1447-41

درهفتمین سال اهدای جوایز “جشنواره فیلم های کوتاه بنیاد فرهنگ” که به عنوان بخشی از جشن های نوروزی این نهاد فرهنگی ، شنبه شب ٢١ مارس ٢٠١٥ (ساعت ٦ بعد از ظهر) در محل موزه هنر لس آنجلس (لاکما) برگزار می شود، ضمن به نمایش گذاشتن ٦ فیلم کوتاه برگزیده که از میان صدها فیلم ارسالی انتخاب شده، به ٣ فیلم برنده این جشنواره جوایزی اهدا خواهد شد.
جشنواره امسال که نوید نگهبان بازیگرسرشناس سینما و تلویزیون هالیوود مجری آن خواهد بود، با حضور رسانه های جمعی و با معرفی میهمانان ویژه برروی فرش قرمز آغاز شده و با نمایش فیلم های منتخب امسال در ژانرهای گوناگون از جمله داستانی، عاشقانه، استاپ موشن و انیمیشن درسالن تئاتر”بینگ” موزه ادامه خواهد یافت.
فیلم های برگزیده فستیوال امسال، “نقش بر دیوار” ساخته محمدرضا حافظی (ایران)، “تساوی” اثرسعید مسیح نیا (ایران)، “عصیان” ازگروه کج آرت (کانادا)، “پیش در آمد” از علی عظیمی و آرش آشتیانی (بریتانیا)، “شوهر پول دار” اروین خاچیکیان و شروین یوسفیان (آمریکا) و “نقش هر پرده ” مریم فرحزادی (ایران) هستند.
بنیاد فرهنگ، ازسال ٢٠٠٩ به منظور حمایت از هنرمندان مستقل و ایجاد امکاناتی برای علاقمندان به هنرفیلمسازی از آن ها دعوت کرده است تاهرسال در دوران جشن های نورزوی، فیلم های کوتاهی در رابطه با جلوه‌های هنر، تاریخ، فرهنگ و میراث ایرانی به جشنواره فیلم های کوتاه این بنیاد ارسال کنند.
امسال هم چون سال های گذشته صدها فیلم از فیلمسازان ایرانی و غیر ایرانی از کشورهای مختلف از جمله ایران، آمریکا، کانادا، ایتالیا، آلمان، سوئد و بریتانیا به جشنواره ارسال شد. آقای مارک امین، عضو هیئت امنای بنیاد فرهنگ و رئیس کمیته جشنواره می گوید :«امسال هم مثل همیشه فیلم هایی که به جشنواره فرستاده شده اند بشدت قابل توجه و در مواردی بسیار چشمگیرند. اکثر این فیلم ها جزو آثاری سرگرم کننده از ژانرهای گوناگون و ازدیدگاه های مختلف می باشند. همین مسئله هم پروسه گزینش را برای من به عنوان داورجشنواره واقعا دشوار می ساخت. چرا که ما می بایست از میان همه این فیلم ها فقط ٦ فیلم را برای رسیدن به مرحله نهایی انتخاب کنیم. با این حال باید بگویم که به عنوان یک علاقمند به هنر سینما، تماشای هریک از این فیلم های کوتاه برایم بی نهایت لذت بخش بوده است. من به همه این شرکت کننده ها به ویژه کسانی که فیلم هایشان انتخاب شده تبریک می گویم.”

1447-42

درجشنواره امسال هم به روال همیشه بعد از نمایش فیلم های برگزیده و اعلام اسامی سه برنده اصلی جشنواره برروی صحنه تالار بینگ موزه هنر لس آنجلس، جوایز نقدی از جمله جایزه اول به مبلغ ١٠ هزار دلار و جوایز دوم و سوم به ترتیب به مبلغ ٥٠٠٠ دلار و ٣٠٠٠ دلار به برندگان آن اهدا خواهد شد.
بهای بلیت ها: سی و پنج دلار(برای اعضای موزه هنر
لس آنجلس) – چهل و پنج دلار (برای عموم) می باشد.
برای تهیه بلیت و اطلاعات بیشتر لطفا به
FarhangFilmFest.org مراجعه کنید.
برنامه مراسم فرش قرمز و اهدای جوایز جشنواره فیلم های کوتاه بنیاد فرهنگ، توسط این نهاد غیرانتفاعی، غیرمذهبی و غیرسیاسی که از سال ٢٠٠٨ به منظور گسترش فرهنگ و هنر ایران بنیان گذاشته شده و با همکاری بخش هنرهای معاصر خاورمیانه موزه هنر لس آنجلس دراختیارعلاقمندان قرار داده شده است.

1447-43