1367-37

در میان هنرمندان، ترانه سرایان و صداهای تازه موسیقی امروز ایران، با چهره‌های هنرمند و تازه نفسی برخورد میکنیم که در شرایط سخت و نبود امکانات، فقط با کوشش و توان خود توانسته اند  مسیر خود را هموار ساخته و با ارائه آثاری ارزشمند، هنر خود را به نمایش بگذارند.
مهران آسیایی خواننده جوانیست که با ترانه (پازل) رسما فعالیت خود را با شعری زیبا از ترانه سرای جوان و صاحب سبک میلاد تهرانی آغاز کرده و توجه بسیاری را به صدای خود جلب کرده است.
مهران میگوید بواسطه اینکه پدرم موسیقی کار مبکرد به نواختن ساز علاقمند شدم. 12 سالم بود که پدرم یک کیبورد برام خرید و من هنگامی که پدرم کار نمیکرد سعی میکردم با رمز و راز این ساز آشنا بشم. مادرم هم چون حس کرد من استعداد فراگیری موسیقی را دارم برای فراگیری نت ثبت نام کرد. چند سال پیش هم یک دوره تئوری موسیقی را هم گذراندم. بجز این‌ها هیچ دوره ای را زیر نظر استادی نگذراندم و نوازندگی را خودم با تمرین زیاد آموختم و همراه صدای خواننده ها میخواندم و طریقه خواندن را فرا میگرفتم.
تا اینکه در سال 83 با شاعری خوب بنام میلاد تهرانی آشنا شدم که این آشنایی باعث شد که 15-16 تا کار را ضبط کنیم که بعضی‌ها را من میخواندم و بعضی ها را میلاد میخواند.
مهران که مدرک لیسانس معماری دارد  با احرای ترانه زیبای پازل که هم شعر و هم آهنگ کار میلاد تهرانی است، در صدد ضبط دوباره کارهایش است. گفتنی است که میلاد تهرانی ترانه سرای آثار مهران آسیایی اینروزها فعالیت خود را در تهران متمرکز کرده و از چهره های موفق شعر وترانه است.      
میــلاد تهــرانی تــرانه سرایی را به صورت حــرفه ای از سال ۸۸ آغاز کرد و حاصل آن، همکاری با خوانندگانی نظیر: افشین سیاهپوش ، مهرزاد اصفهانپور ، آرتا میربستانی ، شهرام سپهره، پیمان اهوازی، ارسلان محمودی، امیر کهکشان، نیما کامکار، فرهان سادات، حامد صفایی، سعید تاج الدینی، امیر فرخ و …میباشد.
تجربه کردن فضا های “مدرن ” و ” پست مدرن ” در تــرانه از خصوصیات بارز نوشتار او محسوب می شود.

1367-38