1349-69

1349-70

روخوانی نمایش  طنز «حکومت زمان خان» که روز یکشنبه 28 آپریل در «خانه فرهنگ و هنر ایران» در 20215 خیابان ساتیکوی در کانوگا پارک «ولی» به صورت یک جشنواره مولتی میدیا همراه با موسیقی تار و سه تار دکتر علی اصغر نوری و نمایش فیلم «سیاه بازی» اثر مریم خاکی پور مستند ساز ساکن پاریس اجرا خواهد شد فرصتی است تا تماشاگران بتوانند با یکی از برجسته ترین آثار نمایشی تاریخ تئاتر ایران آشنا بشوند.
این برنامه که سال گذشته با عنوان «جشنواره تئاتر، فیلم و موسیقی لس آنجلس» با هنرنمایی حسن خیاط باشی در پنج نقش متفاوت و فیروزه خطیبی در دونقش مختلف اجرا شد به شدت مورد توجه تماشاگران و بخصوص منتقدین هنری این شهر قرار گرفت.

فرهنگ فرهی: یک طنز قوی و یک اجرای بی سابقه
استاد فرهنگ فرهی درباره این نمایش طنزآمیزمی نویسد:«اگرخوب دقت کنیم شباهت های زیادی میان وقایع آن دوران و زمان حال حاضر در این اثر کلاسیک ایرانی نهفته که با استفاده از طنزی قوی و فرمی ظریف به صورتی بی سابقه به تماشاگر ارائه می شود. این نمایشنامه از آغاز دوران شکوفایی تئاتر در ایران تا به حال بارها توسط بزرگان تئاتر ایران و اخیرا نیز در خانه هنرمندان در تهران اجرا شده است. »

نوشین معینی کرمانشاهی:
«اجرایی که نه آسان است و نه از عهده هرکسی برمی آید»
خانم نوشین معینی کرمانشاهی منتقد هنری هم می نویسد: «در روخوانی نمایش حکومت زمان خان، حسن خیاطباشی و فیروزه خطیبی توانسته اند بدون هیچگونه ابزار نمایشی و فقط به وسیله صدا، جمعیت  را محو بازی های حیرت آور خود کنند. آن ها را بخندانند و به فکر وادارند که نه کار آسانی است و نه از عهده هرکسی برمی آید.»
«دکتر علی اصغر نوری با دو ساز تار و سه تار صحنه ها را  از هم جدا می کند و انتخاب هریک از این سازها بر عهده حالت دراماتیک صحنه گذاشته شده است. در فواصل روخوانی، ملودی هایی دل انگیز زمان قاجار به وسیله این هنرمند نواخته می شود تا داستان از فصلی به فصل دیگر حرکت کند.  علی شکیبافر هم که فارغ التحصیل رشته کارگردانی تئاتر است با ارادتی که به این واسطه هنری دارد کار صحنه آرائی روخوانی را بر عهده دارد.»
خانم معینی کرمانشاهی در مورد تماشای نمایشی که برای هر ایرانی لازم است در بخشی دیگر از این نقد می نویسد:«با تماشای این نمایش آموختم که این داستان کهنه صدساله حکایتی است مکرر که عناصر ومحتوای آن، ایران مدرن امروزمان را همچنان به بیراهه می کشاند. و ای دریغ از این همه درجازدن در منجلابی به نام دروغ و تقلب.»

 لطفا برای رزرو جا با تلفن  3227  585  818  تماس بگیرید.

1349-71