1560-26

عکس ها از: حسین سعیدی

هفته قبل، فیلم بحث انگیز کشتی گیر Wrestler، در یک جلسه ویژه رسانه ها و دست اندرکاران سینما نمایش داده شد و فرح شکوهی گزارشگر جوانان وحسین سعیدی فیلمبردار و عکاس جوانان در ردکارپت و نمایش فیلم حضور داشتند.
فرح شکوهی با چند بازیگر اصلی فیلم وکارگردان آن مصاحبه هایی انجام داده که از نظرتان می گذرد.
در ضمن چهره های معروفی چون مری آپیک، اندی و شینی از حامیان و خواننده ترانه این فیلم و همچنین لیلا و فریبا فروهر، ماز جبرانی و ماشا منش حضور داشتند.

مصاحبه با جان وت Jon Voight
جان وت Jon Voight بخاطر بازی در فیلم های بسیار پرفروش و محبوب از جمله Mission Impossible و Heat و Transformersمورد ستایش است.
و همین طور بخاطر پدر بودن آنجلینا جولی Angelina Jolie یکی از بازیگران بسیار شناخته شده هالیوود.
او تا بحال جوایز بیشماری را از آن خود کرده ، از جمله برنده یک جایزه اسکار بخاطر بهترین هنرپیشه مرد و همین طور کاندیدای 3 جایزه اسکار، برنده 4 جایزه گلدن گلوب و کاندیدای 9 جایزه جوایز گلدن گلوب و کاندیدای 4 جایزه امی و بسیار جوایز دیگر شده است. جان وت بسیار شوخ و مهربان وفروتن است، از همان لحظه اول با من وحسین سعیدی به مزاح می پردازد.
از او می پرسم چه احساسی در مورد بازی در این فیلم که در اصل سرگذشت واقعی یک ایرانی در امریکا است دارید؟
جان می گوید: قصه یک جوان ایرانی است که در زمان گروگان گیری امریکاییان در ایران از کشورش فرار می کند و به دبیرستانی در امریکا می آید که من مدیر آن هستم، البته به مانند همه جوانانی که به یک مدرسه و محیط جدید میروند با مشکلات فراوانی روبروست و بسیاری از جوانان دبیرستانی در صدد آزار و اذیت و مسخره کردن او به دلیل ایرانی بودنش هستند. ولی او با مقاومت و قدرت خود در تمرینات کشتی شرکت می کند و کشتی گیر بسیار خوبی می شود. او یک دایی غیر عادی دارد که او را تا پای قهرمانی مسابقات می برد که البته آن دایی علی افشار بازیگر بسیار توانا و از مهره های اصلی تهیه این فیلم بسیار هیجان انگیز است.

1560-27

1

گفتگو با William Flichtner
ویلیام فیلچنر در بسیاری از فیلم های مطرح و سریال های تلویزیونی معروف به ایفای نقش پرداخته از جمله Crash، Dark Knight وIndependent Day و برنده جوایزی چون Screen Actor Guild Awards بخاطر بازی برجسته اش شده است او در فیلم کشتی گیر Wrestler در نقش یک مربی، بازی بسیار هنرمندانه ای ارائه داده است.
از او می پرسم چه شد که در این فیلم به ایفای نقش پرداختید؟
می گوید: وقتی که برای اولین بار قصه این فیلم را خواندم از داستان واقعی آن بسیار خوشم آمد از آن ببعد زمانی بسیار را در ورزشگاه گذراندم. به پسر جوان ایرانی اندیشیدم که بدنبال یک فرصت بود که خود را به مربی خود و دیگران ثابت کند و این برای من بسیار پرمعنا بود و آن حس اعتمادی که این دو شخصیت به همدیگر داشتند و هرچقدر که آن جوان به جلو میرفت برای مربی اش نشاط بخش بود.

