1322-46

1592-37

1592-33

برخلاف بعضی خبرها، فیلم «واندر» یک قصه واقعی نیست، بلکه برداشتی از رمان معروف «آرجی بالاسیو» است،که در اصل الهام از یک ماجرای واقعی بوده است. قصه اگوست (جیکوب ترمبلی) که دچار یک بیماری مادرزادی شده و بعد از چند عمل جراحی، چهره ای کاملا غیرعادی پیدا می کند که گریمورها و میکاپ آرتیست ها با تجربه و ماهر چهره بازیگر فیلم را کاملا مطابق با شخصیت داستانی او در آورده اند همین تاثیر عمیقی بر تماشاگر می گذارد. در این میان بازی درخشان جیکوب با آن چشمان همیشه غمگین در پشت آن نقاب شکسته و درهم فرورفته، سبب تحسین منتقدین و تماشاگران شده ونکته جالب اینکه زمان تماشای فیلم، حتی یک نفر در سالن وجود ندارد که صورت اش از اشک خیس نشده باشد.
در ساختار فیلمنامه کارگردان فیلم را دو سناریست ماهر و با تجربه: استیو کنراد و جک توزن همراهی کرده اند ومی کوشند تا شخصیت اگوست را در میان طوفان نیشخندها، متلک ها و نگاه های عجیب، یک شخصیت عادی جلوه دهند، آن هم پسربچه بسیار هوشمندی که توانایی خود را در علوم مختلف نشان میدهد و چه در کلاس و چه در لابراتوار، او را یک استثناء می بینیم که به مرور تاثیر مثبت خود را بروی اطرافیان می گذارد.
جیکوب ترمبلی ر اخیلی ها با بازی نرم و تاثیرگذار در Room به خاطر دارند و اینک زیر این میکاپ و گریم سخت، شاید کار او سخت تر باشد ولی هنوز او با حالت چشمان خود، لحن صدای خود، بازی درخشان خود را برخ می کشد.
دو شخصیت دیگر فیلم جولیا رابرتز و اوئن ویلسون بعنوان پدر و مادر صبور آگوست انتخاب خوبی است، در تمام لحظات درد واندوه را در چهره جولیا رابرتز احساس می کنیم، ضمن اینکه اوئن ویلسون نیز تلاش خود را می کند، ولی در نهایت از قافله بازی های درخشان جیکوب، جولیا و بعدا ایزابل ویدوویک خواهر آگوست، تاحدی عقب می ماند.

1592-34

ایزابل نقش ربرتا دختری مهربان و دلسوز را بازی می کند، که در طوفان توجهات و مراقبت های ویژه از برادرش بکلی در خانواده فراموش شده است، این خود هشداری است برای آنها که فرزندی در خانواده عضوی چون آگوست دارند و چشم بروی بقیه می بندند و بقولی نمی فهمند آنها چگونه بزرگ شدند، همانگونه که ایزابل همه بار زندگی، دردسرها و مشکلات درسی و حتی از دست دادن دوستان و یاران راهم به تنهایی بدوش می کشد وگاه در تنهایی اتاق خود می گرید و کسی هم دست نوازشی برسرش نمی کشد تا سرانجام ایزابل لب به اعتراض می گشاید. در این فیلم، یکبار دیگر شاهد زورگویی ها (Bully) در مدرسه هستیم، که در جوامع مختلف از جمله امریکا، حتی جان بچه های معصوم را می گیرند و اگوست هم از این ضربه ها بدور نیست، او حتی بهترین دوست خود جک ویل را هم در مرحله ای تحت تاثیر بولی ها از دست میدهد مراحل مختلف فیلم، زوایای انسانی وغیر انسانی، کشمکش انسانها، از کوچک تا بزرگ، فیلم را پر از لحظات احساسی کرده است و به جرات فیلم را به سوی دریافت جوایزی هم پیش می برد. در این میان شانس جیکوب ترمبلی زیادتر از بقیه است و درعین حال چند بازیگر خردسال یا نوجوان در فیلم، قد علم کرده اند، از ایزابل ویدوویک گرفته تا بریس قیصر، تامیلی دیوس و نوا جوپ.
فیلم پراحساس، پر نکته، دیدنی است فیلم خانوادگی است، فیلمی که میتواند بر تماشاگر خود تاثیری عمیق و انسانی بگذارد.

1592-35

1592-36