1322-46

1625-15

1625-16

فیلم Mission Impossible Fallout یکی از پرتحرک ترین فیلم های سال است. فیلم هیچ چیزی از جهت اکشن و بقولی حقه های سینمایی کم ندارد، ضمن اینکه بازیگران نقش اول و بدل ها، هماهنگ پیش میروند و تماشاگر احساس می کند وقایع جلوی چشمان او اتفاق می افتد که باید در درجه اول مدیون جسارت و شجاعت تام کروز بود که خود در ارائه بعضی صحنه ها از جان مایه گذاشته است.
استایل این فیلم به کارگردانی مک کواری با کارگردانان قبلی این سری فیلم ها، یعنی «جان وو» ، دی پالما تفاوت داشته باشد، ولی مک کواری واقعیت را با تکنولوژی چنان به هم آمیخته که تماشاگر احساس صحنه های ساختگی و دروغین نمی کند. مک کواری به روایتی آبروی این سلسله فیلم ها را حفظ کرد و راه را برای ادامه آن گشود چون ساخت صحنه هایی نفس گیر و دور از انتظار آسان نبود.
قصه فیلم بدنبال شکست ایتن هانت (تام کروز) در یک ماموریت خطرناک سبب میشود تا «سازمان سیا» یک حرفه ای همه فن حریف آگوست والکر ( هنری کویل) را با او همراه کند، ضمن اینکه مامور اطلاعاتی انگلیس سالامون لین (سان هریس) به گروه جهنمی فیلم می پیوندد و درواقع او هدف این گروه برای جلوگیری از یک نقل و انتقال بمب های اتمی خطرناک و دنیاسوز است.
در آغاز همکاری ایتن و اگوست صمیمانه و پشتیبان بنظر می آید، ولی به مرور مشخص میشود که آگوست ماموری از پیش آماده شده است درحالیکه در پشت پرده فیلم میان روسای آنها الک بالدوین و انجلا بست هم درگیری وجود دارد.
شخصیت «بیوه سفید» ونسا گریسی، نقش تثبیت شده ای نیست، ولی چون شخصیت پیچیده ای دارد از سویی خیرخواه و بشردوست و از سویی فروشنده اسلحه است، تماشاگر در شناسایی او دچار سردرگمی می شود قهرمانان فیلم لحظه ای آرام ندارند، از امریکا به فرانسه به انگلیس و خلاصه مرتب در حال پروازند و در طی رویدادها، تماشاگر گاه در می ماند که چه کسی یاور دیگری است، از جمله ربکا فرگوسن مامور سابق Mi6، تا مدتها نشان نمی دهد که دوست است یا دشمن؟ حضور میشل موناگا همسر سابق ایتن در فیلم، که در فیلم قبلی کشته شده بود، باز هم تماشاگر را سر درگم می کند، اینکه او دراین محل چه می کند؟ فیلم صحنه های پرهیجان بسیار دارد در صحنه هایی کاملا متفاوت، چون صحنه ای در یک کلیسا که فضا سازی بسیار ماهرانه است.
در مجموع فیلم تازه Mission Impossible Fallout سنگ تمام گذاشته و کار را برای فیلم بعدی سخت کرده است چون از همه تکنولوژیها و امکانات ایجاد هیجان و حادثه بهره برده و بسیاری می پرسند در فیلم بعدی چه خواهند کرد؟
بازی تام کروز وهنری کویل استادانه است ، هر دو شانه به شانه هم پیش میروند. تماشاگر انتظار منفی شدن شخصیت سوپرمن سینما (هنری) را ندارد واینکه در پایان آنچنان از پای در آمد، ولی بهرحال هنری کویل در نبود فیلم های سوپرمن، چاره ای ندارد.
فیلم دو ساعت و نیم سریع پیش میرود، به تماشاگران احساس خستگی و کسالت نمی دهد و نکته مهم اینکه نوجوانان، جوانان، استقبالی دور از انتظار از فیلم کردند بخصوص فیلم در اروپا، چین، ژاپن و اکثر نقاط جهان با فروش قابل توجهی روبرو شد.

1625-17