1446-42

1446-43

در هشتاد وهفتمین سالگرد اهدای جوایز اسکار، الهاندرو جی ایناریتو کارگردان مکزیکی الاصل بزرگترین جوایز را صاحب شد، جوایزی که بخاطر فیلم متفاوت خود بردن Birdman دریافت کرد که شامل بهترین کارگردان و بهترین فیلم، بهتریم فیلمبرداری و بهترین اورژینال اسکرین پلی بود.
اجرای این مراسم را که در دالبی تیاتر برگزار شد، نیل پتریک هریس به عهده داشت وهمانطور که پیش بینی شده بود، فیلم «برد من» و گرند بوداپست هتل، صدرنشین بودند.
بهترین اکتور نقش اول: ادی ردماین بخاطر بازی درخشان اش در The Theory Of Everything و بهترین اکترس زن نقش اول: جولیان مور بخاطر بازی زیبایش در Still Alice انتخاب شدند.

***

بهترین ها
بهترین اورژینال اسکور: گرندبوداپست هتل
بهترین تدوین: Whiplash
بهترین اوژینال سانگ:
آهنگ Glory در فیلم Selma
بهترین فیلمبرداری: Birdman
بهترین طراحی های لباس: گرند بوداپست هتل
بهترین ساندمیکس :Whiplash
بهترین ساند ادیتینگ:
American Sniper
بهترین فیلم خارجی : Ida از لهستان
بهترین کاستوم دیزاین:گرند بوداپست هتل
بهترین میکاپ و آرایش مو: گرند بوداپست هتل
بهترین لایواکشن شورت فیلم:
The Phone Call
بهترین سوژه فیلم مستند:
Crisis Hotline Veteran’s Press
بهترین فیلم انیمیشن کوتاه: Feast
بهترین جلوه های ویژه: Interstellar
بهترین بازیگر نقش دوم مرد:
جی کی سیمونز برای فیلم: Whiplash
بهترین بازیگر نقش دوم زن:
پتریشیا ارکت برای فیلم: Boyhood
فیلم انیمیشن: Big Hero 6
بهترین فیلم مستند: Citizen Four

1446-44

***

درحاشیه
• نیل پتریک هریس یکی از بهترین اجراهای اسکار را داشت، در چند مورد نیز سبب حیرت وبقولی سورپرایز همه شد، از جمله با شورت بروی صحنه آمدن اش بود.
• جمله بظاهر فحش آمیز شان پن در مورد برنده شدن الهاندرو جی ایتاریتو، سبب شوکه شدن خیلی ها شد ولی خود الهاندرو که زمان دریافت جایزه شان پن را بغل کرده بود گفت این جمله، یک شوخی شیرین بود.
• اجرای زیبا و متفاوت لیدی گاگا زمان خواندن آمیخته آهنگ معروف A Sound Of Music تحسین همه را برانگیخت و وقتی جولی اندروز خواننده و مجری اصلی آن بروی صحنه آمد و گاگا را بغل کرد سالن بپا خاست.
• اجرای آهنگی دررثای هنرمندان از دست رفته که امسال بیشتر از هر سال بود. توسط جنیفرهادسن، احساسات همه را برانگیخت و اشک به چشم ها نشاند.
• اجرای آهنگ Glory توسط جان لجند و کامون، سبب گریه بسیاری از جمله بازیکر فیلم «سلما» و کریس پاین شد.
• جی کی سیمونز بیش از همه از همسر خود سخن گفت. او را بحد بالایی مورد ستایش قرار داد.
• پتریشیا ارکت جایزه بهترین ستاره نقش دوم خود را به همه زنانی در امریکا تقدیم کرد، که از نابرابری ها رنج می برند و او آرزو کرد زن ومرد در این جامعه و جامعه جهانی برابر باشند و همین سبب هورا و کف زدن و تشویق همه حاضرین شد.
• کارگردان لهستانی پاول پالیکوسکی هنگام دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی بیش از حد معمول سخن گفت وحرفهایش با موزیک آمیخته شد.
• ادی رد ماین هنگام دریافت جایزه، بسیار هیجان زده و احساساتی شده بود، چند بار جایزه را بغل کرد و در این لحظات هم شهری لندنی اش کیت بلانشت او را دلداری داد و بغل اش کرده و با هم از صحنه خارج شدند.
• جولیان مور بعد از سالها کا ندید شدن، سرانجام به آرزوی بزرگ خود رسید، با دریافت جایزه بهترین ستاره اول زن، دچار احساسات شده ودرحالیکه صدایش می لرزید از شوهرش بخاطر حمایت همیشگی و آرامش درخانه تشکر کرد.

1446-45