1572-59

هرگز نمیرد آن که دلش زنده شد به عشق      ثبت است بر جریده عالم دوام ما

1572-66

در روز یکشنبه گذشته، 23 جولای، به همت دکتر نمازیخواه ، رئیس هئیت مدیره بنیاد ایمان، و با همکاری دکتر سنگلجی و دکتر ارشاقی از مدیران انجمن استادان و پژوهشگران ایرانی، مراسم بزرگداشتی به پاس خدمات ارزنده و والای پروفسور مریم میرزاخانی در بنیاد ایمان برگزار گردید.
در این مراسم، جمعی از استادان و پژوهشگران برجسته ایرانی، که هر کدام خود نمونه ای بارز و ارزشمند از فرهیختگان نامی و افتخار آفرین ایرانی هستند، با سخنانی ژرف و روشنگر از صفات و ویژگی های منحصر به فرد مریم میرزاخانی تجلیل نمودند، از آن جمله می توان به دکتر فیروز نادری، دانشمند پرآوازه و افتخار آفرین ایرانی در ناسا، پروفسور نواب، پروفسور اکبری، پروفسور عابدینی، پروفسور سهیمی، پروفسور ترابزاده، پروفسور خوشنویس و دکتر نمازیخواه نام برد.
در این برنامه آقای فرزاد حسنی ژورنالیست گرامی نیز از دیدار و گفتگوی خود با مریم میرزاخانی سخنانی ایراد کردند و همچنین سرکار خانم دکتر آزاده تهرانیان، دوست و هم دوره مدرسه و دانشگاه بانو مریم میرزاخانی، خاطراتی از دوران دوستی خود با مریم بیان کردند.
در این برنامه هنرمند گرامی و پرآوازه ایرانی، آقای ستار نیز با صدای گرم و دلنشین خود به یاد مریم خواند و نوای مهرآمیزش تسکینی بود بر دلهای ریش حاضران.
جمع کثیری از هموطنان گرامی با حضور گرم و پرشورشان، پرواز ملکوتی این بانوی فرزانه که برای تمامی ایرانیان سرافرازی و افتخار آفرید را هرچند با دلی پردرد ولی همزمان با غرور و افتخار به جشن نشستند.
در این مراسم لوح یادبودی از سوی Maxine Watersو لوحی دیگر از سوی خانم Karen Bass نمایندگان کنگره آمریکا، برای تقدیم به خانواده مریم میرزاخانی، اعطاء شد.
بی شک نبوغ و منش نیک مریم میرزاخانی می تواند الگویی شایسته برای تمامی دانش پژوهان جوانی که اندیشه صعود به درجات رفیع علم و دانش را در سر می پرورانند، باشد و بی گمان اثر ماندگار و دست آوردهای افتخار آفرین و شگرفش همواره در عرصه علم و دانش و در گستره هستی جاودان بوده و چون اختری تابناک در سپهر لایتناهی علم دانش رخشنده و تابان خواهد ماند.
یادش گرامی و نامش جاوید

1572-61

1572-63

1572-64

1572-65