1461-9

1461-3

1461-4

اینروزها بیل بوردهای جنوب کالیفرنیا در تسخیر بیزینس های موفق ایرانی است. نمونه اش «مالی استودیوMali Studio » است، که در پشت صحنه آن، یک سالن آرایش و مجهز مدرن، یک آکادمی تازه تاسیس تدریس و تعلیم پرمننت میکاپ جای دارد.
براستی مالی استودیو Mali Studio چه شد که سر زبانها افتاد و چه کسی آن را مدیریت می کند و کی است؟
«مالی» که آکادمی خود را در یک دوره 3 روزه فشرده خلاصه کرده وهنرآموزان در روز چهارم می توانند با مدل های خود درواقع کار هنری خود را آغاز کنند، این هنر را از 16 سالگی در مشهد، از دوران دبیرستان آغاز کرده ولی جالب اینکه در نهایت تجربه و استادی، در تمام این سالها دوره های مختلف را گذرانده و تخصص های تازه همراه با مجوزهای رسمی دریافت کرده است.
«مالی» می گوید وقتی به دبیرستان می رفتم، بکار ابرو می پرداختم. بچه های مدرسه، عروس های جوان، با دستهای من که با عشق به این کار آمیخته بود، ناگهان چهره عوض می کردند، متحول می شدند، زیبا می شدند، همین ها بود که از همان زمان برای من نام ساخت. درهمان سن و سال، یک آرایشگاه معروف در مشهد مرا استخدام کرد.
من وقتی 18 ساله بودم، آرایشگاه خود را باز کردم، چون در طی دو سال دوره های مختلف آرایش مو و ابرو را گذرانده بودم، آرایشگاهی بنام «ملیح». در همانجا نیز به تعلیم شاگردانی پرداختم و حدود 12 شاگرد داشتم. من دست از درس، تعلیم، گذراندن دوره های مختلف آرایش نکشیدم و در ضمن همه بعد از ظهرها را کار می کردم من حتی به تهران میرفتم و در مرکز هنری و آرایشی «عروس سرا» و «چهره ها» دوره های تازه ای را در زمینه ابرو می دیدم، هر دو سالن، ابرو و ریمل عروس را بمن می سپردند. من آنروزها برای دوره های آموزشی دهها هزار تومان می پرداختم ازجمله برای دوره «شینیون» مو 35 هزار تومان پرداختم.
یادم هست حتی یک معلم تتو، در همان سالها، از تهران به مشهد می آمد، تا بروی لیموشیرین و موز بمن بیاموزد و از اینکه می دید، من خیلی سریع می آموزم، شگفت زده می شد.

1461-5

از ایران به امریکا آمدم، تا به خانواده خود بپیوندم در همان روزها چون خیلی از هموطنان در کالج ثبت نام کردم، تا رشته دندانپزشکی را ادامه بدهم، اما در میانه راه عشق شدید به کارهای آرایشی مرا به ترک تحصیل کشاند تا حرفه مورد علاقه خود را دنبال کنم. همچنان به آموختن مشغول بودم، در مسیر خود، به کلاسهای ویژه تخصصی

Wella – Vidal Sasson – Nioxin Matrix Global Academy Sebastian – Clairol
Altieri Brothers Hollywood
D.S. Hair Lab
(Hair Growth Specialist) Dream Catchers Extensions

