1659-3

1659-4

1659-6

«مارسل رکنی» 26 ساله، اینروزها درجامعه اسپانیش زبان یک چهره آشنا با آینده ای روشن شناخته شده است. لاتین تبارها، مارسل را بعنوان یک آرتیست جوان International Latin Pop Artist می شناسند.
خودش می گوید من در کاستاریکا بزرگ شدم تا 14سالگی آنجا بودم، درهرشرایطی بدلیل عشق به موزیک، به اندوختن تجربه و فراگیری موسیقی مدرن مشغول بودم. بعد یکسال هم در مکزیک گذراندم، در پی آمیختن ملودی ایرانی و اسپانیش بودم. تا در شوی بزرگ Mucho Talented یک آهنگ شش و هشت ایرانی بنام بوسه را به اسپانیش خواندم که بسیار سروصدا کرد و درگزینش ها به مقام بالا رفت یکی از داوران این شو بنام Joss Favela که 3 سال آهنگساز سال در مارکت اسپانیش شد و خود خواننده بزرگی است و آهنگهایش برای خوانندگان لاتین تبار معروف است و امسال نیز دو بار کاندیدای «لاتین گرمی» شده، برای من دو آهنگ ساخت که قرار است از سوی کمپانی سونی پخش شود.
من یک مربی خیلی با تجربه در زمینه وکال داشتم، که مرا به سوی درست و حرفه ای پیش برد و من به مرور خود آهنگها و ترانه هایی سرودم که بیشتر شعرها فارسی بود بعد به اسپانیش ترجمه کردم و به همین دلیل کارم با تفاوت و تازگی خاصی همراه شد و مورد توجه جامعه اسپانیش زبان قرارگرفت چون مردم لاتین تبار به موسیقی و ملودیهای میدل ایسترن علاقه خاصی دارند.

1659-5

1659-7

خوشبختانه من درخانواده ای بزرگ شدم که ورزش وهنر درآن جاری بود. زنده یاد پدرم فرهاد رکنی کشتی گیر و نقاش چیره دست و هنرمندی بود، به زیبایی شعر می سرود و من وقتی 12 ساله بودم، متاسفانه او را از دست دادم و دراوج نوجوانی ایران را ترک کردم و الان حدود 14 سال است که مادر و دو برادرم را که در ایران هستند ندیده ام. امیدوارم با موفقیت در کارم، دل آنها را شاد کنم. من از همان کودکی و نوجوانی عاشق موزیک مدرن بودم، ولی آهنگهای سنتی ایرانی را هم دوست داشتم به باور من جدا از سوپر استارهای قدیمی و ماندگار، بعضی از هنرمندان داخل ایران چون محسن چاوشی، محسن یگانه و سیروان خسروی دیوارهای محدودیت ها را شکستند، آثار زیبایی ارائه دادند این سوی مرزهم آرش از جمله خوانندگانی بود که در معرفی موسیقی و کلام ایرانی به جامعه غرب، نقش مهمی داشت.

1659-8

1659-9

مارسل می گوید من آرزوی بزرگم این است که جایزه گرمی لاتین را ببرم Latin Grammy بروم و روی صحنه به ایرانی بودن خود افتخار کنم و بکوشم بسیاری از نوجوانان و جوانان را که آرزو دارند درعرصه موزیک جهانی خودی نشان بدهند و استعداد ذاتی خود را ارائه بدهند، کمک کنم.
آهنگ Shot را که آماده پخش دارم، از سوی دو کمپانی بزرگ Cobalt Fame House در 19 اپریل ارائه میشود و من شانس این را پیدا کردم که بزرگترین خالقین موزیک لاتین آمادگی همکاری با من را دارند. و این راه را حوز فاولا Joss Favela برویم گشود.