1723-11

1723-3

1723-4

«ندا پاترا» را فقط یک خواننده به حساب نیاورید، او براستی یک آرتیست واقعی است. آرتیست بیقرار ؛ خستگی ناپذیر، نوگرا، که می خواند، می رقصد، می سراید، می نوازد و حتی کارگردانی و بازی می کند و دوستدارانش در سوشیال میدیا از مرز چند میلیون هم گذشته اند و خود می گوید من تازه اول راه هستم.
«ندا» سینگل بعدی خود «انگار نه انگار» را به بازار داده، درحالیکه قبلا «میشه» را که کلی طرفدار از سراسرجهان پیدا کرد به طرفداران خود هدیه کرد. و آهنگ قبل از «میشه»، می خوام چه کار» بود که مورد توجه بسیار قرار گرفت.
• درباره این آهنگها می پرسیم که خالق آنها چه کسانی هستند؟
می گوید: «میخوام چه کار؟» با ترانه ای زیبا از ترانه مکرم و آهنگ و تنظیم حرفه ای شوبرت آواکیان.
میشه: شعر از محمد فرید ناصری و آهنگ و تنظیم شوبرت
انگارنه انگار: که تهیه کننده موزیک آن ادریس فروغی است.
موزیک ویدیو «میخوام چه کار» با کارگردانی خوب الک کارتیو، «میشه» و «انگارنه انگار» محصول و تولید کارگردانی DRBK Productions
رقص ها ازجمله در «میشه» با همکاری مایکل، رقصنده ای بین المللی که با مایکل جکسون رقصیده، با نیکی میناژ و ریانا روی صحنه رقصیده و دوبار در مسابقات رقص جهانی اول شده است، من چون همیشه بهترین ها، حرفه ای ترین ها را برگزیده ام. پروداکشن رقص این موزیک ویدیو با رقصنده ها با هماهنگی خودم فی البداهه انجام شد و همه دست به دست هم دادیم و با عشق، زیباترین رقص ها را تهیه و ارائه دادیم من در لابلای همه آنچه می سازم و خلق می کنم و می خوانم عشق خوابیده است عشق به خواندن، به موزیک به مردم مهربانی که با دقت همه این آثار را گوش میدهند.

1723-5

• می پرسیم کارکردن با آهنگسازان و ترانه سرایان داخل ایران سخت نیست؟
– من گاه دربرابر آن همه محبت و لطف این بچه ها شرمنده میشوم، دریافت صدها ترانه ابتدا مرا می ترساند که چگونه اثر دلخواهم را انتخاب کنم ولی وقتی غرق در آنها میشوم با حس آنها می آمیزم، خیلی زود آنچه طلب می کنم، آنچه به دلم می نشیند، درمیان شان پیدا می کنم درمیان آنها استعدادهای عجیب و بسیار هنرمند و توانا و با احساس می بینم، اغلب با گزینش آثارشان، با تهیه کننده موزیک Music Production خود مشورت می کنم و با تائید او به اجرای آنها می پردازم.
• درآلبوم هایت آثار ترانه سرایان با سابقه را ندیدیم؟
– خیلی دلم میخواهد با آنها همکاری کنم، ولی چون من دراین سرزمین بزرگ شدم، تحصیل کردم، با شیوه های خاص آن عادت کردم نمی دانم چگونه قدم پیش بگذارم، چون کار با جوانترها، فرازو نشیب های با سابقه ها را ندارد، دلم نمی خواهد کاری کنم ، حرفی بزنم که خلاف عقیده و نظرآنها باشد خدای نکرده به آنها بربخورد. بنابراین اگر آهنگسازی که با من کار می کند، اثری ازآنها به من ارائه ندهد، من ازکارهای جدیدشان بی خبرم، چون آنها رسم شان این است که با همکاران قدیمی خود درارتباط هستند شاید خوانندگان تازه از راه رسیده چون مرا نمی بینند. ولی ترانه سرایانی که از ایران با من کار می کنند کسانی هستند که با داریوش وگوگوش و ابی هم کار کرده اند، توانایی های خود را ثابت کرده اند.
باید بپذیریم که همه چیزعوض شده، ارتباط از طریق آنلاین و سوشیال میدیا، نه تنها فاصله ها را کوتاه تر کرده، بلکه امکان عرضه یک اثر هنری را به سلیقه های مختلف درجهان و نظرخواهی ازآنها آسان کرده است و صحبت از چند میلیون است نه چند هزارحتی چند صد هزار و دربرابر تحول تکنولوژی باید سریع پیش رفت. باید زبان آنرا شناخت و باید یک دونده خستگی ناپذیربود.

1723-6

1723-8

• تو یک خواننده پرانرژی، خستگی ناپذیر و مدرن معرفی شدی، حتی کرونا هم تو را متوقف نکرده است.
– اتفاقا من در دوران کرونایی، خودم را مسلح به نیرویی پایان ناپذیر، مثبت اندیش، از هر مرز معمول و تکراری گذشتن مجهز کرده ام. من به جوانب مثبت کرونا اندیشیده ام، من مثل گذشته در پی فرصت برای انجام کار نیستم، من اینک از همه فرصت ها بهره می گیرم. بهترین زمان برای خلق ترانه است، برای ساختن بهترین موزیک ویدیوست، بهترین زمان برای همکاری با هنرمندان داخل است، حتی برای ساختن موزیک ویدیویی که در این شرایط ناممکن بنظر می آید من قدم پیش می گذارم.
من وقتی می شنوم بعضی هنرمندان عزیزمان دچار افسردگی شده اند، به انزوا پناه برده اند غصه می خورم، چون آنها هنوز پراز چشمه های جوشان هنر هستند، آنها هنوز در خلوت خانه خود می توانند زیباترین ترانه ها را بسازند، قشنگ ترین ملودیها را خلق کنند و بهترین ها را اجرا نمایند. من همیشه حامی تمام هنرمندان ایرانی هستم.و دوست دارم به آنها بگویم که کرونا بهترین فرصت را برای اندیشیدن، خلق کردن و ساختن بوجود آورده است.
• از ندا درباره کنسرت می پرسیم؟
می گوید: کنسرت ؟ باور کنید من به کنسرت اصلا نمی اندیشم، چون وقتی زمان آن برسد صحنه مرا بخود می خواند، آن زمان برای مردمی که مرا می فهمند با عشق می خوانم و با آنها می خوانم.