گفتگو با George Kosturos
جورج که بازیگر جوان فیلم کشتی گیر است، در اصل نقش کشتی گیری را بازی می کند که تا مقام قهرمانی هم پیش میرود او را بخاطر فیلم های Silo و Paranormal می شناسیم بقول علی افشار در زمان انتخاب این رل، بسیاری آمدند و رفتند ولی وقتی که جورج وارد اتاق شد جوانی خوش تیپ و عضله دار بود و برای نقش کشتی گیر بسیار مناسب بود.
از او می پرسم درباره نقش «علی» در فیلم کشتی گیر چه حسی و چه نظری داری؟
می گوید: جورج (علی جهانی) جوان 17 ساله ای است که در سال 1979 از ایران فرار می کند و بخاطر گروگان گیری امریکائیان در ایران، با آزار و اذیت و تعصب نژادی فراوان روبرو میشود ولی او هیچ وقت تسلیم نمی شود.
آماده شدن برای این رل برای شما سخت بود؟
– کشتی یکی از سخت ترین ورزش هایی بود که تا بحال می شناختم بعد از تستی که از من کردند از من خواستند که دوباره برای تستی دیگر برگردم ولی به من گفتند که ظاهر تو کمی بزرگتر از قهرمان این داستان است. که 126 پاند است. من در آن زمان 150 پاند داشتم و فقط 12 روز وقت داشتم تا 15 پاند کم کنم و بالاخره توانستم با تلاش بسیار نقش را بگیرم.
به دلیل اینکه تا بحال کشتی نگرفته بودم، نمی دانستم که چه خواهد شد ولی خوشبختانه مربی های خوبی داشتم و همین طور خود علی افشار هم بود و آنها تمام راه و روش وحرکات کشتی را به من یاد دادند و من حالا احترام بسیاری برای کشتی گیران دارم.

1560-31

1560-32

گفتگو با کارگردان فیلم Alex Ranarivelo
الکس را بخاطر کارگردانی فیلم هایی چون Pray For Rain و Born To Race می شناسیم. از او می پرسم آیا تا بحال فیلمی درباره ایرانیان کارگردانی کرده اید؟
می گوید: باعث افتخار و سربلندی من است که قادر بودم فیلمی کارگردانی کنم که درباره قصه یک جوان ایرانی است، فیلمی که مثبت و الهام بخش است. فیلم های زیادی در رابطه با ایرانیان ساخته شده که دردناک و ناراحت کننده وغمگین هستند ولی این قصه بسیار مثبت و سازنده و خوشحال کننده است. به نظر من تمام ایرانیان باید این فیلم را ببینند.
آیا شما علی افشار و قهرمان و بازیگر این فیلم را از قبل می شناختید؟
– من و علی افشار 15 سال است که با هم دوست هستیم در مسابقات اتومبیلرانی همدیگر را دیدیم و دوستی مان ادامه پیدا کرد. او درباره این قصه با من صحبت کرد و وقتی که من داستان را خواندم بسیار خوشم آمد و آمادگی خود را برای کارگردانی به او دادم و خوشبختانه او مرا انتخاب کرد.

علی افشار Ali Afshar
علی افشار هنرپیشه و تهیه کننده ایرانی است که در فیلم ها و سریال های تلویزیونی بسیاری از جمله Three Kings ،Godzilla، The Siege و … شرکت کرده است.
علی در فیلم کشتی گیر در نقش دائی علی به ایفای نقشی پرداخته که در خور تحسین است. فیلم کشتی گیر در اصل ماجرای زندگی حقیقی اوست که در 17 سالگی و درزمان گروگان گیری از ایران فرار کرده و به امریکا آمده است وبا وجود تعصبات شدید، سخت گیریها و اشکال تراشی های اطرافیان و دبیرستان تا مقام قهرمانی کشتی میرسد و فیلم اش تا بحال برنده جوایزی هم از بوستون و ناپاولی فیلم فستیوال شده است.
جالب است بدانید که او تا بحال چندین بار به مقام قهرمانی اتومبیلرانی هم رسیده است و در ضمن پسر شاعره معروف لیلا کسری (هدیه) میباشد.
با علی افشار قبلا مصاحبه رادیویی در رادیو جوانان و مجله جوانان داشته ام ولی بخاطر شلوغ بودن ردکارپت و همین طور مسئولیت آن شب برای او مجالی برای مصاحبه نبود.

مژگان گمرکی مسئول روابط عمومی فیلم کشتی گیر آمریکایی می گوید:
من بسیار خوشحالم که برای اولین بار در هالیوود قهرمان فیلم یک ایرانی است، و جلوه مثبتی را از حضور یک ایرانی مهاجر نشان میدهد، امیدوارم ایرانیان با استقبال از این فیلم به هالیوود پیام بدهند قدم مثبت هالیوود سپاس و استقبال ایرانیان را بدنبال دارد و خوشحالم که جامعه ایرانی با شخصیت علی افشار یک مهاجر سرافراز آشنا می شود.

1560-33

2

1560-35