1408-30

1408-31

کلوپ روتاری رنچوپارک از نخستین نهادهایی است که ایرانیان در دوری از وطن، بعد از دگرگونی اوضاع در کشورمان، بوجود آورده اند. در حدود سه دهه از آن گذشته و در این مدت، کلوپ دیدارهای منظم هفتگی و جلسه های استثنایی و فعالیتهای ارزنده چشمگیری بمناسبت های گوناگون برگزار کرده است.
یکی از این جلسه های استثنایی و متفاوت، 5 شنبه هفته گذشته- 28 می 2014 از ساعت 7 بعد از نیمروز در یکی از سالنهای گردهمایی المپیک کالکشن برگزار گردید.
انگیزه آن، گرامیداشت و تجلیل و تقدیر از خدمات و فعالیتهای ارزشمند نیم قرنی پری ابا صلتی- از روسای پیشین و فعالان کلوپ روتاری به ویژه در کار مطبوعاتی و همچنین امور اجتماعی و فرهنگی 65 ساله همسرش هوشنگ میرهاشم در کنار او بود.
این گردهمایی بسیار مرتب و منظم برگزار گردید. یک کمیته 4 نفری از اعضای برجسته کلوپ مرکب از آقایان دکتر سیروس مشکی، مهندس احمد کلیدداری، مهندس مجید دانشمند و ایرج حمیدی مدیر آژانس کنکورد با حضور خانم گیتی جاوید رییس کلوپ روتاری- که انجام مراسم قدردانی و سپاسگزاری را پیشنهاد نموده بود- به برنامه ریزی و فراهم آوردن موجبات برگزاری مراسم، در تلاش و کوشش همه جانبه بودند و در جلسه های متعدد به رایزنی و مشاوره پرداختند.
برنامه گردهمایی با سخن خانم گیتی جاوید بعد از نواختن سرود و انجام نیایش- مرسوم در کلوپ روتاری- آغاز شد.
مدیریت برنامه به دکتر سیروس مشکی از چهره های محبوب جامعه ایرانی، وکیل برجسته دادگستری، سخنران و سخن سنج گرانمایه، از دوستان عزیز مدیر و سردبیر راه زندگی بود که با سخنان سنجیده وکلام جذاب، مناسبت برگزاری مراسم را توضیح داد. بعد پیام فرح پهلوی شهبانوی ایران باین مناسبت توسط گیتی جاوید قرائت گردید، دکتر مشکی نیز متن پیام اردشیر زاهدی وزیر پیشین امورخارجه و سفیر ایران در امریکا و خانم شعله شمس سردبیر فصلنامه ره آورد و همسر زنده ياد حسن شهباز پیام دکتر سیروس آموزگار وزیر پیشین اطلاعات، نویسنده و سخنور نامی از همکاران دیرین را خواند.
در پی آن، کاترین دراوی نویسنده وگزارشگر جوانان راه زندگی در این زمینه سخن گفت.
دراین هنگام، «اسلاید شو» کار هنرمندانه خانم خاطره شادیان مدیر فتو نگاه نشان داده شد که نمایشگر 55 سال خدمات مطبوعاتی و ملی پری اباصلتی و در کنارش هوشنگ میرهاشم بود. در تهیه و تنطیم نشان دهنده فعالیتها و خدمات آن دو، ذوق وسلیقه فراوان بکار رفته بود. اسلاید شو مرکب از عکسهایی از دوران مختلف بود از اردوی دانشجویان گرفته تا کنفرانسهای جهانی، سفر با شاه و شهبانو، دیدار با چهره های سرشناس بین المللی و اجتماعی- مانند والنتینا تروشکوا نخستین زنی که به فضا رفت و نویسندگاني از قبیل آگاتا کريستی…
بعد از صرف شام، استاد یوسفی هنرمند و نوازنده سرشناس با صدای دلنشین و نوای پیانو چند ترانه اجرا کرد و در آخرین قسمت خانم شهلا سرشار هنرمند معروف که از صدایی پرطنین و شورانگیز برخوردار است، با خواندن ترانه زیبای «سفره عشق» به اجرای برنامه پرداخت که با درخواستهای مکرر حاضران همراه بود.

1408-32

پاره ای از چهرههای سرشناس رسانه های فارسی زبان و برجستگان شعر و ادب وهنر، از چهره های شاخص گردهمایی بودند.
بدعوت دکتر مشکی، خانم شهره آغداشلو هنرمندی با درخشش در سطح بین المللی روی صحنه آمد و از خاطرات خود با پری اباصلتی سخن گفت که با شیرینی و ملاحت ویژه ای همراه بود. خانم هما پرتوی چهره تابناک شعر و ادب سخنان بسیار دلپذیر ایراد کرد و با لطافت خاص، به دکلمه شعری پرداخت. خانم هما سرشار روزنامه نگار و نویسنده معروف که از جاذبه کلام ستایش انگیز برخوردار است، در فرصت کوتاه از فعالیتهای روزنامه نگاری پری اباصلتی سخن گفت.
خانم گلاویژ معتمدی نویسنده و همکار گرانمایه راه زندگی نکات کوتاهی از متن دلنشینی که در این رابطه نوشته بود خواند.
بدعوت دکتر مشکی، حسین مهری نویسنده، مترجم و متفکر معروف که نثری شیوا و کلامی پر بار دارد، از خاطره تحصیلی خود با پری اباصلتی با بیانی طنزآمیز سخن گفت و از فعالیتهای مطبوعاتی که از سالهای دور باهم داشتند یاد کرد.
«جیمی صدقی» چهره سرشناس جامعه ایرانی گواهینامه مخصوص حاکی از تقدیر و تجلیل کنگره امریکا به امضاء «برد شرمن» عضو کنگره، به پاس 50 سال خدمات برجسته پری اباصلتی تقدیم داشت.
دست آخر، خانم گیتی جاوید، پری اباصلتی و هوشنگ میرهاشم را بروی صحنه دعوت کرد و تقدیرنامه و سپاس کلوپ رنچو پارک را تقدیم داشت.
ابراز احساسات حاضران و تشویق آنان در طول برنامه بسیار توجه برانگیز بود.
پری اباصلتی ضمن دریافت لوحه تقدیر، از خانم گیتی جاوید برای برگزاری مراسم، مهارت و تسلط فوق العاده دکتر سیروس مشکی را که با سخنان آموزنده و زیبایی که در خلال برنامه ایراد کرد بسیار ستود. مراتب سپاس فراوان خود و میرهاشم را از کلوپ روتاری، کمیته 4 نفری، اجرا کنندگان برنامه، سخنرانان برجسته و حاضران که گزیده ای از برجستگان، علاقمندان، همکاران و دوستان بودند ابراز داشت و به تاکید گفت ابراز محبت ها و لطف بیکران زمینه ساز اصلی خدمات و فعالیتهایی بوده که با جان و دل بیریا و دور از چشمداشت انجام گرفته و بازتاب آن فوق العاده غرور انگیز و افتخارآمیز بوده است.