1322-46

1626-20

1626-21

دومین فیلم از سری فیلم های «ماما میا» با قصه زندگی «دانا» (لیلی جمز) آغاز میشود، که به اتفاق دو دوست نزدیک خود رزی و تانیا از دانشگاه اکسفورد فارغ التحصیل میشوند و دانا بدنبال یک سری حادثه بی خیالی، سفر و لذت از زندگی می رود و در مسیر خود به سوی یونان وگذر از کشورهای مختلف با سه جوان: هری ، بیل و سم آشنا میشود، با همه رابطه برقرار میکند درحالیکه هنوز دل شکسته اولین عشق زندگی خود است! در همین مسیر دانا دختری به دنیا می آورد و زندگیش در یونان وارد مرحله تازه ای میشود درست در آن سوی فیلم «سوفیا» حامله است و هنوز کسی نمی داند چه رابطه ای میان آنها وجود دارد!
برای خیلی از آنها که فیلم اول را دیده اند، کمی سردرگمی بوجود می آورد، که دانا چه کسی است؟ چرا فیلم با این دختر آغاز میشود و بدون حضور اقلا 20 چهره معروف، همچنان پیش میرود؟ جالب اینکه خیلی ها درون سالن سینما از هم میپرسند دانا واقعا چه شخصیتی را زنده می کند؟ چگونه وارد جمع یونان نشینان میشود؟ که البته آن بخش ها در میان خواب و خیال می گذرد وبعد از حدود یکساعت و نیم خود را میشناساند.
حقیقت این است که به روایت خیلی ها باید این بخش از فیلم، در اولین فیلم می آمد، چون درواقع قصه دانا (مریل استریپ) است که دختری به دنیا می آورد که نمی داند به کدام مرد تعلق دارد، ولی فیلم دوم انگار بازگشتی دارد به اول داستان و بعد گذر از رویدادها و بعد ختم آن در یک پارتی بزرگ، که ناگهان «مریل استریپ» پیدایش میشود و تماشاگر نمی داند این روح «دانا» یا براستی خود «دانا» است؟!

1626-22

فیلم در نهایت سادگی، بااین رویدادها دچار پیچیدگی بدون هدفی میشود فیلم می توانست با حوادث دیگری همراه شود و قهرمانان فیلم را به رویدادهای تازه ای بکشاند ولی یک فلش بک، خیلی از تماشاگران را دچار سردرگمی می کند، البته کارگردان فیلم توضیح میدهد که خواسته رابطه دانا با 3 جوان را منطقی و با هدف جلوه بدهد و او را از ورطه بدنامی نجات بخشد!
فیلم از موزیک درخشانی برخوردار است، رقص و موزیک وهماهنگی ستارگان و گروه رقصنده ها، بسیار زیبا تنظیم شده است فضای یونان با قصه فیلم آمیخته است موزیک ABBA واقعا قابل تحسین است. بازی ها بقولی نیاز به زحمت ندارد، چون بجز دانا (لیلی جمز) بقیه در لحظات کوتاه و گذرا، از اندوخته های هنری خود بهره می برند.
حضور «شر» در نقش مادر بزرگ توام با هیجان و سورپرایز است، ولی مادر بزرگی که چهره اش از دختر وحتی نوه اش پرطراوت تر و صاف وصوف تر است!
بسیاری از منتقدان براین باور هستند که خاطره اولین فیلم «ماما میا» در سال 2008 که حدود 600 میلیون دلار فروش است باید برجا می ماند و در این میان مریل استریپ هشیار بود که فقط یک نقش کوتاه افتخاری داشت. و در نهایت امید جلیلی کمدین ایرانی در نقش مأمور گمرک یونانی، نقش کوتاه ولی تأثیرگذاری دارد، بطوریکه با میمیک و نگاه خود در ذهن تماشاگر می ماند و بجرأت جای او را در هالیوود خالی می بینیم.

1626-23

1626-24

1626-25

1626-26