1520-9

دو صفحه ماندگاران فرهنگ و هنر ایرانی، همانطور که پیش بینی می شد با استقبال و تائید خوانندگان مجله جوانان در سراسر جهان و همچنین نظر بسیار مثبت صاحبنظران روبرو شد.
این دو صفحه که به نادر چهره های برجسته فرهنگ و هنر، ادبیات و قلم تعلق دارد، باهمت یک پزشک متخصص و محبوب جامعه که عاشق هنر و فرهنگ ایرانی است برپا شد. انسانی فروتن و وارسته که حتی برای این هدف، آتلیه عکاسی خود را دایر نموده و درحالیکه در جامعه امریکایی نه تنها بعنوان یک جراح و دندانپزشک حرفه ای و با تجربه شهرت دارد بلکه با نام «مانی» خالق تصاویر جاندار و زیبا و هنرمندی مبتکر شناخته شده است و خود هر بار تصاویری از این چهره های نامدار تهیه می کند تا در این صفحات جای گیرد.
در ضمن در تدارک برپائی یک شب سپاس از این هنرمندان با حضور صاحبنظران و یاران است تا لوحه های افتخار به آنها تقدیم کند و بقولی سهم خود را در زمینه فرهنگ هنر ایرانی ادا نماید.
این هفته به دیدار کاظم عالمی آهنگساز، نوازنده، رهبر ارکستر رفته ایم.

1520-10

کاظم عالمی یک مبتکر حرفه ای در کارآهنگسازی و رهبری ارکستر است، او سالهاست در جامعه ایرانی و امریکایی فعالیت دارد. آهنگهایش همیشه در لیست محبوب ترین آثار موسیقی بوده، تنظیم هایش به آثار بزرگان موزیک جان می بخشد و در رهبری ارکسترتا امروز صحنه های بسیاری را به شور آورده و تحسین همه را برانگیخته است.
فروتنی خاص و هنر خلاق او سبب شده تاهنرمندان بسیاری مشتاق همکاری با او داشته باشند، ضمن اینکه در شهرت و محبوبیت خیلی از خوانندگان جوان در طی این 30 سال گذشته نقش مهمی داشته است.

دوران تحصیل
کاظم عالمی از 12 سالگی به هنرستان موسیقی ملی رفت و موسیقی را به تشویق پدرش ادامه داد. پس از فارغ التحصیلی از هنرستان، در هنرکده موسیقی دوره آهنگسازی و رهبری خواند و سپس با استفاده از بورس تحصیلی سازمان رادیو تلویزیون ملی ایران، برای ادامه تحصیلاتش راهی امریکا شد و در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (University Of Southern California) به تحصیل در رشته آهنگسازی پرداخت.

1520-11

فعالیت آهنگسازی
فعالیت آهنگسازی عالمی از اواخر 1970 آغاز شده و تا به امروز ادامه دارد. عالمی برای بسیاری از خوانندگان مشهور ایرانی از جمله: معین، ابی، شاهرخ، داریوش، مهرداد آسمانی، امید، ستار، شهرام صولتی و…. آهنگسازی کرده است.

بازگشت به ایران
در سال 1980 به ایران بازگشت و اولین کنسرتش را در تالار رودکی (تالار وحدت) و قطعه «ایوان مدائن» روی قصیده معروف «خاقانی» که برای ارکستر سمفونیک تهران نوشته بود را به رهبری خودش اجرا کرد. و هیاهوی بسیار بپا کرد و شگفتی صاحبنظران موسیقی را برانگیخت.

حضوردوباره درامریکا
عالمی پس از 3 سال دوباره به امریکا مهاجرت کرد و به همراهی همکاران دیگری در لس آنجلس گروه «عشاق» را به وجود آورد که برای حدود 8 سال در زمینه موسیقی سنتی، به اجرای یک رشته کنسرت پرداختند که در آن هنگام هنوز کسی یا گروهی در این دیار به آن نپرداخته بود و درواقع پایه گذار موسیقی سنتی در خارج شدند.
عالمی سپس به طور جدی کار بر روی موسیقی پاپ را شروع کرد و سالهاست که در لس آنجلس نیز به کار خود ادامه میدهد. و همچنین به آموزش هنرجویان در کنار فعالیت های خود می پردازد که بسیاری از این شاگردان، اینروزها نوازندگان چیره دستی شده اند.
نام کاظم عالمی از جمله نام های ماندنی در تاریخ موسیقی ایرانی بخصوص درخارج از ایران است.

1520-12

1520-14

1520-15

1520-16

1520-17

1520-18

1520-19

1520-20