1427-23

1427-24

اینروزها مسعود کیمیایی کارگردان برجسته و صاحب سبک سینمای ایران به اتفاق پسرش پولاد کیمیایی هنرمند جوان و بسیار مستعد سینما، در لس آنجلس بسر می برند و در طی هفته گذشته، آنها با چند بازیگر نامدار امریکایی از جمله میکی روک و چند تهیه کننده و دست اندرکار سینمای این سرزمین دیدارهایی داشته اند.
مسعودکیمیایی با دست پر به لس آنجلس آمده، و 3 فیلمنامه با خود دارد، که هنوز درباره هیچکدام توضیحی نداده، در تدارک ساختن حداقل یک فیلم سینمایی است، که از کم وکیف آن سخنی نگفته است.
کیمیایی با وجود گذر از حدود 7 دهه زندگیش، هنوز جوان می اندیشد، سینمای جهان را خوب می شناسد. پر از ایده های نو و اندیشه های روز است. مسعود کیمیایی از چهره های پرهیاهو وبحث انگیز سینمای ایران است، که با فیلم قیصر، آغازگر موج نو در سینما شد، بعد با فیلم های پرفروش رضا موتوری، داش آکل، بلوچ، خاک ، گوزن ها، تحولی در سینما بوجود می آورد و با فیلم سفر سنگ، یک دوره موفقیت آمیز قبل از انقلاب را پشت سر می گذارد.
کیمیایی در سال 1361 با فیلم خط قرمز با بازی سعید راد دوره جدیدی را آغاز می کند، که از همان گام های اول با توقیف وسانسور روبرو میشود، با اینحال او دست نمی کشد با فیلم دندان مار کاندیدای چند جایزه میشود و با فیلم «سلطان» پسرش «پولاد» ثمره ازدواج او با گیتی خواننده معروف را، به طور جدی به سینما می آورد، در برابر سانسورها، محدودیت ها، توقیف فیلم هایش، کیمیایی تسلیم نمی شود و در سال  1389 جایزه اول جشنواره فجر را برای فیلم «جرم» بدست می آورد و در صحنه جشنواره با سخنرانی کنایه آمیزی، گله های خود را مطرح می کند و خود را فیلمساز مستقل و بدون وابستگی معرفی می نماید. کیمیایی همزمان به نوشتن کتاب هایی می پردازد، که بیشترین نقدها را بدنبال می آورد.
آخرین فیلم کیمیایی «متروپل» همچنان زیر تیغ سانسور رفت، بقولی تکه تکه شد، ولی همان باقیمانده تماشاچی را تکان داد.

1427-25

پولاد کیمیایی
پولاد که اینروزها جوان برومند و خوش چهره ای است، همراه پدر به لس آنجلس آمده، تا تجربه تازه ای در سطح بین المللی داشته باشد، خود را در هالیوود بیازماید، جوان پردانشی است که در همه زمینه ها صاحب نظر است.
پولاد از 7 سالگی با بازی در فیلم سرب به رهبری پدرش به سینما وارد شد، بعد در تجارت، ضیافت و بالاخره سلطان ظاهر شد، سپس نقش های جدی خود را در فیلم های فریاد، اعتراض، سربازهای جمعه، حکم، رئیس تجربه کرد و آنگاه در جرم، ورود ممنوع و شمعی در باد توانایی خود را نشان داد.
پولاد به چند زبان حرف می زند و بقولی پیشاپیش خود را برای صحنه های جهانی آماده کرده است.
پدر و پسر هنرمند اینک در لس آنجلس هستند، درحالیکه لس آنجلس را از خیلی ها که سالهاست در اینجا  اقامت دارند عمیق تر می شناسند، در یک گپ کوتاه با او در یک شبانه هالیوود، نظرگاه هایی ارائه داد، که شگفت انگیز بود، او پیشاپیش زیر پوست این شهر را هم می شناسد.
می کوشیم در مدت اقامت شان با پدر و پسر گفتگویی اختصاصی داشته باشیم.

1427-26