگ ها و پیروزی ها. و یکی از محبوب ترین طرح های ثبت شده من Signature روی پارچه پیزلی است، من همانقدر این طرح آمده از دل تاریخ هخامنشی را در دیزاین هایم دوست دارم، که اشعار رومی، حافظ، سعدی را، که با خود صدها کتاب دارد راز و رمز و رنگارنگی و زیبایی این بازمانده از کهن تاریخ سرزمین من، به من الهام می بخشد، مرا با خود به جایی می برد، که در ذهنم، قلبم و وجودم، طرح هایی تکرارنشدنی جان می گیرد.
من آرزو دارم و می کوشم تا انجمنی برای فشن دیزاینرهای ایرانی برپا کنم، تا هم یک همبستگی میان ما بوجود آید و هم همه هنرمندان ایرانی که به نوعی کاندیدای جوایزی میشوند، برای تهیه لباس های خود با ما همکاری کنند.
برای من پوشاندن لباس هایم برتن سوپراستارهای جهان آسان بوده است و همه در طی سالها شاهد بودند ولی آرزوی بزرگ من پوشاندن زیباترین لباس ها با سنتی ترین و تاریخی ترین پارچه های ایرانی بر تن ستارگان ایرانی است درحالیکه لباسی که بر تن شخصیت معروف امریکایی بتریس کولارز فعال اجتماعی زنان Co-Founder of Black Live Matter در جشنواره ساندنس برای من یک هیاهوی بزرگ بدنبال داشت.
خوشبختانه طرح های الکساندر درریز Alexandre Dorriz در هالیوود و دنیای موزیک و تلویزیون امریکا چنان گل کرده و چنان مورد استقبال است که من آینده ای طلایی برای الکساندر می بینم، او که دنیای ساده و بیریایی دارد، در امریکا متولد شده ولی وابستگی او به سنت ها، رسم و رسوم ایرانی، به طرح ها، پارچه های ایرانی اعجازانگیزاست…