زیرنظر معروف ترین معلمین گذراندم، همچنان تشنه آموزش بودم. بدنبال تازه ها بودم، در لس آنجلس در معتبرترین سالن های آرایش کار کردم، من بزودی مدارک آرایشی با مجوزهای رسمی کالیفرنیا را گرفتم و بخاطر استعداد فوق العاده خیلی زود در سالن بین المللی مال توپنگا بکار پرداختم. و به عنوان موفق ترین و پرتلاش ترین آرایشگر شناخته شدم. همزمان با گذراندن دوره های تخصصی در رنگ و آرایش و پرمننت میکاپ به حضور در جلسات آرایشگران مطرح روز و شوهای معروف پرداختم و جالب اینکه به تدریس و تعلیم در Hair Show های مختلف دعوت شدم. من از همان نوجوانی، کارم را با عشق شروع کردم، من هنر آرایش ابرو و پرمننت میکاپ را یک هنر ظریف پر احساس، یک تابلوی نقاشی می بینم، وقتی در اینجا دیدم که برای باید مجوزهای رسمی و بیمه مخصوص داشت، با خودم گفتم هیچکس به عشق و احساس در این هنر توجه ندارد، من 22 سال است در این رشته فعالیت می کنم، برای من مسئله درآمد مهم نیست، من به هنر این کار فکر می کنم. من وقتی چهره دختر، یا زنی را می بینم، به ابروهایش نگاه می کنم با توجه به شخصیت، سن و سال ، چهره اش، خوب می دانم چه نوع پرمننت میکاپ برای او مناسب است. گاه مشتریان جوانتر، با خود عکس هایی می آورند، که من طبق همان تصویر ابروهایشان را بسازم ولی من به آنها توصیه می کنم به توصیه های من توجه کنند، به تصویری که من از ابرو ترسیم می کنم، که مهمترین عامل زیبایی صورت است. توجه کنند و بعد تصمیم بگیرند.

1461-6

آنها وقتی می بینند من با دستگاهی و عینکی شبیه به میکروسکوپ، ابروها را نگاه می کنم. حتی در جابجایی یک موی ابرو دقت و مطالعه می کنم، خود را به من می سپارند.
من از سال 2012 کار رسمی پرمننت میکاپ خود را آغاز کردم وشاگردانی را به مرور تعلیم دادم، تا بعد به مراکز رسمی دولتی بروند و لایسنس خود را بگیرند.
در واقع من از 5 سال پیش بروی این آکادمی و شیوه جدید کارم مطالعه کردم و هر بار با حضور در شوهای بزرگ آرایشی، با اساتید تازه، شیوه های جدید وابتکارات شان آشنا شدم، همین چند سال پیش در شوی بزرگ لانگ بیچ، با خانمی آشنا شدم که با شیوه «هاشور» بروی ابروها، کار می کرد و شگفتی می آفرید و من این دوره را هم گذراندم و لایسنس گرفتم. من در طی سالهای بروی ابروی بزرگترین ستارگان امریکایی کار کردم، خیلی از خوانندگان بین المللی به من مراجعه کردند و من شانس آرایش ابروی شهره آغداشلو ستاره معروف را داشتم.
اینک با ایجاد آکادمی و برپایی کلاس های آموزشی، می کوشم شاگردان هنرمندی به میدان بیاورم. شاگردانی که چون من احساس داشته باشند آنها حتی 3 روز پشت هم، 8 تا 9 ساعت تعلیم می بینند، روز چهارم توانایی های خود را روی یک مدل انجام میدهند من با آنها از اولین قدم تا آخر خواهم بود.
من به آنها اطمینان میدهم که هرگاه دلشان می خواهد به من زنگ بزنند، به من مراجعه کنند، حتی گاه مشتریان خود را به سالن من بیاورند و زیرنظر من، کار را انجام دهند. یعنی اینکه من همیشه با شاگردانم همراه خواهم بود و در همین دو سه روزه کلاس ها خلاصه نمی شود.
مالی می گوید از اینکه بروی بیل بوردها می روم، روی جلد مجله جوانان می آیم، مصاحبه می کنم، در CNN تبلیغاتم پخش میشود، بعنوان یک ایرانی بخودم می بالم، من اگر مدعی هستم، راست می گویم و ثابت می کنم.

***

www.malisstudio.com
Tel: 818-999-6814
[email protected]
21147 Victory Blvd.
Woodland Hills, CA

1461-7