1322-46

1598-29

1598-30

ما همه روزه درلیست دست اندرکاران سینما و تلویزیون و موزیک بین المللی نام های ایرانی را شاهد هستیم، که گاه آسان از آنها می گذریم، ولی اخیرا خیلی از این نام ها، بزرگ وبزرگتر شده و همه سبب افتخار جامعه ایرانی. نمونه اش بابک نجفی است، که از سال 2012 به مرور نام او را بعنوان کارگردان فیلم هایی چون Sebbe برنده بهترین فیلم فستیوال سوئد و بعد Easy Money دیدیم و جالب اینکه در سال 2012 بعنوان بهترین کارگردان فیلم جسم و روح در جشنواره بین المللی برلین برگزیده شد و سپس با فیلم London has Fallen با حضور جرارد باتلر و مورگان فریمن اعتبارتازه ای به دست آورد و اینک با فیلم امریکایی Proud Mary با حضور تاراجی پی هنسون، قدم بزرگ دیگری برداشته است.
فیلم جدید نجفی، امتیازات ویژه را دارد، با اینکه یکی دو منتقد آنرا نپسندیده اند، ولی بقیه فیلم را اثری پرهیجان و به روایتی راهی برای گشودن درها بروی یک جمزباند مونث میدانند.
از دیدگاه نجفی، تاراجی هنسون نه تنها در سریال امپایر جا افتاده، بلکه او می تواند بعنوان یکی از بازیگران زن در فیلم های اکشن برای خود اعتباری بسازد، شاید شخصیت تاراجی در این فیلم با فیلم کاندیدای اسکارHidden Figures فاصله بسیاری داشته باشد، ولی در اصل خبر از توانایی پنهان هنری او میدهد.

1598-32

1598-34

تاراجی در این فیلم در نقش «ماری» ظاهر میشود که یک هیت وومن(قاتل حرفه ای) است که برای یک فامیل جنایتکار و بقولی مافیا در بوستن کار می کند و به دستور آنها مرتب آدم می کشد. ولی زندگی او ناگهان در یک نقطه بکلی دگرگون میشود، به روایتی خاصیت های زنانه و مادری او می شکفد و بعد از انجام یک ماموریت متوجه یک پسربچه بازمانده از یک حادثه میشود که نقش او را جاهی وینستون 13 ساله بازی می کند، که سخت او را تحت تاثیر قرار میدهد و درحقیقت مسیر سرنوشت او را تغییر می دهد.
سه فیلمنامه نویس معروف: کریستین سیوگال، استیو انتین، جان نیومن، این فیلم را نوشته و پرداخته اند، نیت آنها هم خلق یک شبه جمزباند در قالب یک هیت وومن است، که ترحم نمی شناسد ولی بابک نجفی، چون بقیه فیلم هایش، می کوشد در نهایت خشونت و اکشن و بکش بکش ها، در یک نقطه، جلوه های انسانی و عاطفی را هم به رخ بکشد و مسلما جابجایی شخصیت بیرحم و خشن «ماری» به یک زن با ریشه های عاطفی و مادری، همان هدف نجفی است.
فیلم با بازیگران خوب چون دنی گلاور، مارگارت اوری، نیل مک دانا، نوعی هماهنگی با خود دارد، ولی جالب اینکه حضور جاهی وینستون در صحنه های مشترک با تاراجی، نشان از هنر ذاتی این بازیگر نوجوان دارد که حتی تا پای تحت تاثیر قرار دادن تاراجی و دیگر بازیگران هم پیش میرود. جاهی سابقه بازی در تلویزیون و سینما را دارد و بارها مورد تحسین قرار گرفته است، ولی بهره ای که نجفی از او در فیلم برده، یک شانس تازه برای این بازیگر نوجوان است که در مسیر تازه و جدی تری حرکت کند.
این فیلم در ضمن چشم های هالیوود را بروی یک اکشن ساز با ایده های نو، یعنی بابک نجفی گشوده است.

1598-31